MS Windows
briani 27239
Comput-tastatur døde - men blev genoplivet
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-10-08 08:48

Jeg oplevede en mystisk computerting idag. Måske nogen kan fortælle mig hvad
der skete.

Før jeg tog på arbejde lukkede jeg min computer som jeg plejer. Jeg klikkede
google-siden væk, hvorefter jeg klikkede "lås denne maskine" nøjagtig som
jeg plejer og jeg lukkede låget i på den bærbare. Den holdt op at rumstere
og computeren lagde sig til at sove. Det var jo som det skulle være. Og jeg
tog på arbejde.

Nu kom jeg så hjem fra arbejde. Gik hen til computeren. Åbnede låget. Jeg
fik besked om at skrive koden ind i et lille felt, som jeg altid plejer at
gøre.
(Når man gør det, så plejer computeren jo at skrive "velkommen" og herefter
kommer skrivebordet og så en man igang. Sån skal det jo være og sån har det
altid været)

.........men idag gik det lidt (skråstreg) meget anderledes. Prøv lige at hør
her: Da jeg forsøgte at skrive koden ind var der overhovedet ingen reaktion.
Tasterne virkede slet ikke. Jeg kontrollerede selvfølgelig tilslutningerne.
Alt var som det skulle være. Musen var levende og alt det der. MEN jeg kunne
intet skrive. Jeg kunne kun markere med musen. Jeg prøvede at taste løs på
alt hvad der kunne tastes på.. "Caps lock" virkede heller ikke. De taster
ville intet som helst.
Herefter prøvede jeg at hive nettilslutningen ud og sætte den til igen for
at se om det hjalp. Men nej. Jeg prøvede også at slukke computeren. Det gik
fint. Men så kunne jeg sgu ikke tænde den igen. Der var dog stadig blå lys i
tænd-sluk-knappen, ligegyldigt hvor vildt jeg trykkede og trykkede på den.
Nu var der ingen reaktion på noget som helst. Ingen taster virkede og
computeren reagerede ikke på at jeg tændte den og skærmen forblev totalt
sort.
Det skal lige siges at der nede i venstre hjørne på computeren er fire
bitte-bitte-små lysfelter med et lille ikon til hver. Den ene af dem havde
rødt lys og det har jeg aldrig set den have før. Ikonet over lyset
forestiller noget som ligner en stor sendemast med sån nogle streger på hver
side, som ligesom forestiller at sendemasten sender. Aner ikke hvad den
egentlig står for, men den plejer altid at lyse blåt, men i aften lyste den
altså rødt.
Nå men skidt nu med den. Jeg var jo mere interesseret i at få maskineriet
igang. Jeg så derfor kun een udvej som måske ville virke. Jeg flossede
simpelthen batteriet ud af maskinen. ventede 10 sekunder og satte det i
igen. Herefter startede maskinen op og skrev at den ikke var blevet lukket
rigtigt. Og det var jo kvikt opfattet af den. Den skrev dog ikke at den selv
var ude om det, men pyt nu med det. Den ville gerne vide om den skulle
starte op normalt eller på flere andre måder. NEJ, start nu bare op normalt
bad jeg den så inderligt om og den talte ned fra 20 til 0 - Herefter fik jeg
det sædvanlige billede med et felt hvor jeg skulle skrive koden ind, for at
få maskinen igang og vise skrivebordet.
Nu kom det spændende punkt. Ville tasterne virke? - Jeg kan kun sige: JA, de
virkede fint. Og nu virker alt som det skal.

Hvad fan. skete der egentlig lige der??? - Kan nogen forklare det ?

Min ide er, at det var Windows update som havde indlæst noget, som herefter
fik maskinen til at kokse ud.

For efter det der med at flosse batteriet ud og sætte det i igen, så virkede
alt jo igen perfekt.

Hilsen Åge

Fra : Kurt Lund

Dato : 31-10-08 09:15

> [...]
> herefter
> fik maskinen til at kokse ud.
>
> For efter det der med at flosse batteriet ud og sætte det i igen, så

Hej sikken en historie du kunne blive forfatter, en 1/4 af historien havde
vist været nok. ;)
Men den blå knap som var blevet rød er til dit netværk, og det betyder jo
nok at når den er rød
er der noget galt ik. "læs din manual igennem og lær din pc at kende"
Men er computer har godt af at blive slukket rigtigt for HVER dag, det der
med slumre er vældig fint fordi
den starter meget hurtigere op, når den står og slumre eller sover bliver
der ikke ryddet op i den, så derfor sluk den nu
når du ikke skal bruge den i lang tid evt når du skal på arbejde.
Hvis du Åge heller ikke fik lov til sove rigtigt men kun lov til at blunde
lidt på sofaen så du også hurtigere er klar, vil du også bliver underlig med
tiden.

Hvis din pc er perfekt nu har du jo løst dit problem "Husk at genstarte din
PC mindst 1 gang om dagen"

Mvh
Kurt

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-10-08 11:37

Kurt Lund skrev:

> [...]
> underlig med tiden.
>
> Hvis din pc er perfekt nu har du jo løst dit problem "Husk at genstarte

Forebyggene genstart er noget vrøvl. Det er rigeligt at genstarte når
noget ikke virker; eventuelt på Åges hårde måde hvis det er det der skal
til.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 31-10-08 17:40

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> "Husk at
> genstarte din PC mindst 1 gang om dagen"

Hvorfor i alverden skal man det ??

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-10-08 23:22

"Kurt Lund" <> skrev i meddelelsen
> "læs din manual igennem og lær din pc at kende"

Hmm. Den sidste pc jeg købte fra ny af, var der ingen
manual.

mvh
Henning