HJÆLP ! Nokia 6233.
Fra : John T.

Dato : 01-11-08 21:08

Hej.
Jeg havde købt et data-kabel så jeg kunne komme
på nettet via pc,en og opdatere.
Så kom et skilt der sagde at jeg skulle sørge for
at der var strøm nok i telefonen, der var ikke så meget
så jeg satte laderen til med det samme
og så blev telefonen bare død.
Jeg lukkede programmet, tog stikkene ud og alligevel
vil telefonen ikke starte op.
Den er sat til ladning nu, men der er ingen symbol i display,
skærmen er bare hel neutral (grå)
Gode råd tages imod med kyshånd !!
Hilsen John

Fra : Jan Riber

Dato : 01-11-08 22:09

"John T." <duer-ikke@pc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vil telefonen ikke starte op.
> Den er sat til ladning nu, men der er ingen symbol i display,

Har du prøvet kortvarigt at afmontere batteriet, og på den måde
starte telefonen op fra bunden?

Vh Jan

Fra : John T.

Dato : 01-11-08 22:23

> Har du prøvet kortvarigt at afmontere batteriet, og på den måde starte
> telefonen op fra bunden?
>
> Vh Jan

Jeg har haft batteri ude nogle minutter samt fjernet kort
memmery-kort, og nu sidder den til ladning, men intet sker
ved forsøg på start.
John

Fra : Christen Fihl

Dato : 01-11-08 22:47

Og du har (selvfølgelig) også fjernet datakablet
Ikke fordi jeg kan se nogen grundt til at datakablet skulle lave
ulykker.

Den eneste grund jeg kan komme på, er hvis du har startet en opdatering
af telefonens software (fx vha Nokia PC-suite).
Og dette tænker jeg på, da den kom ud og sagde
> "at jeg skulle sørge for at der var strøm nok i telefonen"
og dette har jeg KUN set ved software opdateringer.

Hvis dette er tilfældet, så er der vist ikke noget du selv kan gøre
hjemme.

Christen

Fra : John T.

Dato : 02-11-08 00:09

> [...]
> og dette har jeg KUN set ved software opdateringer.
>
> Hvis dette er tilfældet, så er der vist ikke noget du selv kan gøre

Det ER tilfældet !!!!!!!!!!!
Hvad gør jeg så ? (Snøft)
John

Fra : Jan Riber

Dato : 02-11-08 01:38

> Det ER tilfældet !!!!!!!!!!!
> Hvad gør jeg så ? (Snøft)
> John
Jeg tror jeg ville skrive en mail eller ringe til et Telecare
værksted: http://www.telecare.dk/dansk/ . Forklare dem
omstændighederne og få en pris for at genoprette softwaren i
telefonen. Der er nok ikke nogen tvivl om at den har taget skade
under forsøget på opdateringen, eller rettere den afbrydelse som
den er blevet udsat for. Hvor lang tid lod du den fortsætte
opdateringen efter den var gået i "grå" skærm? Så vidt jeg husker
var min N73 fraværende et godt stykke tid, da jeg foretog
softwareopdatering. Du er vel ikke begyndt at lave numre med den
for tidligt?

Vh. Jan

Fra : John T.

Dato : 02-11-08 11:48

> [...]
> husker var min N73 fraværende et godt stykke tid, da jeg foretog
> softwareopdatering. Du er vel ikke begyndt at lave numre med den for

Hej Jan.
Der stod at telefonen skulle være fuld opladet inden update og jeg
så at strøm-bjælken var under der halve. jeg satte så oplader i mens
den opdaterede (jeg idiot) og lidt efter stod der på skærmen:
Ingen kontakt til mobilen!
Derefter kan den ikke starte op.
Jeg sender mail til Telecare og spørger om prisen da jeg ikke kan se
tlf-nr.
Hilsen John

Fra : Jan Riber

Dato : 03-11-08 22:12

> [...]

> mens
> den opdaterede (jeg idiot) og lidt efter stod der på skærmen:

Det tyder på at softwaren er afgået ved en pludselig død

> Derefter kan den ikke starte op.
> Jeg sender mail til Telecare og spørger om prisen da jeg ikke
> kan se
> tlf-nr.

Telefonnumrene kan du finde under fanebladet "butikker", så vidt
jeg husker. Håber det kan betale sig at reperere den.
Held og lykke med projektet

Vh Jan

Fra : Jan Riber

Dato : 03-11-08 22:39

"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det tyder på at softwaren er afgået ved en pludselig død

> Telefonnumrene kan du finde under fanebladet "butikker", så
> vidt jeg husker. Håber det kan betale sig at reperere den.
> Held og lykke med projektet

Telefonnumrene er er under servicecentre.

Fra : John T.

Dato : 03-11-08 22:43

> [...]
>
> Telefonnumrene kan du finde under fanebladet "butikker", så vidt jeg
> husker. Håber det kan betale sig at reperere den.

#Har mailet til Telecare, de skriver:
Hvis det blot er software opdatering koster det 250 - medmindre det kan
gøres indenfor garantien.
Men send den ind - så kigger vi på det.
VH
Nanna#

Jeg skal til byen i morgen tirsdag, smutter lige ind i Sonofon-butikken og
får checket om lader/batteri er ok.
Ellers ringer jeg til Nokia-Support, der er åbent mellem 9-18
( Til jer der ikke vidste det )
Når jeg (som jeg har) tænker over hele forløbet, så lyder det utroligt
at man kan smadre telefonen ved at betjene den forkert,
den har jo hverken fået ild eller vand !
En anden ting jeg tænker på:
Der er mange ben i stikket, det er kun de 5 der bruges til pc,en,
hvad er de andre til ? Måske til at installere det hele igen ?
Men nu ringer jeg til Nokia og vender tilbage her !!
Hilsen John

Fra : John T.

Dato : 03-11-08 23:21

Jeg kunne godt li´ at vide hvor mange der følger denne
tråd, kunne I være rar at give jer til kende ?
Ellers kunne Jan og jeg jo lige så godt maile privat, men
jeg håber da at andre vil kunne få glæde af resultatet.
Hilsen John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-11-08 23:49

John T. skrev:

> kunne I være rar at give jer til kende ?

Hep!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 04-11-08 00:23

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Hep!

Hæ.. Troede kun du fulgte med i tråde omhandlende SE

Vh. Jan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-11-08 00:28

Jan Riber skrev:

> Troede kun du fulgte med i tråde omhandlende SE

LOL

"Succes er godt, men andres ulykke er nu heller ikke at foragte" som min
gudmoder sagde
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 04-11-08 00:38

> LOL
>
> "Succes er godt, men andres ulykke er nu heller ikke at
> foragte" som min gudmoder sagde

LOL
Altså ren skadefryd! "Så ka` de lær`et de dumm` Nokia-ejere"

Vh Jan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-11-08 00:41

Jan Riber skrev:

> Altså ren skadefryd! "Så ka` de lær`et de dumm` Nokia-ejere"

Hys hys!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jan Riber

Dato : 04-11-08 00:20

> #Har mailet til Telecare, de skriver:
> Hvis det blot er software opdatering koster det 250 - medmindre
> [...]

Vel egentlig rimeligt nok, hvis det ikke er en gammel halvdød
telefon.

> [...]
> Sonofon-butikken og
> får checket om lader/batteri er ok.
> Ellers ringer jeg til Nokia-Support, der er åbent mellem 9-18

Tak for info. Håber ikke jeg får brug for det
Lad dig nu ikke lokke til at købe nyt batteri sådan et sted. Der
er billigere alternativer.

> Når jeg (som jeg har) tænker over hele forløbet, så lyder det
> utroligt
> at man kan smadre telefonen ved at betjene den forkert,
> den har jo hverken fået ild eller vand !

Meget muligt, men der er tale om software="computer". Så burde
det vel være svar nok

> En anden ting jeg tænker på:
> Der er mange ben i stikket, det er kun de 5 der bruges til
> pc,en,
> hvad er de andre til ? Måske til at installere det hele igen ?

Meget muligt. Jeg har hørt udtrykket "at Flashe". Om det betyder
at reetablere, ved jeg ikke?

> Men nu ringer jeg til Nokia og vender tilbage her !!

OK.

Vh. Jan

Fra : John T.

Dato : 04-11-08 17:31

> [...]
> hvad er de andre til ? Måske til at installere det hele igen ?
> Men nu ringer jeg til Nokia og vender tilbage her !!

Hej !
Har så været hos Sonofon-Akseltorv, Næstved,
de kunne ikke checke noget som helst, hverken batteri eller lader
men ville da gerne sende telefonen til Rep.--- (Ud af butikken)
Ringede til Nokia Support og fik anbefalet et Servicecenter i Køge,
Han ringede mig op og spurgte om nr. på telefonen og sagde så
at garantien stadig dækkede, så jeg kunne komme Torsdag middag,
så ville han ordne det mens jeg ventede (Telefonen skulle "Flasches",
(nok ikke stavet rigtigt)
Men det var lidt skræmmende!!! Han kunne se på skærmen
at jeg har forsøgt at opdatere og nøjagtig hvad tid det gik galt.
Når man kan se det, hvor meget kan man så ellers se ? Pu-Ha !!
Noget andet er:
"Glasruden" (ridset) trænger til at skiftes,
hvor køber man sådan tilbehør billigst ?
Hilsen John

Fra : Anders

Dato : 04-11-08 17:42

"John T." <duer-ikke@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Noget andet er:
> "Glasruden" (ridset) trænger til at skiftes,
> hvor køber man sådan tilbehør billigst ?

''Glasruden'' kan mig bekendt ikke købes i løsvægt.
Du er nødsaget til at skifte hele coveret ud med et nyt.
Et sted det måske kunne være hjemme er her:
www.mytrendyphone.dk - de er normalt rimelig billige....

Fra : John T.

Dato : 04-11-08 17:51

> [...]
> Du er nødsaget til at skifte hele coveret ud med et nyt.
> Et sted det måske kunne være hjemme er her:

Det prøver jeg når telefonen virker
TAK for svaret !
John

Fra : John T.

Dato : 06-11-08 13:12

> Det prøver jeg når telefonen virker
> TAK for svaret !
> John

Har i dag været i Køge "TDC-Erhvervscenter"
og fik opdateret telefonen, (på garantien) så nu virker den igen,
telefonen er fra 1/1-07.
En tak til dem der fulgte tråden !!!!!
Venlig hilsen
John