Router driller ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-08 21:50

Hej

Vi har 2 pc'er der kører på internettet via en D-link DI524 router. Vores
internetforbindelse er 10/10 Mb fiber via det lokale elselskab med dynamisk
ipadresser (som dog ikke har ændret sig i lang tid). De siger at deres
forbindelse ikke fejler noget. Men problemet er at vi kan pt. tilsyneladende
kun være kun være en på nettet ad gangen. Hvis jeg lukker IE7 på den ene
maskine og stater IE7 igen, kan jeg vippe den anden af og omvendt.
Problemet er vist opstået pludseligt.
Er her nogen der kan hjælpe lidt ?

Mvh Jan

Fra : Morten

Dato : 27-10-08 14:08

> [...]
> tilsyneladende kun være kun være en på nettet ad gangen. Hvis jeg lukker
> IE7 på den ene maskine og stater IE7 igen, kan jeg vippe den anden af og

Det lyder lidt som den opførsel du får hvis du har et modem på en switch men
kun én IP hos din udbyder.
Har du tjekket at modemmet sidder i WAN-porten på din router?
Dine compoutere derimod skal på LAN portene, nummereret 1-4 :)

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-08 18:05

"Morten" <tilt_uz468@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har du tjekket at modemmet sidder i WAN-porten på din router?
> Dine compoutere derimod skal på LAN portene, nummereret 1-4 :)

Hej Morten

Tak for dit svar. Problemet er kommet snigende. Der er altså ikke byttet om
på disse. Men for en sikkerheds skyld har jeg lige checket det. Så det er
altså ikke problemet.
Nu har jeg ikke noget modem, men en multimediaboks som både udsender
internet samt tv fra fibernet.
Men igen: tak for et godt bud.

Mvh

Jan