Moderne hekseforf'ølgelse
Fra : Jahnu

Dato : 22-10-08 18:14

The controversial movie Expelled (http://www.expelledthemovie.com/),
featuring Ben Stein who uncovers how scientists that question
Darwinism are being persecuted in American universities, has just been
released for sale
on DVD. You can buy it at Amazon.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-10-08 08:30

Jahnu wrote:
> [...]
> featuring Ben Stein who uncovers how scientists that question
> Darwinism are being persecuted in American universities, has just been

Til dem, der endnu ikke har fået et gratis grin over hykleriet i dette
kreationistiske crap, så er den interessante del af historien her:

http://scienceblogs.com/pharyngula/2008/03/expelled.php

FUT: dk.livssyn
.... dit ævl er stadig ikke videnskab Jahnu.

Fra : Rado

Dato : 23-10-08 13:43

On Thu, 23 Oct 2008 09:29:46 +0200, Peter Mogensen
<apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

>Til dem, der endnu ikke har fået et gratis grin over hykleriet i dette
>kreationistiske crap, så er den interessante del af historien her:
>
>http://scienceblogs.com/pharyngula/2008/03/expelled.php

Kan de ikke tåle at smage deres egen medicin?

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 23-10-08 15:45

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> writes:

> Kan de ikke tåle at smage deres egen medicin?

Det er kreationisterne, der kræver "lige adgang", ikke videnskaben.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Rado

Dato : 23-10-08 16:43

On Thu, 23 Oct 2008 16:45:25 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Det er kreationisterne, der kræver "lige adgang", ikke videnskaben.

Ja, videnskaben bortcensurer upopulære opfattelser.

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-10-08 16:59

Rado wrote:

> Ja, videnskaben bortcensurer upopulære opfattelser.

Så er det måske videnskaben der har bortcensureret din dokumentation?

Du lyver jo, og er udemærket klar over det.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 23-10-08 17:00

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> writes:

> On Thu, 23 Oct 2008 16:45:25 +0200, Anders Wegge Keller

> Ja, videnskaben bortcensurer upopulære opfattelser.

Det handler ikke om popularitet, men derimod om
videnskablighed. Kreationisterne er ude af stand til at agere på den
videnskablige banehalvdel, og bliver derfor udvist. På samme måde som
man bliver bortvist fra en forretning, hvis man begår butikstyveri.

Fra : Bo Warming

Dato : 24-10-08 02:10

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> videnskablige banehalvdel, og bliver derfor udvist. På samme måde som
> man bliver bortvist fra en forretning, hvis man begår butikstyveri.

Unfair
Hvilken regel bruger man mod dem?

Ring 35861000 - har netproblem

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-08 07:14

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> videnskablige banehalvdel, og bliver derfor udvist. På samme måde som
> man bliver bortvist fra en forretning, hvis man begår butikstyveri.
Butikstyv
overræder
De ti bud og straffelov

Hvad overtræder kreationister?

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 18:14

> [...]
> videnskablige banehalvdel, og bliver derfor udvist. På samme måde som
> man bliver bortvist fra en forretning, hvis man begår butikstyveri.

Butikstyven overtræder en elementær straffelov om berigelseskriminalitet

Hvad overtræder Darwin-kætteren?

Fra : Peter BP

Dato : 29-10-08 01:00

> [...]

> videnskablige banehalvdel, og bliver derfor udvist. På samme måde som
> man bliver bortvist fra en forretning, hvis man begår butikstyveri.

Lidt fejlslået analogi. Kreationisterne stjæler ikke de fine Ming-vaser
i Videnskabsbutikken. De prøver faktisk at sætte nogle vaser ind, uden
at blive bemærket.

Problemet ligger i at vaserne

1) er billige kopier
2) er fulde af afføring

:)

--
"Another difference between Milton and myself is that everything
reminds Milton of the money supply. Well, everything reminds me of

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-10-08 17:50

Peter BP <null@nada.net> declared in:
1ipjr83.1ntzvne1mg04g9N%null@nada.net :

> Lidt fejlslået analogi. Kreationisterne stjæler ikke de fine
> Ming-vaser i Videnskabsbutikken. De prøver faktisk at sætte nogle
> [...]

Til gengæld skulle det være sikkert, at de er meget mere solide end
de ægte Ming vaser, at man får et meget bedre liv med disse vaser i
stuerne, og at vasernes udsmykning er den største kunst, der nogen-
sinde er blevet skabt, og vel at mærke ikke er skabt af menneskene,
som har skabt vaserne... - Hvis blot man lige sluger den kamel, at
det ER ægte Ming vaser.

Fra : Peter BP

Dato : 29-10-08 01:00

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Ja, videnskaben bortcensurer upopulære opfattelser.

Kald det hvad du vil. Videnskaben dyrker ikke hellige krige og
forfølgelser af vantroende. Det er ene og alene de dybreligiøses felt.

Og nej; Stalin var ikke representant for herken ateister eller
videnskabsfolk.

Var der mere?

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 02:27

"Peter BP" <null@nada.net> skrev i meddelelsen

> Og nej; Stalin var ikke representant for herken ateister eller
> videnskabsfolk.

Selvfølgelig var han mere ateist end samtlige USA-præsidenter der især var
bibelbæltefolk

Marx om opium for folket gør hans følgere pro-videnskab

Men vildledninger opstår når man ikke går efter BOLD EJ MAND

og vedr mig har Peter BP altid været antividenskabelig mand-ej-bold
aldrig citeret mine udtalelser
altid baseret på fordomme og generaliseringer

Imorgen er første dag i resten af dit liv, så lad os lægge personfnidder bag
os og angribe Islam og ikke hinanden

Fra : Peter Mogensen

Dato : 23-10-08 20:15

Rado wrote:

> Kan de ikke tåle at smage deres egen medicin?

Er du fattesvag? Kreationistisme er ikke videnskab.

FUT: dk.admin.netmisbrug

Fra : John Carson

Dato : 23-10-08 08:51

"Jahnu" <jahnudvip@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> featuring Ben Stein who uncovers how scientists that question
> Darwinism are being persecuted in American universities, has just been

Fortæl mig hvad er dit problem, hvorfor må de ikke være
ateister/Darwinister.

Fra : Brian H

Dato : 23-10-08 19:21

"John Carson" <nde@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Jahnu" <jahnudvip@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Fortæl mig hvad er dit problem, hvorfor må de ikke være
> ateister/Darwinister.

Det er 'kreationister' de ikke 'må være'...

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-10-08 09:24

Brian H <brian@something.com> declared in:
4900b5c5$0$11587$ba624c82@nntp06.dk.telia.net :
> "John Carson" <nde@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er 'kreationister' de ikke 'må være'...

Og det er rent løgn.

Det må de GERNE være.
Hallo, det er størstedelen af USA jo.

Problemet er når videnskabsfolk ansat ved universiteter opfører sig
uvidenskabeligt, som f.eks. ved at komme med udtalelser der ikke er
videnskabeligt funderede, eller ved ligefrem at inddrage sådanne i
forelæsninger. - Det er jo fyringsgrundlag.

Deres egen tro er irrelevant. Det er deres professionalitet (eller
manglende på samme), der fører til fyring.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-10-08 11:20

Thomas Hejl Pilgaard skrev i

[ ... ]

> [...]
>
> Deres egen tro er irrelevant. Det er deres professionalitet (eller
> manglende på samme), der fører til fyring.

Du er jo direkte fyldt med løgn. Man bliver fyret alene på grundlag af at
man ikke tilslutter sig ateistisk tolkning af evolutionstroen. Det er der jo
tidligere fremlagt eksempler der dokumenterer.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-10-08 17:27

Andreas Falck <dewnull@dewnull.dewnull> declared in:
4902f429$0$90262$14726298@news.sunsite.dk :
> [...]
> af at man ikke tilslutter sig ateistisk tolkning af evolutionstroen.
> Det er der jo tidligere fremlagt eksempler der dokumenterer.

Det var sandelig noget af en påstand.

Tror du ikke det ville være tværet ud i medierne hvis der var det
mindste sandt deri?

Prøv blot at underbygge din påstand!
Hvor er beviserne?
Og kan du nævne en eneste af disse tilfælde?

--

Permanently behind me: SWG, AoC & CounterStrike in all its forms.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR, CoH, GW & Florentia

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 09:04

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Andreas Falck <dewnull@dewnull.dewnull> declared in:

HEKSE UDSATTS FOR KAFKA-PROCES - bagvaskelse

I fortiden skabte folk hekse,nu skaber de mentale patienter
Thomas Szasz

HEKSE VAR TROLDKVINDER DVS DYGTIGE TIL PLACEBOHELBREDLSE

Placebos magt: tro, forventninger og selvopfyldende
profetier Da jeg spurgte dr. Albert Schweitzer, hvordan han ville forklare
det faktum, at nogen overhovedet med rimelighed kunne forvente at blive rask
efter at være blevet behandlet af en heksedoktor, svarede han,at det, jeg
bad ham om, var at røbe en hemmelighed, som læger havde båret på lige siden
Hippocrates' dage. "Men jeg skal alligevel fortælle Dem det," sagde han,
mens hans ansigt oplystes af et skævt smil: "Heksedoktoren klarer det af
samme grund, som vi alle klarer det. Enhver patient går rundt med sin egen
doktor indeni. Når de kommer til os, er det fordi de ikke kender den
sandhed. De bedste resultater opnår vi, når vi giver den læge, der bor i
enhver patient, en chance for at gribe ind." Placebo er den læge, der bor
inden i os. Norman Cousins

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 14:10

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Prøv blot at underbygge din påstand!
> Hvor er beviserne?
> Og kan du nævne en eneste af disse tilfælde?

Ingen bør fyres for at være ateist, troende, intelligent design tilhænger
eller andet, for man udfører laborantarbbejdet på NOVO eller
undervisningsjobbet i skolen lige godt uanset hvad man tror på, hvis man
blot kender det pensum som de studerende skal eksamineres i

Skingert og sygt at tale om fyring pga meningspjat. Arbejde er arbejde og
resultater tæller
Man skal kende forskel på Lamarque og Darwin og DNA og RNA men
skabelsesberetning er en teori der bør og kan gennemgåes uden at læreren
udtaler sin egen tro

Hvis han ler af den, så måske advarsel med henblik på fyring, hvis det sårer
troende elever, som han forhåner i strid med §266b

Fra : Vidal

Dato : 27-10-08 15:29

Bo Warming skrev:

> [...]
> undervisningsjobbet i skolen lige godt uanset hvad man tror på, hvis
> man blot kender det pensum som de studerende skal eksamineres i

Gælder det også negre og muslimer?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 16:57

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Gælder det også negre og muslimer?

Hvorfor ikke - de har helt samme potentiale som os, omend de sjældent evner
at udnytte det pga social arv,som imamer og papirnussere forværrer

Fra : Vidal

Dato : 27-10-08 21:54

Bo Warming skrev:

> Hvorfor ikke - de har helt samme potentiale som os, omend de sjældent
> evner at udnytte det pga social arv,som imamer og papirnussere forværrer

Fint nok, Bo. Du kommer dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-10-08 18:43

Thomas Hejl Pilgaard skrev i

[ ... ]
> Hvor er beviserne?
> Og kan du nævne en eneste af disse tilfælde?

Er du hjernedød eller blot dum?

Jeg gider da ikke spilde tid på igen, igen og igen at finde den slags ting
frem blot fordi en hjernelam fanatisk ateist som dig er totalt
faktaresistent.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 06:18

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dewnull> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg gider da ikke spilde tid på igen, igen og igen at finde den slags ting
> frem blot fordi en hjernelam fanatisk ateist som dig er totalt

Ingen på usenet er faktaresistente, men folk forveksler ofte egne holdninger
med fakta - fx har Darwin ikke bevist at vi nedstammer fra aberne

Fordi alle mennesker der har oplevet aber finder dette indlysende , er det
en udbredt holdning at Darwins videnskabelige overvejelser om "mising ling"
skabte science bevis der kan holde i byretten. Men at et flertal finder
noget indlysende, bliver det ikke fact af.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 29-10-08 09:19

Bo Warming wrote:
> Ingen på usenet er faktaresistente, men folk forveksler ofte egne holdninger
> med fakta - fx har Darwin ikke bevist at vi nedstammer fra aberne

Korrekt. - og hvad har det med sagen at gøre?

Man "beviser" ikke ting i matematisk forstand i naturvidenskab.

Darwin døde lang tid inden at det faktum blev så solidt underbygget at
der ikke længere var tvivl om det.

Fra : Peter BP

Dato : 29-10-08 22:31

> [...]

> Man "beviser" ikke ting i matematisk forstand i naturvidenskab.
>
> Darwin døde lang tid inden at det faktum blev så solidt underbygget at

Skal vi nu igen forklare forskellen på bevis og bevisførelse (proof og
evidence)? Suk.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-10-08 17:17

Peter BP <null@nada.net> declared in:
1iplftw.1p41agh1ebpk5xN%null@nada.net :

> Skal vi nu igen forklare forskellen på bevis og bevisførelse (proof og
> evidence)? Suk.

For ikke at tale om den and, at vi skulle nedstamme fra aberne.
Det er noget ævl.
Og Darwin har hverken bevist det, forsøgt at bevise det, eller
overhovedet nogensinde påstået det.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 31-10-08 18:12

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> [...]
> Det er noget ævl.
> Og Darwin har hverken bevist det, forsøgt at bevise det, eller

Åh ja... det overså jeg.

I det hele taget var der ikke meget "fakta" i Bo Warnings udfald imod
"faktaresistens".

Fra : Peter BP

Dato : 29-10-08 01:00

Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

> Andreas Falck <dewnull@dewnull.dewnull> declared in:
> 4902f429$0$90262$14726298@news.sunsite.dk :

> Det var sandelig noget af en påstand.

Naturligvis, påstande er kreationister ganske velbevandrede i.

> Tror du ikke det ville være tværet ud i medierne hvis der var det
> mindste sandt deri?

De er fjernet fra medierne på samme måde som beviserne på at
månelandingerne aldrig fandt sted, og sammen med beviserne for
Syndfloden, guds eksistens, reinkarnation, at Hitler ikke er død og er
på Sydpolen, at Elvis stadig lever - i Argentina, samt Master Fatmans
virkelige alder.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 02:31

> Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote:

> De er fjernet fra medierne på samme måde som beviserne på at
> månelandingerne aldrig fandt sted

INGEN har ment at kunne bevise at det ikke fandt sted

Kan det bevises at netop landingsfilm ikke er optaget i en lade på jorden?
Nej.

Indicier er alt - men GPS var opstået også uden månefærd

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 29-10-08 06:59

> [...]
> månelandingerne aldrig fandt sted, og sammen med beviserne for
> Syndfloden, guds eksistens, reinkarnation, at Hitler ikke er død og er

Næh, du.
Han tog tilsyneladende videre derfra allerede i 1945...
http://www.youtube.com/watch?v=4KEueJnsu80&fmt=18

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 08:07

> Syndfloden, guds eksistens, reinkarnation, at Hitler ikke er død og er
>
> Næh, du.
> Han tog tilsyneladende videre derfra allerede i 1945...

Alt er muligt, men uden bevismateriale er der ingen videnskab i den
diskussion

Fra : Bo Warming

Dato : 26-10-08 07:15

"Brian H" <brian@something.com> skrev i meddelelsen
> "John Carson" <nde@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er 'kreationister' de ikke 'må være'...

Definer kreationist og henvis til dansk lov som er i strid med den
opfattelse

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-10-08 20:18

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dewnull> writes:

> Jeg gider da ikke spilde tid på igen, igen og igen at finde den
> slags ting frem blot fordi en hjernelam fanatisk ateist som dig er
> totalt faktaresistent.

Dine projektioner bliver ikke sandere af at du smider om dig med dem
igen og igen...

Folk bliver ikke fyret for at være religiøse. De bliver fyret fordi
de lader deres religion overskygge den faglighed der kræves. Lidt som
en taxachauffør der lader sin alkoholisme tage overhånd, før eller
siden bliver forhenværende.

--
/Wegge

Fra : fribytteren

Dato : 28-10-08 23:40

On 29 Okt., 01:00, n...@nada.net (Peter BP) wrote:

> Kald det hvad du vil. Videnskaben dyrker ikke hellige krige og
> forfølgelser af vantroende. Det er ene og alene de dybreligiøses felt..

Jeg vil da nok mene, at de videnskabsfolk der forsker i nye typer
dødens og ødelæggelsens redskaber (krigsvåben), der alene er skabt til
at tilintetgøre mennesker liv og skade menneskers fysiske og psykiske
førlighed, dyrker en slags hellig krig. For krigsvåben er jo
guddommelige redskaber for dem.

At forbyde krigsvåben og at destruere dem er helligbrøde, for det er
kun gudsbespottere der vil destruere disse guddommelige redskaber.

Sådan er krigsvåben for visse videnskabsfolk, det mest hellige der
eksisterer.

Jeg vil endog påstå, at denne form for videnskab er at guddommeliggøre
krig, død og ødelæggelse, hvorved en hvilken som helst krig eller brug
af krigsvåben og lign., bliver til hellige krige.

De vantro folk, der vil disse højhellige redskaber til livs skal
forfølges med alt, hvad der er muligt og bøjer de sig ikke for
krigsgudens krav, kan selv døden ikke være stærk nok.

Så videnskaben dyrker i allerhøjeste grad hellige krig og deres
redskaber.

Med venlig hilsen
Lars kristensen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-10-08 08:06

"fribytteren" <fribytteren@fribytteren.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

at tilintetgøre mennesker liv og skade menneskers fysiske og psykiske
førlighed, dyrker en slags hellig krig. For krigsvåben er jo

BW: Overbefolkning skaber krige - og holocaustning kan udføres med pigtråd
og uden avåben

Fra : Peter BP

Dato : 29-10-08 22:04

fribytteren <fribytteren@fribytteren.dk> wrote:

> Jeg vil da nok mene, at de videnskabsfolk der forsker i nye typer
> dødens og ødelæggelsens redskaber (krigsvåben),

Vær venlig at skelne imellem videnskab og ingeniørkunst.

> der alene er skabt til
> at tilintetgøre mennesker liv og skade menneskers fysiske og psykiske
> førlighed, dyrker en slags hellig krig. For krigsvåben er jo
> guddommelige redskaber for dem.

Tror du selv på den?

Nåja, jeg hørte vist også om den kirke i USA, Superet Light Church, som
tilbad atomvåben.

Not.

> At forbyde krigsvåben og at destruere dem er helligbrøde, for det er
> kun gudsbespottere der vil destruere disse guddommelige redskaber.

Det er ikke faldet dig ind at disse hellige religiøse mennesker lader
til at have færre kvaler med at bruge disse angiveligt "videnskabsolkets
våben" i deres krige?

> Sådan er krigsvåben for visse videnskabsfolk, det mest hellige der
> eksisterer.

Kører du i samme rille?

> Jeg vil endog påstå, at denne form for videnskab er at guddommeliggøre
> krig, død og ødelæggelse, hvorved en hvilken som helst krig eller brug
> af krigsvåben og lign., bliver til hellige krige.

Meget, meget søgt argument.

> [...]
> krigsgudens krav, kan selv døden ikke være stærk nok.
>
> Så videnskaben dyrker i allerhøjeste grad hellige krig og deres

Du er gået forkert, Lars. Det her er dk.videnskab, ikke
dk.snak.vittigheder.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 31-10-08 17:52

Peter BP <null@nada.net> declared in:
1iplef4.e8hnt15vhxj7N%null@nada.net :

> [...]
>
> Kører du i samme rille?

> Meget, meget søgt argument.

> Du er gået forkert, Lars. Det her er dk.videnskab, ikke

Øv :p
http://farm4.static.flickr.com/3169/2454783154_17525901c1_o.jpg