DR netradio og SE telefoner
Fra : Janus

Dato : 04-11-08 20:37

Hvis SE telefonen ellers kan afspille WMA
Der bliver sandsynligvis tale om W902, C905 eller T700 og meningen er at
det skal streames via a2dp

- kan det så lade sig gøre at høre DR netradio?

Vil det fungere i den indbyggede browser?

Eller kan Mediaplayeren afspille de direkte links?

Kræves der 3 part software?
- og i så fald hvilke kan anbefales?

Det er sføli tanken at benytte et 'flatrate' 3G abonnement af en slags.

På forhånd tak

Fra : Stephen Møller

Dato : 09-11-08 16:04

Hej Janus

Hvis din SonyE understøtter WMA skulle der ikke være nogen problemer.

Du skal indtaste URL'en i din browser, så skulle den gerne åbne den i din
mediaplayer
Fx DR p3 http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p3_32.asx

Du kan finde en samlet liste her http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp

Jeg bruger det på min HTC og det virker fint

Mvh Stephen

Fra : Chano Andersen

Dato : 09-11-08 17:21

Stephen Møller wrote:
> Fx DR p3 http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_p3_32.asx

ASX er et playlist format, ikke selve streamen.

> Du kan finde en samlet liste her http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp
>
> Jeg bruger det på min HTC og det virker fint

Jeg har endnu ikke set en HTC model, der IKKE har været Windows Mobile
baseret. SÃ¥ det forklarer nok hvorfor det virker. Du har en "almindelig"
Windows Mediaplayer til rådighed, det har man normalt ikke andre steder.
For at ovenstående fungere, kræves ikke bare WMA understøttelse, men
også at MMS protokollen er understøttet, da det er den DR bruger til at
sende deres streams ud med.

Det er ikke altid en god ide, at sammenligne PDA'er/SmartPhones med
almindelige mobiltelefoner, og da slet ikke hvis Windows Mobile er
indblandet.

- Chano Andersen