MS Windows
briani 27239
SATA/SCSI driver ifm. reinstallation
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 04-11-08 20:05

Hejsa,

I forbindelse med en reinstallation af windows på en Lenovo/IBM maskine,
løber jeg ind i det problem, at der skal indlæses en særlig driver. Den
finder jeg på IBMs hjemmeside (kan godt nok ikke finde helt den rigtige
version, men...) - fint nok.

Men i vejledningen står, at den skal ligge på et USB-floppy disk. Windows CD
sidder selvfølgelig i dvd-drevet. Men er der virkelig ikke andre muligheder?
sådan et drev er jo ikke lige hvermands-eje i vore dage?!?!

Min maskine er en Lenovo 3000 N100. Jeg finder drivere til V100 eller N200 -
men ikke N100. Nogen der har en idé om, hvad der er bedst?

vh
Michael

Fra : N_B_DK

Dato : 04-11-08 21:50

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote in message

> [...]
> Windows CD sidder selvfølgelig i dvd-drevet. Men er der virkelig ikke
> andre muligheder? sådan et drev er jo ikke lige hvermands-eje i vore

Lav en slipstreamet install cd, med nlite (så er driveren integreret)

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Henning

Dato : 05-11-08 09:01

On Tue, 4 Nov 2008 20:04:46 +0100, "Michael Nørgaard"
<nyhedsgruppe@hejza.dk> wrote:

>Hejsa,
>
>I forbindelse med en reinstallation af windows på en Lenovo/IBM maskine,

Hvis du bruger restorefunktionen, som er der for det samme, er du ude
over problemet.

Fra : michael.dotkom@gmail~

Dato : 05-11-08 12:40

On 5 Nov., 09:01, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:
> On Tue, 4 Nov 2008 20:04:46 +0100, "Michael Nørgaard"
>
> Hvis du bruger restorefunktionen, som er der for det samme, er du ude
> over problemet.

Hej Henning,

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår, hvad du tænker på?
Der ligger en recovery version i en særlig partition, som jeg har
prøvet flere gange. Men det efterlader en masse problemer - meget
ustabil (mister grafik, fryser etc.) og problemer med tekster i menuer
mv. Og jeg har opdateret drivere, servicepacks mv.

Så det er en reel reinstallation, jeg gerne vil lave inkl. formatering
af harddisk, så jeg får fjernet partitionen.

vh
Michael