Musikafspiller med netværk
Fra : Leonard

Dato : 02-11-08 06:46

Jeg har en server stående i garagen, som kører Debian og leger
filserver med samba.

Når jeg i Ubuntu forsøger at afspille nogle af de musikfiler, der
ligger på sambaserveren går det fint nok, hvis jeg finder filen i
filhåndtering og med højreklik vælger den ønskede afspiller.
Jeg vil gerne kunne vælge flere filer og sætte dem i kø, men ingen af
de afspillere jeg har forsøgt med kan finde ud af at åbne filer på
netværket.
Har forsøgt med Rythm, VLC, juk og et par andre som jeg fandt i
Synaptic og installerede.

Enten er der noget galt med mit setup eller jeg mangler bare den
rigtige afspiller.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-11-08 15:26

On Sun, 2 Nov 2008 05:45:39 -0800 (PST), Leonard <piper28a@gmail.com>
wrote:

> Jeg vil gerne kunne vælge flere filer og sætte dem i kø, men ingen af
> de afspillere jeg har forsøgt med kan finde ud af at åbne filer på
> netværket.

Jeg kan anbefale Ampache på serveren, og så kan du bruge stort set en
hvilken som helst afspiller på klienterne.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 02-11-08 15:47

Leonard <piper28a@gmail.com> wrote:

> Jeg vil gerne kunne vælge flere filer og sætte dem i kø, men ingen af
> de afspillere jeg har forsøgt med kan finde ud af at åbne filer på
> netværket.

Jeg er rigtig glad for Edna (http://edna.sf.net) til det formål.

Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"Do you recall what Barnum said about suckers?" - Dana Scully

Fra : Claus U

Dato : 03-11-08 17:59

Leonard skrev:

> Enten er der noget galt med mit setup eller jeg mangler bare den
> rigtige afspiller.

Jeg har det fungerende på samme måde. Jeg har fikset det således, at
musik drevet bliver mountet når jeg logger på. Jeg bruger programmet
Amarok (<http://amarok.kde.org>) som indlæser og løbende opdatere
samlingen, hvis jeg tilføjer nye musik filer.

Jeg har efterhånden prøvet mange musik afspillere, men indtil videre
synes jeg, at Amarok er den eneste fornuftige afspille som også kan
håndtere ens musiksamling og spillelister.

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk