Tvivlens nådegave har ikke-muslimer ofte
Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 07:57

Vi ved kun sikkert, når vi ved lidt;sammen med mere viden dukker tvivlen
op. Goethe

vitv< Men become civilized, not in proportion to their willingness
to believe, but in proportion to their readiness to doubt.
H.L. Mencken

vitv< To have doubted one's own first principles is
the mark of a civilized man.
Oliver Wendell Holmes, Jr.

vitv< "Doubt is not a pleasant condition, but certainty is.
Voltaire

vitv< »Skepsis over for autoriteter er demokratiets salt«.
Poul Henningsen

vitv< All freedom of spirit - i.e., instinctive scepticism - is a
prerequisite for greatness. Nietzsche

vitv< Det står skrevet, at den, der tvivler, altid, altid skal ende
med at undlade, han skal ende med at lade den sag falde, der er genstand for
hans tvivl. Johannes V Jensen(Kongens fald, der altså caterer Biblen)

Vitv< Distrust of authority should be the first civic duty. Norman
Douglas

vitv< Egentlig ved man kun noget, når man ved lidt; tvivlen vokser
med videnen. Johann Wolfgang von Goethe

vitv< Enhver metode at tænke på, er reaktionen på en tvivl. José
Ortega y Gasset

vitv< Et mennesker, som har valgt at gå nye veje, er bundet til
livslang tvivl. Asger Jorn

vitv< Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

VItv< Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

Vitv< Hvis mennesket vil begynde med visheder, så skal det ende med
tvivl; men hvis det vil være tilfreds med at begynde med at tvivle, skal det
ende med vished. Francis Bacon

Vitv< It is a good morning exercise for a research scientist to
discard a pet hypothesis every day before breakfast. Konrad Lorenz

Vitv< Jeg respekterer troen, men det er tvivlen, man bliver udviklet
af, Wilson Mizner

vitv< Jeg ved, at jeg ved, at jeg intet ved. Sokrates

VItv< Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger, kan vi
finde fred. Luther

vitv< Man skal tvivle på alt, og at sandheden alene er det, der kan
stå for en logisk efterprøvelse. René Descartes

vitv< Objection, evasion, distrust and irony are signs of health.
Everything absolute belongs to pathology. Nietzsche
(1844-1900)German Philosopher

Vitv< One's belief in truth begins with a doubt of all the truths one
has believed hitherto. Nietzsche

vitv< The thinker needs no one to refute him. He is quite capable
of doing that himself. Nietzsche

Vitv< Tvivl er begyndelsen til visdom. (Ordsprog)

Vitv< Ærlige mænd kan aldrig opgive en ærlig tvivl.

Vitv<2 Den som tvivler på sin sag/ han er slagen før sit slag. Piet
Hein

vitv<2 Enhver, der tvivler på, at han er et geni, er talentløs. Edmond
Concourt

vitv<cx Innvendingen, sidespranget, den muntre
mistenksomhet, spottelysten er tegn på sunnhet. Alt ubetinget hører hjemme i
patologien.Nietzsche

vitv<cx Jo mere man ved, desto mere tvivler man. Goethe

Vitv<v To be uncertain is to be unco mfortable, but to be certain
is to be ridiculous. Chinese proverb