`Gratis program til netværksovervågning
Fra : Jens

Dato : 28-10-08 13:28

Hej!

Jeg har en VPN tunnel til en ekstern lokation. Internetforbindelsen på den
eksterne lokation er rimelig dårlig.
Da vi indefor kort tid skal bruge forbindelsen seriøst, vil jeg gerne måle
hvor dårligt det egentligt står til, sådan at jeg forhåbentligt kan få gjort
noget ved det.

Jeg efterlyser derfor et (gratis) program der kan overvåge, f.eks vha. af
ping og vise det grafisk om der er forbindelse eller ej.
Nogen der kender til et sådan program ? Gerne link...

Jens

Fra : Martin Arendten

Dato : 28-10-08 23:37

On 2008-10-28, Jens <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:
> [...]
> ping og vise det grafisk om der er forbindelse eller ej.
> Nogen der kender til et sådan program ? Gerne link...

http://oss.oetiker.ch/smokeping/

/Martin
--
Martin Arendtsen
------------------

Fra : Jens

Dato : 29-10-08 02:28

"Martin Arendten" <arendtsen@tux.nerdheaven.dk> skrev i meddelelsen

> http://oss.oetiker.ch/smokeping/

Glemte at sige at det skal være til Windåze....
Fandt så dette i stedet: http://www.paessler.com/prtg7 så det roder jeg
med...

Jens

Fra : Nicolai

Dato : 29-10-08 09:39

> Glemte at sige at det skal være til Windåze....
> Fandt så dette i stedet: http://www.paessler.com/prtg7 så det roder jeg
> med...

Fremragende plan

Fra : Brian Kals

Dato : 29-10-08 09:54

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ping og vise det grafisk om der er forbindelse eller ej.
> Nogen der kender til et sådan program ? Gerne link...

http://www.mikrotik.com/thedude.php

Bruger det selv, det er ganske smart og kan en helt masse.

Mvh
Brian