Ros til Telia for deres EDGE
Fra : Snuden

Dato : 27-10-08 18:03

Jeg har fået (købt) mobilt "bredbånd" fra telia. Da jeg bor ude på landet,
hvor den nærmeste 3G antenne sidder ca. 2,5 Km i fugleflugtslinie og der
bare ikke er 3G dækning her...valgte jeg Telias EDGE løsning. Det virker
upåklageligt. Det skal lige siges, at Telias dækning her, varierer mellem 2
og 5 "pinde" og jeg har målt download på 174 kb/sec og upload på 68 kb/sec.
Ganske udemærket, når nu ingen af de andre operatører tilbyder edge. Det var
bare det jeg ville sige

Snuden

Fra : Chano Andersen

Dato : 27-10-08 21:15

Snuden wrote:
> Jeg har fået (købt) mobilt "bredbånd" fra telia. Da jeg bor ude på
> landet, hvor den nærmeste 3G antenne sidder ca. 2,5 Km i
> fugleflugtslinie og der bare ikke er 3G dækning her...valgte jeg Telias

Gælder det også 3's master? Det er mit indtryk at de dækker mange steder
hvor man slet ikke ville forvente at have dækning.

- Chano Andersen

Fra : Snuden

Dato : 27-10-08 23:45

"Chano Andersen" <sunsite@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> Gælder det også 3's master? Det er mit indtryk at de dækker mange steder
> hvor man slet ikke ville forvente at have dækning.

De nærmeste er 3 og Tdc med 3G. Der er bare ingen dækning her. Umts dækker
som en skrædder i helvede hvad angår kuperet terræn!!

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-10-08 08:06

Snuden wrote:

> De nærmeste er 3 og Tdc med 3G. Der er bare ingen dækning her. Umts
> dækker som en skrædder i helvede hvad angår kuperet terræn!!

Tja, det skal jeg ikke kunne sige noget om, men hvis EDGE er for sløvt,
så kan du jo tage et kig på ice.net, de skulle kunne tilbyde en ret god
dækning, overalt, og med noget højere hastighed. (Husker ikke lige priserne)

- Chano Andersen.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 28-10-08 17:42

Snuden skrev:
> [...]
> 174 kb/sec og upload på 68 kb/sec. Ganske udemærket, når nu ingen af de
> andre operatører tilbyder edge. Det var bare det jeg ville sige

TDC/Telmore har da også EDGE, i hvert fald i forbindelse med deres alm
mobil abbon. ?

Hver gang min 3G dækning ryger, falder jeg "ned" på edge på min c702.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Snuden

Dato : 28-10-08 23:21

"Bjarke Ravn-Jonsen" <bjarke@mandril.invalid> skrev i meddelelsen

> TDC/Telmore har da også EDGE, i hvert fald i forbindelse med deres alm
> mobil abbon. ?
>
> Hver gang min 3G dækning ryger, falder jeg "ned" på edge på min c702.

NOPE!!

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-10-08 07:54

Snuden wrote:

> NOPE!!

Det kommer an på hvor du er. TDC er faktisk igang med at lave noget EDGE
dækning rundt omkring (Som de f.eks. selv skriver her:
http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_ms_sam_it_mbb )

- Chano Andersen.

Fra : Snuden

Dato : 29-10-08 14:29

> Det kommer an på hvor du er. TDC er faktisk igang med at lave noget EDGE
> dækning rundt omkring (Som de f.eks. selv skriver her:
> http://om.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_o_ms_sam_it_mbb )

Ok...det skulle jeg have vidst noget før. Så ville jeg have valgt
tdc...hmmmm

Snuden