To XP pc'ere fælles opkobling til trådløst~
Fra : George

Dato : 25-10-08 16:09

Jeg har forbundet to XP PC'ere til hinanden med et krydset net kabel. Den
ene har en trådløs opkopling til en d-link 524 router, der igen er forbundet
til internettet via et bredbåndsmodem.
Jeg har kørt net wizzarden på begge maskiner og mener at det burde fungere
men der er ikke forbindelse over kablet "Status: begrænset eller ingen
forbindelse", men jeg kan se at der er både sendt og modtaget pakker
Når jeg klikker på status-generelt-flereoplysninger:
Problemet opstod fordi netværket ikke en netværksaddresse til computeren.
Hvis jeg trykker på reparer siger den at windows udfører en fornyelse af IP
addressen og efterlidt tid handlingen kunne ikke udføres, kontakt din
netadministrator
- men det er også mig !

Nogen gode ideer ?

Jeg håber det er banalt problem som det er let for de indviede at svare på.

George

Fra : Niels C. Grønlund [D~

Dato : 25-10-08 16:25

"George" griflede og griflede

> [...]
> - men det er også mig !
>
> Nogen gode ideer ?
>
> Jeg håber det er banalt problem som det er let for de indviede at svare

Har du givet de 2 maskiner fast ip-adresse, gateway, dns osv osv. ??
Ellers står de jo til og skulle have en DHCP tildelt IP mm.

Og så virker det ikke..

Mvh.
NNiels

Fra : George

Dato : 25-10-08 16:37

"Niels C. Grønlund [DK-2500]" skrev:

> Har du givet de 2 maskiner fast ip-adresse, gateway, dns osv osv. ??
> Ellers står de jo til og skulle have en DHCP tildelt IP mm.
>
> Og så virker det ikke..

Fast IP addresse: Nej
Gateway: Jeg mener at den ene maskine (den med det trådløse kort) er sat til
at være gateway.
dsn - jeg ved desværre ikke hvad det er

Dette er skrevet på den maskine der har netopkoplingen og den side virker,
men masiknerne kan ikke komme i forbindelse med hinanden, selv om de kan se
hinanden.

George

Fra : O. Skjold

Dato : 25-10-08 16:28

George skrev i

<klip>

> Nogen gode ideer ?

Prøv åbn netværksforbindelser, marker begge forbindelser,
højreklik og vælg "broforbindelse".

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 25-10-08 17:49

"George" <georgeoftheseas@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> - men det er også mig !
>
> Nogen gode ideer ?
>
> Jeg håber det er banalt problem som det er let for de indviede at svare

Prøv at følge denne vejledning
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/icsxp/index.htm

JJ