DR nettv
Fra : Leonard

Dato : 02-11-08 06:42

Før jeg bliver rigtigt tilfreds med Linux er der et par småting, som
skal løses.
Den ene af dem er en nem måde at se DR Nettv på.
Jeg har forsøgt med de forklaringer, der er på DRs hjemmeside, men det
hjælper ikke rigtigt.
Findes der en trin for trin guide til hvordan jeg får det til at
spille.

Ubuntu 8.10
Firefox

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 02-11-08 16:30

Leonard wrote :

> Den ene af dem er en nem måde at se DR Nettv på.

Det virker med Firefox og mplayerplug-in, som selvfølgelig kræver
mplayer samt relevante codecs.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Leonard

Dato : 02-11-08 09:20

On 2 Nov., 16:29, Thomas Overgaard <tho...@post2.tele.dk> wrote:

> Det virker med Firefox og mplayerplug-in, som selvfølgelig kræver
> mplayer samt relevante codecs.

Så vidt jeg kan se har jeg mplayerplug-in, men mangler så åbenbart
nogle codecs.
Hvor og hvordan får jeg dem?

Fra : Frank Damgaard

Dato : 02-11-08 17:37

Leonard skrev:
> [...]
> hjælper ikke rigtigt.
> Findes der en trin for trin guide til hvordan jeg får det til at

Jeg bruger til ubuntu 8.10 firefox 3 samt
mediaplayer connectivity plugin til firefox
og VLC (video lan client)

Har du VLC fra tidligere skal du måske nulstille VLC indstillinger
da gamle indstillinger kan drille med DR-tv

Fra : Jan Birk

Dato : 02-11-08 17:41

> Har du VLC fra tidligere skal du måske nulstille VLC indstillinger
> da gamle indstillinger kan drille med DR-tv

Hvordan gør man det - i plugin'et?

Pft

/Jan

Fra : Frank Damgaard

Dato : 02-11-08 20:19

Jan Birk skrev:

> Hvordan gør man det - i plugin'et?

Ser er ikke i plugin men i VLC :
Tools->Indstillinger-> "Reset Preferences" (knap)

Fra : Kasper Lund

Dato : 02-11-08 18:30

Jeg har en rimelig standard installation og bruger ubuntus default
player "totem", sammen med toem web browser plugin og firefox - altså
totalt ubuntu default.

Når jeg forsøger at afspille en film, spørger den om jeg vil installere
det krævede plugin, den installerer det og alt virker perfekt.

Fra : Troels Arvin

Dato : 02-11-08 20:09

Leonard wrote:
> Den ene af dem er en nem måde at se DR Nettv på. Jeg har forsøgt med de
> forklaringer, der er på DRs hjemmeside, men det hjælper ikke rigtigt.
> Findes der en trin for trin guide til hvordan jeg får det til at spille.

Jeg har tidligere kunnet se TV fra DR vha. vlc eller mplayer plugins til
Firefox. Men det virker ikke længere: De sidste par måneder har jeg ikke
rigtig haft held med det; jeg gad vist, om de har lavet noget om.

--
Troels

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 03-11-08 00:44

Leonard skrev:
> [...]
> hjælper ikke rigtigt.
> Findes der en trin for trin guide til hvordan jeg får det til at

Efter at have installeret diverse plug-in her på min Ubuntu 8.10 virker
det fint her! .

Fra : Rasmus Andersen

Dato : 03-11-08 06:19

Den Sun, 02 Nov 2008 20:18:52 +0100 skrev Frank Damgaard:

> Ser er ikke i plugin men i VLC :
> Tools->Indstillinger-> "Reset Preferences" (knap)

Der er en vejledning her http://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?
f=11&t=4101