Synology NAS og FTP
Fra : O. Skjold

Dato : 23-10-08 20:08

Hej

Jeg har fået et problem med at tilgå min Synology via ftp som
ellers tidligere har virket upåklageligt.

Mit setup er Linksys WRT54-GS med Tomato firmware og Synology
DS207 med nyeste firmware.

Indstillinger er:

- NAS statisk IP 192.168.1.110
- FTP-service er aktiveret på NAS
- Port 21 forwardet i routeren til 192.168.1.110

Når jeg tilgår ftp ved at forespørge på LAN-IP'en virker alt som
det skal men prøver jeg med WAN-IP'en opstår der med det samme
time-out. Det tyder jo på noget med routeren men den har jeg ikke
rodet med i lang tid.

Det har som sagt tidligere virket men jeg har siden dels fået nyt
ADSL2-modem og ny statisk IP i range 93.xxx.xxx.xxx samt
opdateret firmwaren i NAS'en. Kan årsagen være ADSL-modemet?

Jeg har prøvet at fjerne port forward og i stedet tilføje
192.168.1.110 til DMZ, ingen virkning.

Jeg har selvfølgelig også haft genstartet hele molevitten....

Nogen ideer?

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : Kasper

Dato : 23-10-08 21:03

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> wrote in message
> [...]
> opdateret firmwaren i NAS'en. Kan årsagen være ADSL-modemet?
>
> Jeg har prøvet at fjerne port forward og i stedet tilføje

Prøv lige om FTP i aktiv mode virker

Kasper

Fra : O. Skjold

Dato : 23-10-08 21:14

Kasper skrev i

<klip>

> Prøv lige om FTP i aktiv mode virker

Tak for dit input. Både aktiv og passiv er nu prøvet, samme
resultat.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : jos

Dato : 24-10-08 11:05

O. Skjold wrote:
> Kasper skrev i
>
> <klip>

> Tak for dit input. Både aktiv og passiv er nu prøvet, samme
> resultat.

Er du sikker? Det lyder som A/P problemet, og det burde virke i PASSIV mode.
prøv lige evt også at åbne port 20 til serveren
Port 20 forwardet i routeren til 192.168.1.110

finn

Fra : O. Skjold

Dato : 24-10-08 16:25

jos skrev i news:49019dda$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

<klip>

Hej Finn og takker

> Er du sikker? Det lyder som A/P problemet, og det burde virke i
> PASSIV mode.

Jeg gætter på at A/P betyder Aktiv/Passiv men jeg har prøvet både
med TotalCommander aktiv/passiv og i en browser der svjv er
passiv. Intet virker. Som sagt har det også tidl. virket, det er
det der undrer mig lidt...

> prøv lige evt også at åbne port 20 til serveren
> Port 20 forwardet i routeren til 192.168.1.110

Er afprøvet nu, ingen effekt

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : M.N.

Dato : 24-10-08 17:21

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> 192.168.1.110 til DMZ, ingen virkning.
>
> Jeg har selvfølgelig også haft genstartet hele molevitten....

Din FTP svarer fint.
Du kan sansynligt ikke tilgå din egen FTP lokalt fra via din WAN ip, med
mindre at din router understøtter Nat-loopback.

Mogens

Fra : O. Skjold

Dato : 24-10-08 18:42

M.N. skrev i news:4901f606$0$90272$14726298@news.sunsite.dk

<klip>

Hej Mogens
> Din FTP svarer fint.

Yep, fra LAN-siden

> Du kan sansynligt ikke tilgå din egen FTP lokalt fra via din
> WAN ip,
> med mindre at din router understøtter Nat-loopback.

Jeg har fået en ven til at prøve udefra og jeg har prøvet at
enable NAT-loopback, stadig intet positivt...

Ellers mange tak

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : M.N.

Dato : 24-10-08 19:24

"O. Skjold" <skjold5260dk@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
Jeg får svar fra din FTP

Mogens

Fra : O. Skjold

Dato : 24-10-08 19:59

M.N. skrev i news:490212dc$0$90274$14726298@news.sunsite.dk

<klip>

> Jeg får svar fra din FTP

Tak Mogens, jeg har siden "sidst" lagt ny version af firmware på
routeren, måske det har givet en effekt.

Min kammerat jeg har haft til at teste er på EnergiFyns net og
han kan stadig ikke få svar.... lidt wierd synes jeg og det er
med til at gøre aftestning besværlig, især når han tidl. aldrig
har haft problemer. På den måde har jeg ikke set den fejlmulighed
som en option.

Jeg kan dog stadig ikke tilgå den fra WAN men det er nu også
ligegyldigt.

Men nu ved jeg i det mindste, at mit setup fungerer.

Tak for hjælpen

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : kjeld09

Dato : 01-11-08 05:04

On 23 Okt., 20:07, "O. Skjold" <skjold526...@gmail.com> wrote:
> [...]
> 192.168.1.110 til DMZ, ingen virkning.
>
> Jeg har selvfølgelig også haft genstartet hele molevitten....

Hej

Din NAS skal ikke sættes til noget som helst. Den skal bare væer
synlig i tilslutede enheder, det er alt.
Adgang til din NAS bestemmes i den konfigureringsside, altså direkte
ved tilgang via din brovser.
Det er VIGTIGT at din NAS har fast IP så du altid kan finde den.
Og så SKAL tilslutede enheder have samme maske, det vil
sige,,,, EKS.: 255.255.255.0 og indenfor det andgivende IP
område i din router Eks.: 192.168.1.xxx

m v h
Kjeld