MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP kan ikke gå på nettet efter update
Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 23-10-08 21:22

Min kollega, der kører XP, kan ikke gå på nettet efter seneste update af
Windows.
OutLook henter fint mail hjem, Spype virker upåklageligt, men browseren kan
ikke vise nogele sider.

Vi kørte tilbage til i systemgendannelse, og alt virkede fint, til Windows
kørte updaten igen - så er der pludselig ikke hul igennem igen....

Tilbage til gendannelse 4. oktober - og alt funker fint igen..

Hvad i himmelens navn kan være galt - der er forbindelse til nettet, når
OutLook virker, men browseren lukker bare helt af for trafik..

Mvh Steen

Fra : kk

Dato : 24-10-08 06:15

"Steen Ulrick Madsen" <dsl52939@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad i himmelens navn kan være galt - der er forbindelse til nettet, når
> OutLook virker, men browseren lukker bare helt af for trafik..

Har haft nøjagtigt det samme.
Prøv at se efter numrene på de seneste opdateringer, finder du et som ender
på 38, eller måske 48, så afinstaller dem. Desværre husker jeg ikke det
rette nummer, men jeg havde det fremme i en tråd her, for et stykke tid
siden. Jeg har ligeledes været nødt til at geninstallere, hvorved fejlen
opstod igen.
Finder du den rette, er problemet løst, og dit system lever nok uden den
manglende opdatering.
mvh
kk

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 24-10-08 08:17

"kk" <kru@nospammail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fejlen opstod igen.
> Finder du den rette, er problemet løst, og dit system lever nok uden den
Hvor er det lige, jeg finder listen med de seneste opdateringer?

Mvh Steen

Fra : Henrik Laursen

Dato : 24-10-08 13:29

"kk" <kru@nospammail.dk> wrote in

> [...]
> hvorved fejlen opstod igen.
> Finder du den rette, er problemet løst, og dit system lever nok uden

Den update der skal afindstaleres hedder:

Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB951748)

Det er den der laver lort i det.
Updaten er overhovedet ikke nødvendig hvis man iforvejen har en seperat
AV og Firewall indstalaret, så man kan godt leve uden den.

--
Henrik Laursen

Fra : skibber

Dato : 24-10-08 09:47

On 23-10-2008 22:22:13, "Steen Ulrick Madsen" wrote:
> [...]
>
> Hvad i himmelens navn kan være galt - der er forbindelse til nettet, når
> OutLook virker, men browseren lukker bare helt af for trafik..

Samme problem her,hvilke opdat der ødelage det hele
har jeg ikke fundet ud af inu,da både min AVG og Adobe Flash
opdaterede på samme tid.

Jeg måtte foretage 2 gange rep installation af Xp og en gen inst af AVG
før alt var ok igen.

Pokkers til arbejde,så nu skal jeg igang med at
finde ud af hvad det var der gik galt for at det ikke
skal ske igen.

/skibber

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-10-08 15:09

"skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> før alt var ok igen.
>
> Pokkers til arbejde,så nu skal jeg igang med at
> finde ud af hvad det var der gik galt for at det ikke

Ingen prob. her og kører også med AVG og Adobe flash, så hvad der lige
driller hos dig og andre undrer mig
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : skibber

Dato : 25-10-08 09:45

On 24-10-2008 16:09:24, "Paul Østerby Sørensen" wrote:
> "skibber" <fredibau@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ingen prob. her og kører også med AVG og Adobe flash, så hvad der lige
> driller hos dig og andre undrer mig

Jeg tror at det som Henrik Laursen skrev tidligere er
årsagen så det vil jeg lige kikke på.

/skibber

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-10-08 12:52

Look what the cat dragged in - Steen Ulrick Madsen:

> [...]
>
> Hvad i himmelens navn kan være galt - der er forbindelse til nettet,
> når OutLook virker, men browseren lukker bare helt af for trafik..

Ingen problemer her - 2 x XP Pro + 1 x W2K Pro WS. Men der ligger heller
ikke noget anti-dit og anti-dat på computerne.

Så det kan være 3. part software der driller.

--
Paris Hilton Gives Birth To Twins...Aliens

Fra : hcma

Dato : 24-10-08 17:16

> [...]
>
> Hvad i himmelens navn kan være galt - der er forbindelse til nettet, når
> OutLook virker, men browseren lukker bare helt af for trafik..

det er ZoneAlarm som driller
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB951748)

Ps. Pt er der problemer med Zonealarm og opdatering KB951748:

http://www.version2.dk/artikel/7856

ZoneAlarm anbefaler at man midlertidigt fjerner den pågældende opdatering -
KB951748
http://forums.zonealarm.org/zonelabs/board/message?board.id=win_za_msgs&message.id=18667

m v h

HC

Fra : skibber

Dato : 25-10-08 09:49

On 24-10-2008 18:16:16, "hcma" wrote:

> [...]
>
> http://www.version2.dk/artikel/7856
>
> ZoneAlarm anbefaler at man midlertidigt fjerner den pågældende opdatering

Hmm jeg bruger ikke ZoneAlarm.

/skibber

Fra : Anette

Dato : 27-10-08 22:12

> Hmm jeg bruger ikke ZoneAlarm.
>
> /skibber

Det gør jeg heller ikke men har også problemet. Kan det evt. være i konflikt
med Avast?

Anette

Fra : skibber

Dato : 28-10-08 11:03

On 27-10-2008 22:12:00, "Anette" wrote:

> Det gør jeg heller ikke men har også problemet. Kan det evt. være i
> konflikt med Avast?
>
> Anette

Jeg er ikke klar over det,men jeg har nu fået
gang i comp igen.

/skibber