En aften i en dadelplukkers sliv
Fra : /Peter

Dato : 22-10-08 10:44

Nu havde det jo været en lang og indholdsrig dag hos Asad,<
vi skulle have lidt aftensmad.

Asad var en flittig mand, for ud over det hårde arbejde i dadelplantagen,
og ved ceremonierne på byens torv, holdt han også får.

Og da jeg var æresgæst hos ham, skulle vi have lammekød til aften.

Nu havde Asad jo ikke fryser og den slags, så et lam skulle slagtes,
han valgte da også det størtse og sundeste han havde, thi jeg var jo
æresgæst.

Men Asad´ glaskår han havde brugt i en tidligere ceremoni,
ville sikkert ikke kunne skære sig igennem lammets tykke uld,
så han begav sig over til naboen for at låne en rigtig kniv.

Vel tilbage, bandt Asad lammet, i for og bagben, men det ville ikke lige som
han, så han var nødt til at hjælpe det lidt på vej, så et par kraftige slag
på bagbenenes
haser, et par slag i øjnene med stokken, fik lammet til at lægge sig pænt
til rette.

Jeg spurgte til om det dog ikke gjorde ondt på det stakkels lam, men Asad
svarede blot at;
han havde lært af de vise mænd i byen, at lammet intet mærkede da, da det
var specielt udvalgt
og dets skæbne allerede var planlagt.

Vel, tænkte jeg manden må jo vide bedst, han har gjort det i en
menneskealder,
og glædede mig i stedet til et herligt stykke lammekølle.

Men vel liggende og afventene sig forudsagte skæbne, ligger lammet nu klar,
et lille hul under halsen graves så blodet ikke kommer i ulden, når blodet
flyder ud.

Kniven Asad havde lånt af sin nabo, er flittigt brugt af alle i byen, og
derfor ikke så skarp som da ne var ny,
og ulden gjorde det også lidt besværligt for Asad, at skære halsen på lammet
over i et snit,
han måtte bruge kræfterne og igen og igen skære indtil blodet begyndte at
flyde ud i hullet.

Lidt synd tænkte jeg ved mig selv, al den gode blodpølse der kunne have
blevet ud af det.

Lammet lå nu sprællende med blodet fosende ud af hullet i halsen, men dog
stadig med hovedet
hængende i ryggen og hjertet lystig pumpeme resterne af blodet ud.

Asad forklarede at alt blodet jo ikke kunne komme ud, hvis hjertet ikke
pumpede,
og heri kunne jeg jo blot nikke tilkendegivende og give ham ret.

Stadig med tanke på det herlige aftenmåltid der stod i vente.

Dette er ganske vist.

Fra : sjp

Dato : 22-10-08 11:12

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> [...]
> og heri kunne jeg jo blot nikke tilkendegivende og give ham ret.
>
> Stadig med tanke på det herlige aftenmåltid der stod i vente.

Hej peter

du har en fantastisk fortælleevne så vi virkelig forstår hvad det er vi
mennesker gør ved dyrene.
Kan du ikke lave en lille historie om svinetransporter, så vi kan få
anskueligjort hvad der foregår på vejen til slagteriet.

Mvh. Stig

Fra : /Peter

Dato : 22-10-08 11:31

"sjp" <stigpedersen12@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Kan du ikke lave en lille historie om svinetransporter, så vi kan få
> anskueligjort hvad der foregår på vejen til slagteriet.

Nu er mine rejser rundt om i verden ikke forgået med svinetransport,
da svin i mine rejsemål ikke er så udbredt, jeg vil endog sige at svin er
et ukendt dyr,
i disse områder, så dem ved jeg intet om.

Men måske du kunne tage en tur med svinetrannsporten og selv fortælle
historien?

Fra : Peter

Dato : 22-10-08 16:50

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i en meddelelse
> Nu havde det jo været en lang og indholdsrig dag hos Asad,<
> vi skulle have lidt aftensmad.

ang asad
der er dea ingen tvivl om at dtte er en beskrivelse af en flittig venlig
og imødekommnede "andreledes tænkende"
som sikkert er i familie med en hvor Jens Winhter lægger personens
adfærd frem som had og ond for had.