MS Windows
briani 27239
blinkende skærm
Fra : Jørgen

Dato : 26-10-08 09:51

Jeg har 2 pcér, begge kører xp.

Jeg har opdateret em begge med en anden udgave af XP.
Det gik fin med den første
På den anden begyndte skærmen at blinke. Jeg installerede igen med samme
resultat, i alt 3 gange. derefter installerede eg den gamle xp, det gik
fint, så prøvede jeg den nye igen og skærmen blinkede livlig videre,
(teksten var ulden i kanten og det kom nogle mangefarvede firkanter hvis
jeg trykkede på ikoner=.

Tilbage til den gamle xp og alt var normal igen

Jeg har haft den gamle XP fra mit arbejde, men må ikke bruges når jeg er
blevet pensionist, holdt op på arbejdspladsen, derfor har jeg anskaffet
mig en ny

Nogen bud?

fra
Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 09:58

Jørgen wrote:
> [...]
>
> Jeg har haft den gamle XP fra mit arbejde, men må ikke bruges når jeg
> er blevet pensionist, holdt op på arbejdspladsen, derfor har jeg

Undlad at fortælle din pc du er pensionist :)

Fra : Ole C

Dato : 26-10-08 11:43

Jørgen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg har haft den gamle XP fra mit arbejde, men må ikke bruges når jeg
> er blevet pensionist, holdt op på arbejdspladsen, derfor har jeg

Du fortæller ikke hvordan du har installeret, men umiddelbart lydedr det som
om du ikke har installeret en korrekt driver til dit skærmkort.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen

Dato : 26-10-08 15:04

Ole C skrev:

> Du fortæller ikke hvordan du har installeret, men umiddelbart lydedr det
> som om du ikke har installeret en korrekt driver til dit skærmkort.

Den er installeret fra Windows XP cd rom og gjort ens for begge maskiner,

Der er ikke nogen fejl i enhedshåndtering

Jeg har tænkt på det samme (skærm driver), jeg har ikke nogen CD med
skærm driver, men så skulle den vel også blinke med den gamle XP

fra
Jørgen

Fra : Rado

Dato : 26-10-08 15:20

On Sun, 26 Oct 2008 15:03:45 +0100, Jørgen <frieri@os.dk> wrote:

>Jeg har tænkt på det samme (skærm driver), jeg har ikke nogen CD med
>skærm driver, men så skulle den vel også blinke med den gamle XP

Prøv evt. at gemme driveren fra den gamle XP og installer den i den
nye ved hjælp at programmet her:

http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-drivermax.php

Om windows så tillader det skal jeg ikke kunne sige - det gør den som
regel ikke hvis den mener den selv har en bedre driver men det er
muligt at programmet her kan komme udenom det.

Alternativt (nok værd at prøve først), så prøv at finde den seneste
driver til kortet på nettet og se om den virker.

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect

Fra : Ole C

Dato : 26-10-08 16:09

Jørgen skrev blandt andet:

> Den er installeret fra Windows XP cd rom og gjort ens for begge
> maskiner,

Men selv om det er gjort ens på begge maskiner, er de formentlig ikke
bestykket med præcis samme hardware - herunderr grafikkort?
Jeg er overbevist om at problemet bliver løst ved at hente den korrekte
driver på grafikkort-producentens side.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen

Dato : 26-10-08 23:25

Ole C skrev:

> [...]
> bestykket med præcis samme hardware - herunderr grafikkort?
> Jeg er overbevist om at problemet bliver løst ved at hente den korrekte

ok jeg prøver igen at installer den nye og så å jeg prøve at lege lidt
med driverne

fra
Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 27-10-08 01:53

Jørgen skrev blandt andet:

> ok jeg prøver igen at installer den nye og så å jeg prøve at lege lidt
> med driverne

Held og lykke.
I øvrigt er det ikke krystalklart for mig, hvad du mener med "den gamle" og
"den nye" XP.....

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen

Dato : 27-10-08 13:23

Ole C skrev:

> Held og lykke.
> I øvrigt er det ikke krystalklart for mig, hvad du mener med "den gamle"
> og "den nye" XP.....

Jeg har været ansat i en virksomhed, hvor man måtte installere på de
programmer man brugte i på arbejdet.- En for hver licens.
Den må jeg ikke bryge mere, da jeg er stoppet pga. alder.

Fra : Ole C

Dato : 28-10-08 17:40

Jørgen skrev blandt andet:

> [...]
> programmer man brugte i på arbejdet.- En for hver licens.
> Den må jeg ikke bryge mere, da jeg er stoppet pga. alder.

Det lyder så som om det ikke var en "normal" XP du havde fra din
arbejdsplads, men en såkaldt recovery-version.
Den havde fordelen af at driverne var på skiven, men med en installation
"fra bunden" har du til gengæld mulighed for at hente de nyeste drivere til
din hardware.
Men i øvrigt burde der ikke være noget i vejen for at bruge den skive du har
fra din arbejdsplads og så efterfølgende skifte installationens
"Product-Key". Betingelsen er dog, at din nøgle er til samme "model" af
Windows.
Microsoft hjælper dig oven i købet med en opskrift:
http://support.microsoft.com/kb/328874/da

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen

Dato : 28-10-08 18:06

Ole C skrev:

> [...]
> Windows.
> Microsoft hjælper dig oven i købet med en opskrift:

Det er mulig, men den nye fejler ikke noget på den ene pc. men den der
står standby til børnebørnene når de "slåsser" opm min virker den ikke

fra
Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 28-10-08 20:10

Jørgen skrev blandt andet:

> Det er mulig, men den nye fejler ikke noget på den ene pc. men den der
> står standby til børnebørnene når de "slåsser" opm min virker den ikke

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, har de to computere sandsynligvis ikke
samme hardware - og opfører sig derfor forekelligt med Windows egne
(primitive) drivere.

--
vh
Ole C

Fra : Jørgen

Dato : 26-10-08 15:07

Ole C skrev:

> [...]

Jeg har tænkt på det samme (skærm driver), jeg har ikke nogen CD med
skærm driver, men så skulle den vel også blinke med den gamle XP

Der er intet blinkeri under installering, men først når den starter op
efter endt installering

fra
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 02-11-08 08:03

Jørgen skrev:
> [...]
>
> Jeg har haft den gamle XP fra mit arbejde, men må ikke bruges når jeg er
> blevet pensionist, holdt op på arbejdspladsen, derfor har jeg anskaffet

Nå jeg opgiver og læser den gamle version ind Øv

fra
Jørgen