Zahlman Guldfætter
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 24-07-01 23:38

Hej

hvordan tror i denne vil funke uden blæser i en maskine?

http://www.studiedata.dk/Graphics/Products/140.jpg
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=140&page=1

Den ryger i en dualmaskine (2x1Ghz PIII) i et stort kabinet (Chenbro
NetServer). Vil den selvstændige luftgennemstrømning være nok til at holde
temp'en nede?

// Søren

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-07-01 01:41

Hej Søren
Den får ikke lige den pæneste omtale i tests!
Her er dog en nogenlunde pæn omtale, find selv de mindre pæne hos Uncle Tom
& Co.
http://www.dansdata.com/coolercomp_p2.htm

Men den ser flot ud! Den løse blæser er dog temmelig stor og ser knap så
smart ud.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Rasmus V. S. Jensen

Dato : 25-07-01 11:22

Søren Aaholm Møller <swdata@image.dk> skrev i en

nyhedsmeddelelse:OOm77.5937$oH6.547642@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> Den ryger i en dualmaskine (2x1Ghz PIII) i et stort kabinet (Chenbro
> NetServer). Vil den selvstændige luftgennemstrømning være nok til at holde

Det kommer selvfølgelig an på hvor meget luftgennemstrømning der er ?
Men jeg vil mene der skal rimelig meget til.
Jeg tror, at grunden til man ser så mange dårlige omtalelser er, at man
tror man får supertemperaturer når man kører den medfølgende blæser
ved 12V, og nogle gange endda med 5V. Grunden er naturligvis at
en del hardwareanmeldeldere er blevet hørreskadede af Black Delta
blæseren, og sikkert har vænnet sig så meget til den, at de er lidt
ligeglade
med at Zalmanfyren larmer så lidt, selvom de selvfølgelig skriver det er en
fordel.
Med en ordentlig blæser (evt en 92 mm blæser pr "vifte"), tror jeg man
vil kunne fiske rimelig perfomance ud af den. Jeg har i hvert fald set, at
nogle har været vældig begejstret for det, men det er selvfølgelig en
ret dyr løsning i den sidste ende, sammenlignet med hvad fx. vandkøling
ville løbe op i.

Mvh
Rasmus

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-07-01 01:30

Jeg ville (og har gjort det) hellere købe en NC Silverado den virker med
100% sikkerhed og larmer MEGET lidt....

Hilsen
Thomas

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 26-07-01 13:58

Problemet er blot, hvis man flytter en del rundt med sin computer. CPU'en
dør med sådan en køler påspændt under flytning. Og så er den jo dyr :)

Fra : soren klein

Dato : 26-07-01 19:31

On Thu, 26 Jul 2001 02:30:13 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Jeg ville (og har gjort det) hellere købe en NC Silverado den virker med
>100% sikkerhed og larmer MEGET lidt....

hvis det er til dual så skal bundkortet bærer over 1 KG køler.. så det
kunne måske være en ide at finde sig noget mindre

Søren

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-07-01 01:55

> hvis det er til dual så skal bundkortet bærer over 1 KG køler.. så det
> kunne måske være en ide at finde sig noget mindre
>
> Søren

Så skulle man måske forsøge vandkøling? jeg tror jeg ville være for meget en
"kujon" til at pumpe vand ind i min computer *GGG* men så kunne man jo lægge
selve køle enheden ved fødderne og udnytte varmen *G*

Hilsen
Thomas