Telefonsvarer til Ubuntu
Fra : Kim Emax

Dato : 01-11-08 10:48

Hejsa

Jeg har en Ubuntu 8.04, som jeg havde tænkt skulle agerer
telefonsvarer. Hvilket program kan I anbefale til dette? Jeg har et
PCI K56modem og har prøvet at installere mgetty, men syns ikke rigtigt
jeg kommer så meget videre end det.

Mvh
Kim Emax

Fra : Michael Zedeler

Dato : 01-11-08 18:28

Kim Emax wrote:
> [...]
> telefonsvarer. Hvilket program kan I anbefale til dette? Jeg har et
> PCI K56modem og har prøvet at installere mgetty, men syns ikke rigtigt

Hvis du har lyst til at nørkle lidt med det, før det virker, så prøv
asterisk.

Mvh. Michael.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 02-11-08 12:03

Kim Emax skrev:
> [...]
> telefonsvarer. Hvilket program kan I anbefale til dette? Jeg har et
> PCI K56modem og har prøvet at installere mgetty, men syns ikke rigtigt

Du skulle måske starte med at finde ud af hvillken type "telefoni"
du vil anvende.

Til gammeldags analog telefoni nøjedes jeg med fax+data med mgetty,
men det er godt nok længe siden...
I gamle dage kunne man man få nogle specielle "voice modems", og
se så på "linux voicemail software", en mulighed er mgetty + vgetty.
Men virker dit PCI K56 modem overhovedet med linux? (driver)

Til ISDN findes der velfungerende løsninger og vil være at anbefale
hvis du vil have egen linie. ISDN virker en hel del mere stabil en
analog telefoni. (specielt hvis det er til forretning/firmaløsning)

Og der er VoIP løsninger. Nogle udbydere tilbyder endda at man
kan uploade lydfil til telefonsvarer og få sendt beskeder som mail.
(eller du kan bruge asterix som en anden nævnte og så køre
din egen VoIP løsning)

Fra : Kim Emax

Dato : 13-11-08 05:58

On Nov 2, 12:02 pm, Frank Damgaard <frank_n...@milpent.dk> wrote:

> Du skulle måske starte med at finde ud af hvillken type "telefoni"
> du vil anvende.

Jeg har PSDN stik hjemme via en fullrate linie. Jeg skal ikke ringe ud
fra PCen, blot have et tlf.sv. program, der tager røret, hvis jeg ikke
selv har gjort det indenfor f.eks. 4 ring. Hvis det så også kan maile
beskeden som lydfil til mig efterfølgende, vil det være cool. Fandt et
program, der kunne dette, men det var kun til ISDN linier.

> [...]
> se så på "linux voicemail software", en mulighed er mgetty + vgetty.
> Men virker dit PCI K56  modem overhovedet med linux? (driver)

Det ser sådan ud, jeg er på job nu, så kan ikke lige på stående fod
fortælle, hvilket modem det er. Jeg fandt en vejledning i opsætning af
modemet (mener det var noget winmodem) til Linux, så det burde virke

> [...]
> kan uploade lydfil til telefonsvarer og få sendt beskeder som mail.
> (eller du kan bruge asterix som en anden nævnte og så køre

Jeg tror Asterix er way overkill her, da det kun er tiltænkt som en
tlf.sv.

mvh
Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 17-11-08 11:49

On Nov 13, 1:58 pm, Kim Emax <kime...@gmail.com> wrote:

> Det ser sådan ud, jeg er på job nu, så kan ikke lige på stående fod
> fortælle, hvilket modem det er. Jeg fandt en vejledning i opsætning af
> modemet (mener det var noget winmodem) til Linux, så det burde virke

Modemet er et PCtel PCT789, burde det ikke kunne bruges til formålet?

mvh
Kim Emax