Ubuntu - mp3 afspilning halter
Fra : Kim Emax

Dato : 01-11-08 10:41

Hejsa

Jeg har lidt problemer med at afvikle MP3 på min box, der har et
realtek ALC662 lydkort. Jeg syns jeg har prøvet div. løsninger uden
held, bl.a. denne:

http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=5587712&postcount=472

Der er to ting galt, dels så "halter" afviklingen af numrene
indimellem, som i gl. dage, når man satte en finger på siden af en
vinylplade og slap igen. Dette sker uanset om det er Totem eller
amarok jeg bruger.

Skruer jeg endvidere lyden op i fuld styrke så tiltager problemet. Er
der nogen, der har haft tilsvarende problem, der har en løsning til
dette? (udover at købe et andet lydkort

Mvh
Kim Emax

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-11-08 10:49

Kim Emax wrote:

> Skruer jeg endvidere lyden op i fuld styrke så tiltager problemet. Er
> der nogen, der har haft tilsvarende problem, der har en løsning til
> dette? (udover at købe et andet lydkort

Det er ikke alle lydkort der er lige heldige i Linux, desværre. Jeg har
fundet ud af at Soundblaster Live! fungerer rigtigt godt under Ubuntu,
selvom lydkvaliteten fra kortet er noget snot (OS-uafhængigt - kortet
_er_ legetøj).

Jeg har valgt at stille større krav til kompatibilitet på min PC og så
gemme den gode lyd til anlægget inde ved siden af

Jesper Poulsen

Fra : Kim Emax

Dato : 13-11-08 05:35

On Nov 3, 10:49 am, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har valgt at stille større krav til kompatibilitet på min PC og så
> gemme den gode lyd til anlægget inde ved siden af

ja, det er også lidt den konklusion jeg er kommet frem til, at jeg
måske bare skulle købe et andet lydkort. De der onboard kort er måske
heller ikke af bedste kvalitet

mvh
Kim Emax