E-Mail
webnoob 5265
Outlook 2007 - datafiler flyttes fra C-dre~
Fra : Sven

Dato : 23-10-08 21:41

Hej.
Efter at have rodet med thunderbird uden held, prøver jeg nu Outlook 2007,
men har her samme problem. Al data lægger sig på C-drevet. Hvordan får jeg
Outlook til KUN at benytte en anden sti? Jeg kan godt få stien at se til
filen, men jeg kan ikke få lov at ændre den. Da den blev installeret
importerede den alt fra Outlook Express til denne fil på C-drevet, og selvom
jeg opretter en ny datafil på et andet drev, så vil den ikke flytte emails
over i den nye mappe.
Hvorfor er det kun Outlook express der er rimelig let at have med at gøre,
hvis man ikke vil have fragmenteret sit c-drev??
Da jeg roder en del med nye drivere (beta og ind imellem alfa-drivere) er
ghost-image et meget benyttet program her, og jeg bryder mig ikke om at
blive sat tilbage mht emails, hver gang en driver ikke vil som forventet.
Derfor skal al email (og helst email-opsætning) lægges på et andet drev)

Sven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-08 12:25

Sven skrev:

> Da jeg roder en del med nye drivere (beta og ind imellem alfa-drivere) er
> ghost-image et meget benyttet program her,

Ditto! - selv om jeg dog benytter et gratis program der kan noget
af det samme. Men jeg hæger også om mit C-drev og bruger
fortrinsvis programmer der kan holde snitterne derfra.

Microsofts programmer vælter sig i sølet på C-drevet, så du skal
ikke regne med at kunne få dem til at respektere dit privatdrev.

Jeg gentager: Brug Thunderbird Portable. Kim har anvist hvordan
du kan få den på dansk.

Selv bruger jeg Agent 1.93 som mailprogram, men det er ikke på
omgangshøjde med hvad man vil kræve af et moderne news- og
mailprogram. Men der er ikke andre som jeg kan blive mere
tilfreds med, så jeg holder mig til det program som jeg har brugt
i over 10 år nu (dog ikke samme version).

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-10-08 14:55

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg gentager: Brug Thunderbird Portable. Kim har anvist hvordan

Eller følg min anvisning til hvordan standard Thunderbird kan operere på
alternative partitioner.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-10-08 22:02

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i meddelelsen
> [...]
> Derfor skal al email (og helst email-opsætning) lægges på et andet drev)

En løsning, selv om den måske ikke er så elegant, er at oprette en ny pst
fil og placere den på et andet drev.
Funktioner-Konfiguration af e-mail
Datafiler - Tilføj
Så opretter du en ny, som du lægger lige hvor du har lyst.
Efterfølgende går ud i åben - Outlook datafil og peger på den nye fil på den
nye placering.
Så får du denne "konto" ind og blive synlig i Outlook.
Herefter kan du kopiere/flytte dine filer fra "normal" mappen og ned i den
nye.
Det kan man så gøre efterhånden som man modtager nyt, som man gerne vil
gemme.
Denne metoder bruges bl.a. i virksomheder, hvor man via exchangeserver har
sat begrænsning på den enkelte brugers postkassestørrelse. Så kan brugeren
oprette sin egen privatmappefil, hvor pgl. har lyst og så kopiere vigtige
ting derned.

Kurt

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-10-08 09:34

Kurt B. Andersen wrote:

> En løsning, selv om den måske ikke er så elegant, er at oprette en ny pst
> fil og placere den på et andet drev.

Endnu et incitament til at bruge Thunderbird. Hvad sker der med mails
hvis den PST-fil bliver beskadiget?

Jesper Poulsen