|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | BF2 problemer Fra : mortendueholm@gmail.~
 | 
 Dato :  28-10-08 06:39
 | 
 |  | Jeg har i en uges tid været ude at stand til at spille på en BF2
 server. Når jeg opdaterer serverlisten, tæller den serverne meget
 hakkende og stopper typisk mellem 100 og 200, hvor jeg normalt plejer
 at have en 400-500 på listen.
 Hvis jeg vælger en server loader den tilsyneladende fint. Men i stedet
 for at komme med i spillet, får jeg bare en "There is a problem with
 your connection"-fejl. Singleplayer fungerer fint.
 Her til morgen lavede jeg en ren xp-installation, men fejlen er der
 stadigvæk.
 Jeg sidder på en Yousee-forbindelse. Deres support kan ikke se nogen
 fejl på min linje. En af mine venner har også Yousee (i en anden by),
 og han spiller fint BF2 online.
 Jeg overvejer at tage computeren "med i byen" for at teste den på en
 anden internetforbindelse. Men hvis nogen her har forslag til hvad jeg
 ellers kan prøve, er jeg MEGET interesseret!
 
 M.v.h.
 Morten
 
 
 |  |  | 
  Bjarne K. (28-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne K.
 | 
 Dato :  28-10-08 22:59
 | 
 |  | 
 <mortendueholm@gmail.com> wrote in message
 news:8b14cf5f-a566-4df8-9c81-4f84e4154ea7@64g2000hsu.googlegroups.com...
 > Jeg overvejer at tage computeren "med i byen" for at teste den på en
 > anden internetforbindelse. Men hvis nogen her har forslag til hvad jeg
 > ellers kan prøve, er jeg MEGET interesseret!
 
 Mener der i settings er et sted man kan vælge lan eller adsl (xdsl).   Prøv
 at ændre den lidt frem og tilbage, og se om det hjælper.
 
 Mener den skal stå på xdsl.
 
 
 --
 
 Med venlig hilsen
 
 Bjarne K.
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Dueholm (29-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Dueholm
 | 
 Dato :  29-10-08 08:43
 | 
 |  | Bjarne K. wrote:
 > Mener den skal stå på xdsl.
 >
 
 Har prøvet begge indstillinger med samme dårlige resultat. Men tak for
 tippet.
 
 Problemet er i øvrigt det samme i Battlefield 2142. Jeg spiller ikke
 andre online spil. Og har ikke oplevet andre unoder med min
 internetforbindelse ellers.
 
 I aftes tog jeg computeren med til en af mine venner. Han bor i
 Randers, jeg bor i Viborg. Han har også Yousee og samme type
 modem/router (Netgear CVG824G) som mig.
 
 Hos ham fungerede min Battlefield 2 perfekt!
 
 Hjemme igen virker det stadigvæk ikke. Jeg har prøvet at resette
 routeren på reset-knappen. Det hjalp heller ikke.
 
 Jeg må vist have fat i Yousee. Og lade være med at ærge mig over, at
 jeg har gen-installeret en ellers fint fungerende XP...
 
 
 --
 Morten Dueholm
 
 
 |  |  | 
   Morten Dueholm (29-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Dueholm
 | 
 Dato :  29-10-08 09:33
 | 
 |  | Morten Dueholm wrote:
 >
 > Jeg må vist have fat i Yousee.
 
 Lige talt med flink Yousee-supporter. Vi prøvede forskellige ting uden
 at han kunne finde nogen fejl. Han mente, at mit modem måske havde
 problemer med noget Docsis-noget. Jeg får en nyt modem.
 
 --
 Morten Dueholm
 
 
 |  |  | 
    Morten Dueholm (29-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Dueholm
 | 
 Dato :  29-10-08 21:39
 | 
 |  | Morten Dueholm wrote:
 > Morten Dueholm wrote:
 >>
 >> Jeg må vist have fat i Yousee.
 
 Supporteren ringede tilbage i eftermiddag. De havde åbenbart haft
 flere med samme problem. Han foreslog at slå routerens indbyggede
 firewall fra. Vupti, nu kan jeg spille BF2 igen.
 
 Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår
 ikke helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det,
 og det er det vigtigste.
 
 --
 Morten Dueholm
 
 
 |  |  | 
     Bjarne K. (30-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjarne K.
 | 
 Dato :  30-10-08 11:31
 | 
 |  | 
 "Morten Dueholm" <mdd@get2net.dk> wrote in message 
 news:4908c9c9$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Morten Dueholm wrote:
 >> Morten Dueholm wrote:
 >>>
 >>> Jeg må vist have fat i Yousee.
 >
 > Supporteren ringede tilbage i eftermiddag. De havde åbenbart haft flere 
 > med samme problem. Han foreslog at slå routerens indbyggede firewall fra. 
 > Vupti, nu kan jeg spille BF2 igen.
 >
 > Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår ikke 
 > helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det, og det er 
 > det vigtigste.
 >
 > -- 
 > Morten Dueholm
 Kunne det være at du ikke har forwardet de porte der anbefales forwardet. 
 Mener godt at man kan køre multiplayer alligevel, men måske det har 
 indflydelse på performance. Jeg har ingen problemer selvom min router 
 firewall er slået til (ikke Usee), men jeg har forwardet "nedenlinkede" 
 porte.
 Fandt dem lige her: 
http://www.ea.com/official/battlefield/battlefield2/us/editorial.jsp?src=communityupdate_061405 Denne her side kan forøvrigt generelt anbefales til opsætning af BF2. (men 
 den kender du sikkert allerede)
http://www.tweakguides.com/BF2_1.html -- 
 Med venlig hilsen
 Bjarne K
            
             |  |  | 
      Morten Dueholm (31-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Dueholm
 | 
 Dato :  31-10-08 17:09
 | 
 |  | 
 
            Bjarne K. wrote:
 > Kunne det være at du ikke har forwardet de porte der anbefales forwardet.
 Det har jeg ikke. Men det havde jeg nu heller ikke før jeg fik 
 problemer. Eller nu, hvor det virker fint med fjernet firewall-flueben.
 Kunne selvfølgelig være spillet vil virke endnu bedre med portene 
 forwardet. Det må testes...
 Tak for links - kendte dem godt    -- 
 Morten Dueholm
            
             |  |  | 
     Dorthe Aagaard Niels~ (31-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dorthe Aagaard Niels~
 | 
 Dato :  31-10-08 01:31
 | 
 |  | Morten Dueholm skrev:
 > Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår
 > ikke helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det, og
 > det er det vigtigste.
 >
 
 Vi har haft noget ligende, dog i BF2142, men også via router på yousee
 forbindelse. Dog kunne vi godt se alle servere med efter et stykke tid
 fik vi lost connection, hvorefter vi skulle reboote routren. Tilsidst
 resatte vi routeren til factory defaults og konfiguret den igen,
 derefter har det hele køre upåklageligt.
 
 Hygge
 
 [C&B]AngelFire
 
 
 |  |  | 
      Lars Skov Jensen (22-12-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Skov Jensen
 | 
 Dato :  22-12-08 19:30
 | 
 |  | Hejsa Dorthe
 
 Hvordan finder man Din / Jeres Server inde i spillet Battlefield 2142 ???
 
 Hilsen Lars
 
 
 "Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
 news:490a51be$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Morten Dueholm skrev:
 >> Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår
 >> ikke helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det, og
 >> det er det vigtigste.
 >>
 >
 > Vi har haft noget ligende, dog i BF2142, men også via router på yousee
 > forbindelse. Dog kunne vi godt se alle servere med efter et stykke tid fik
 > vi lost connection, hvorefter vi skulle reboote routren. Tilsidst resatte
 > vi routeren til factory defaults og konfiguret den igen, derefter har det
 > hele køre upåklageligt.
 >
 > Hygge
 >
 > [C&B]AngelFire
 
 
 
 
 |  |  | 
     Martin (31-10-2008) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin
 | 
 Dato :  31-10-08 20:45
 | 
 |  | Morten Dueholm wrote:
 > Morten Dueholm wrote:
 >> Morten Dueholm wrote:
 >>>
 >>> Jeg må vist have fat i Yousee.
 >
 > Supporteren ringede tilbage i eftermiddag. De havde åbenbart haft flere
 > med samme problem. Han foreslog at slå routerens indbyggede firewall
 > fra. Vupti, nu kan jeg spille BF2 igen.
 >
 > Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår
 > ikke helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det, og
 > det er det vigtigste.
 >
 
 Nu sker der jo firmware- opdateringer som sendes direkte fra ISP'en til
 routeren uden du aner en dyt - så måske det er en af deres opdateringer
 der er gået galt.. hvem ved :)
 
 
 |  |  | 
 |  |