MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med TextBridge
Fra : Kim Schroeder

Dato : 26-10-08 23:55

Hustruen vil gerne installere TextBridge på sin xp-maskine.

Vi har TB 1.06, som har kørt glimrende på en anden XP her i huset
- desuden en TB 8 Pro.

Når TB 1.06 er installeret dukker en fejlmeddelelse op, som siger
at der skal være mindst 3 MB ledig virtuel ram, for at den kan køre..
Joke - da maskinen her masser af ram, men programmet er også fra
tiden med Win 95 (eller tidligere).

Hvordan kan det være - og nogen forslag til hvordan vi får den installeret ?
Som nævnt har programmet kørt glimrende på en tilsvarende XP maskine.

TB 8.0 Pro laver blot en fejl i sig selv - og der bliver sendt besked til MS.

Programmerne er prøvet uafhænging af hinanden.

Håber, at en venlig sjæl kan hjælpe ?

Kim & Birgitte

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-10-08 16:17

Det lyder som om i har slået virtuel RAM fra i Windows. Nogen
anbefaler det hvis man har masser af RAM men det vil give problemer
med nogle programmer som forventer at det er der.
Slå det til igen. Sæt eventuelt en grænse på hvor meget plads Windows
må bruge til swapfilen eller lad Windows selv styre det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 27-10-08 18:29

"Kim Schroeder" skrev
> [...]
> at der skal være mindst 3 MB ledig virtuel ram, for at den kan køre..
> Joke - da maskinen her masser af ram, men programmet er også fra

Prøv at ændre størrelsen af Windows Swap-fil.
F.eks. er den 2GB, så sæt den til 1.5GB eller 2.5GB
det har i nogle tilfælde virket for mig i lignende situationer.

Mvh
Thorkild Dalsgaard