Ampache
Fra : jos

Dato : 03-11-08 22:05

jeg er ved at kigge lidt på ampache, og har forstået den sådan at det er en
webbaseret medieplayer.
Jeg har prøvet at lege med demosiden
http://ampache.org/demo/albums.php?action=show&album=389

men kan ikke få lyd frem. Ellers virker siden stort set som jeg har forstået
konceptet.
Hvad har jeg ikke forstået, siden jeg mangler lyd?

ved nogen om programmet er CPUspecifikt? jeg vil gerne have det til at køre
på en Debian Mipsel.

finn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-11-08 22:27

On Mon, 3 Nov 2008 22:04:51 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

> jeg er ved at kigge lidt på ampache, og har forstået den sådan at
> det er en webbaseret medieplayer.

Mja... Jeg ville kalde det en webbaseret musikserver, der *også* kan
være afspiller (med en flash player).

> Jeg har prøvet at lege med demosiden
> http://ampache.org/demo/albums.php?action=show&album=389
> men kan ikke få lyd frem.

Det virker heller ikke i demoen.

> ved nogen om programmet er CPUspecifikt?

Det er det ikke. Det er en PHP-applikation, der kræver mysql og
apache.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : jos

Dato : 03-11-08 22:37

Asbjorn Hojmark wrote:

> Mja... Jeg ville kalde det en webbaseret musikserver, der *også* kan
> være afspiller (med en flash player).
Tak for responce, og det var selvfølgeligt også sådant jeg havde forstået,
bortset fra at jeg troede at browserens defaultplayer ville virke.
hvad flashplayer kan bruges?

>Det virker heller ikke i demoen.
så er den jo ikke meget demo :>)

for den tungnemme bedstefar:
1. Hvis jeg får serveren installeret på min debian, burde jeg kunne tilgå
serveren og få en dialog som demosiden, lave mine playlister og starte
afspilning med playklappen ??
- hvis jeg har flashplayer installeret jvf. ovenstående?
2. playlisterne bliver gemt på serveren?
- er der så i defaultinstallationen adgangskriterier? - altså håndterer
flere brugerlister.

finn

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-11-08 23:02

On Mon, 3 Nov 2008 22:37:14 +0100, "jos" <jos@her.dk> wrote:

> 1. Hvis jeg får serveren installeret på min debian, burde jeg kunne tilgå
> serveren og få en dialog som demosiden, lave mine playlister og starte
> afspilning med playklappen ??

Ja.

> - hvis jeg har flashplayer installeret jvf. ovenstående?

Det er ikke nødvendigt, hvis du på klienten har en afspiller, der
forstår playlist og streams. (Det gør de stort set alle sammen). Og
den 'indbyggede' afspiller i Ampache følger i øvrigt med.

> 2. playlisterne bliver gemt på serveren?

Ja, hvis man vil have det.

> - er der så i defaultinstallationen adgangskriterier? - altså håndterer
> flere brugerlister.

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med 'brugerlister'. Man kan godt
have forskellige brugere, og man kan have både personlige og delte
playlists.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : jos

Dato : 03-11-08 23:38

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
>
> Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med 'brugerlister'. Man kan godt
> have forskellige brugere, og man kan have både personlige og delte

Tusind tak for din hjælp, så jeg vil gå igang. Jeg har nu også kigget lidt
på Jinzora, som ligner lidt samme koncept, men er imho lidt mere forståeligt
beskrevet. Måske skal jeg lige teste begge

finn