Sammenligning af Sony K850i og C902
Fra : Lyrik

Dato : 31-10-08 12:15

Konen har fået C902 og doneret K850i til mig.
Jeg synes det rent teknisk er en nedgradering hun har foretaget.
850 har lys i knapperne og berøringsfølsomhed i det nederste af skærmen med
tydelige funktioner der lyser flot op.

I Menuen har 850 større ikoner og kraftigere skærmkontrast-dynamik, samtidig
med at knapperne lyser op og gør den fantastisk at se på.
C902's fordel er det ydre design. Den er MacBook-Pro-agtig med alukasse og
er kun halvt så tyk som 850. En rigtig lille lækker "femina."

De 300 kr's forskel er til K850i
Kameraerne er ens.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 31-10-08 12:47

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> De 300 kr's forskel er til K850i
> Kameraerne er ens.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er dog en klar teknisk forbedring på C902's videofunktion. Man trækker
linsen frem ved at trække i den ene ende af telefonen. Og man klapper den
tilsvarende i igen.
Det betyder at glasset foran linsen først kommer frem når man skal tage
video.
På k850i sidder linsen under glasset i midten. Glasset foran er derfor
modtageligt for fedtede fingre og ridser, hvilket kan ses på videoen som
dårligere kvalitet.
Et problem som 850 har haft med ikke at slå linsedækslet fra, er
tilsyneladende løst ved opdatering. Man kunne dog selv løse problemet før,
ved at gå ind og rode lidt med indstillinger i kameramenuen. Bagefter faldt
den i hak.

MvH
Jens

Fra : Jakob Griffel

Dato : 31-10-08 18:32

> 850 har lys i knapperne og berøringsfølsomhed i det nederste af skærmen
> med tydelige funktioner der lyser flot op.

- Det har C902 da også... Endda hele vejen rundt om skærmen (næsten).

> Kameraerne er ens.

Det synes jeg ikke! Jeg er skuffet over 902'erens kamera. Det kan godt være
den har mange funktioner, men kameraet i min fhv. telefon (K810i) tager
altså flottere billeder efter min mening - og de kan selvfølgelig være
forskellige...

Videofunktionen er flot - specielt lyden! Den optager i den flotteste
stereolyd. Det er jeg imponeret over. Billedet på optagelsen er jo som det
er på en telefon, men lyden er fed (nåh ja, det havde jeg vist lige sagt
ovenfor).

Knapperne er ikke til at holde ud på C902. Efter et halvt år har jeg stadig
ikke vænnet mig til dem og skriver forkert konstant i sms'erne. Det synes
jeg næsten er det mest negative, for man bruger i sagen natur knapperne
meget. Derfor er jeg ude efter en anden model.
Der har indtil nu ikke været nogen telefon der har kunnet slå (eller bare
matche) K750i's knapper. De var geniale, men den model er jo efterhånden for
gammel til at jeg vil anskaffe mig en ny af slagsen (hvis man da kan det
endnu).

--
Hilsen Jakob