|
| Afgift mv. i forbindelse med veteran Fra : Newt Bridges |
Dato : 22-10-08 21:41 |
|
Hej folkens,
Faldt over en dejlig MC på mobile.de, og har i den forbindelse lidt
spørgsmål. Det ender næppe med lige den model, men mine spørgsmål er
lidt generelle. Udvalget i Tyskland er så meget større end i DK og
priserne (inden afgift) virker meget mere tiltalende.
Det drejer sig om denne MC til 3200 EUR: http://surl.dk/4v7/ (har
forkortet URLen)
1) Er registreringsafgiften neglicérbar, når man tager i betragtning at
maskinen er så gammel, eller skal man stadigvæk betale spidsen af en
jetjager?
2) Er der problemer med syn når man køber sådan en ældre model?
3) Er der problemer med forsikringsselskaber når man køber sådan en
ældre model?
4) Er der andre ting jeg skal være særligt opmærksom på?
Jeg har kigget tilbage i gruppen, men ikke fundet veteran-MC tråde der
besvarede disse spørgsmål.
På forhånd tak for input!
--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!
| |
Armand (22-10-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-10-08 22:05 |
|
Newt Bridges skrev:
> Hej folkens,
>
> Faldt over en dejlig MC på mobile.de, og har i den forbindelse lidt
> spørgsmål. Det ender næppe med lige den model, men mine spørgsmål er
> lidt generelle. Udvalget i Tyskland er så meget større end i DK og
> priserne (inden afgift) virker meget mere tiltalende.
>
> Det drejer sig om denne MC til 3200 EUR: http://surl.dk/4v7/ (har
> forkortet URLen)
>
> 1) Er registreringsafgiften neglicérbar, når man tager i betragtning at
> maskinen er så gammel, eller skal man stadigvæk betale spidsen af en
> jetjager?
>
> 2) Er der problemer med syn når man køber sådan en ældre model?
>
> 3) Er der problemer med forsikringsselskaber når man køber sådan en
> ældre model?
>
> 4) Er der andre ting jeg skal være særligt opmærksom på?
>
Der er ingen grund til skepsis omkring nogen af de fire punkter!
Alderen gør at:
- Afgiften nærmest er nedskrevet!
- Motorcyklen er fra en tid før typegodkendelsen, hvorved at den kun
skal leve op til de allermest basale lovkrav anno 1953!
- Forsikringen er lavere qua div. selskabers veteran-klasser!
- vægtafgiften er lavere!
Bimsen er forøvrigt mit private bedste bud på veteran-ejerskab eftersom
jeg på ingen måde kan forestille mig på en af de BSA og Matchless der er
populære blandt min omgangskreds, ligesom at Nimbus-muligheden er for dyr!
Hvad venter du på???
--
Armand.
| |
Anders Majland (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-10-08 07:52 |
|
>> 1) Er registreringsafgiften neglicérbar, når man tager i betragtning at
>> maskinen er så gammel, eller skal man stadigvæk betale spidsen af en
>> jetjager?
> - Afgiften nærmest er nedskrevet!
Nej (og du ved bedre ...)
Afgiften beregnes som altid i forhold til prisen på en på danske plade MEN
afgiften på en gammel kan ikke overstigen den oprindelige nyrpis incl
afgift. Og jeg kunne nemt forestille mig at en gammel velholdt bimmer løber
i den grænse
| |
Armand (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-10-08 15:09 |
|
Anders Majland skrev:
>>> 1) Er registreringsafgiften neglicérbar, når man tager i betragtning
>>> at maskinen er så gammel, eller skal man stadigvæk betale spidsen af
>>> en jetjager?
>
>> - Afgiften nærmest er nedskrevet!
>
> Nej (og du ved bedre ...)
>
> Afgiften beregnes som altid i forhold til prisen på en på danske plade
> MEN afgiften på en gammel kan ikke overstigen den oprindelige nyrpis
> incl afgift. Og jeg kunne nemt forestille mig at en gammel velholdt
> bimmer løber i den grænse
>
Jeg troede at vide bedre bl.a. ud fra Gruby's genislåning af et
forsvundet NSU-stelnummer, samt en lokal der støvede en sprit ny 60'er
model op ved en af importørerne og fik den igennem møllen med meget nær
nul kr som slutafgift
--
Armand.
| |
Anders Majland (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-10-08 18:20 |
|
> Jeg troede at vide bedre bl.a. ud fra Gruby's genislåning af et
> forsvundet NSU-stelnummer, samt en lokal der støvede en sprit ny 60'er
> model op ved en af importørerne og fik den igennem møllen med meget nær
> nul kr som slutafgift
Det ændrer ikke på at sådan som afgiftsreglerne er formuleret kan man komme
til at betale enddog rigtig meget i afgift for en brugt maskine. Jeg kunne
ikke se det rimelige i at afgiften på en brugt kunne blive større end
afgiften oprindeligt havde været - men det har jeg skrifligt fra Skat er
tilfældet. Så har en maskine kostet 50000kr hos en forhandler i 70'erne og
den siden er blevet eftertragtet med høje brugtpriser. Ja så risikerer man
også at blive mødt af en afgift på op til 50000kr
| |
Lars / Viborg (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Lars / Viborg |
Dato : 23-10-08 21:49 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4900b257$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Det ændrer ikke på at sådan som afgiftsreglerne er formuleret kan man
> komme til at betale enddog rigtig meget i afgift for en brugt maskine.
Ja...!!
> Jeg kunne ikke se det rimelige i at afgiften på en brugt kunne blive
> større end afgiften oprindeligt havde været - men det har jeg skrifligt
> fra Skat er tilfældet. Så har en maskine kostet 50000kr hos en forhandler
> i 70'erne og den siden er blevet eftertragtet med høje brugtpriser. Ja så
> risikerer man også at blive mødt af en afgift på op til 50000kr
Ja....!!
- Men prøv og kig efter reglerne for _veteran-maskiner_!! - over 35 år,
hvis man ikke kender grænsen. Så vidt jeg husker hedder det at historisk
korrekte veterankøretøjer belægges med afgift svarende til brugsværdien af
køretøjet - dog max 25% af den oprindelige afgift...!! - Men er absolut ikke
sikker, mon nogen ved precis hvor de skal slå op???
Lars / Viborg
| |
Newt Bridges (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Newt Bridges |
Dato : 23-10-08 23:10 |
|
On 2008-10-23 22:48:50 +0200, "Lars / Viborg" <lars@s2v.dk> said:
> - Men prøv og kig efter reglerne for _veteran-maskiner_!! - over 35
> år, hvis man ikke kender grænsen. Så vidt jeg husker hedder det at
> historisk korrekte veterankøretøjer belægges med afgift svarende til
> brugsværdien af køretøjet - dog max 25% af den oprindelige afgift...!!
> - Men er absolut ikke sikker, mon nogen ved precis hvor de skal slå
> op???
Ifølge hende damen jeg talte med hos SKAT, så bliver afgiften på
veteran maskiner udregnet som:
105% af 40% af den oprindelige nypris.
(hvorfor man ikke bare siger 42% ved jeg ikke, men måske fordi 105% er
sådan et magisk tal de bruger til alt)
Da jeg forhørte mig omkring en BMW R25/3 slog hun det op i systemet og
sagde - som nævnt i et andet indlæg - 811 kroner. Der var ikke nogen
slinger i valsen - hvilket undrede mig, da jeg normalt synes kun at få
vage svar fra SKAT.
Men det kræver så at cyklen går igennem et toldsyn, hvor de konstaterer
at man ikke har "ændret på originalen".
--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!
| |
Carsten Jensen (24-10-2008)
| Kommentar Fra : Carsten Jensen |
Dato : 24-10-08 06:47 |
|
Et toldsyn er et almindeligt syn hvor der skal udfyldes et ekstra sæt papir.
Hvis den ikke er ekstremt uorginal så ser synsmanden det ikke. Han aner ikke
hvor den var orginalt. Jeg importere min Commando 850 årg 76 fra England og
toldsynet tog max 15 min incl alm syn.
"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:2008102400100016807-nospam@invalidinvalid...
> On 2008-10-23 22:48:50 +0200, "Lars / Viborg" <lars@s2v.dk> said:
>> - Men prøv og kig efter reglerne for _veteran-maskiner_!! - over 35 år,
>> hvis man ikke kender grænsen. Så vidt jeg husker hedder det at historisk
>> korrekte veterankøretøjer belægges med afgift svarende til brugsværdien
>> af køretøjet - dog max 25% af den oprindelige afgift...!! - Men er
>> absolut ikke sikker, mon nogen ved precis hvor de skal slå op???
>
> Ifølge hende damen jeg talte med hos SKAT, så bliver afgiften på veteran
> maskiner udregnet som:
>
> 105% af 40% af den oprindelige nypris.
>
> (hvorfor man ikke bare siger 42% ved jeg ikke, men måske fordi 105% er
> sådan et magisk tal de bruger til alt)
>
> Da jeg forhørte mig omkring en BMW R25/3 slog hun det op i systemet og
> sagde - som nævnt i et andet indlæg - 811 kroner. Der var ikke nogen
> slinger i valsen - hvilket undrede mig, da jeg normalt synes kun at få
> vage svar fra SKAT.
>
> Men det kræver så at cyklen går igennem et toldsyn, hvor de konstaterer at
> man ikke har "ændret på originalen".
>
>
> --
> Newt Bridges
> Forge ahead! To the hilt!
>
| |
Newt Bridges (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Newt Bridges |
Dato : 23-10-08 13:31 |
|
On 2008-10-22 23:05:29 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said:
> Der er ingen grund til skepsis omkring nogen af de fire punkter!
>
> Alderen gør at:
> - Afgiften nærmest er nedskrevet!
Jeg ringede til SKAT i dag, for at være på den sikre side. Hun fandt en
BMW R25/3 fra 1954 i deres arkiv, og kunne fortælle mig at afgiften
ville løbe op i hele 811 kroner
> - Motorcyklen er fra en tid før typegodkendelsen, hvorved at den kun
> skal leve op til de allermest basale lovkrav anno 1953!
Damen hos SKAT nævnte at den skulle igennem et "toldsyn", men det var
ikke for at blive typegodkendt, men blot for at sikre at den "fremstod
originalt" (for at undgå at folk køber en billig veteran og sætter en
stor motor på og lignende).
> - Forsikringen er lavere qua div. selskabers veteran-klasser!
Talte lige med Tryg, de gav følgende cirka priser:
Selvrisiko: 7600
Ansvar: 2200
Kasko+ansvar: 4300
Selvrisiko: 3800
Ansvar 2200
Kasko+ansvar: 5000
(Jeg ejer ikke andre køretøjer og har ikke nogen ancennitet)
> - vægtafgiften er lavere!
>
> Bimsen er forøvrigt mit private bedste bud på veteran-ejerskab eftersom
> jeg på ingen måde kan forestille mig på en af de BSA og Matchless der
> er populære blandt min omgangskreds, ligesom at Nimbus-muligheden er
> for dyr!
Helt enig. Og så har BMWerne fra 50erne også det "look" jeg tror mange
forbinder med klassiske motorcykler. Jeg har ikke så meget fidus til de
britiske maskiner, da jeg ikke er fuldtidsmekaniker
> Hvad venter du på???
Skal lige have afklaret med mig selv om jeg køber en fra Tyskland eller
DK, og om jeg skal satse på en /3 istedet for en /2:
Den her ser fin ud (/2):
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56795986
Det gør denne også (/2):
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56699250
Men denne er bedst (/3):
http://www.ostfrieslandonline.de/modules/automarkt/cw_automarkt.php?scriptaction=details&olfid=3448868
Mvh,
--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!
| |
Armand (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-10-08 15:20 |
|
Newt Bridges skrev:
> On 2008-10-22 23:05:29 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said:
>>
>> - Forsikringen er lavere qua div. selskabers veteran-klasser!
>
> Talte lige med Tryg, de gav følgende cirka priser:
>
> Selvrisiko: 7600
> Ansvar: 2200
> Kasko+ansvar: 4300
>
> Selvrisiko: 3800
> Ansvar 2200
> Kasko+ansvar: 5000
>
> (Jeg ejer ikke andre køretøjer og har ikke nogen ancennitet)
>
Veteran-præmie ér afhængig af at man har et alternativt køretøj
Til gengæld vil du kunne spare mere end det koster at have en billig MZ;
Kinøjser; 100ccm's scooter ved siden af!
Det samme gælder forøvrigt den anciennitet en sådan (ubrugt?) motorcykel
skaffer dig fra år til år
Prøv forøvrigt lige at krydsreferere de priser med GF's prænier!
--
Armand.
| |
Michael Dahlberg (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 23-10-08 17:57 |
|
"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:2008102314311075249-nospam@invalidinvalid...
> On 2008-10-22 23:05:29 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said:
>> Der er ingen grund til skepsis omkring nogen af de fire punkter!
>>
>> Alderen gør at:
>> - Afgiften nærmest er nedskrevet!
>
> Jeg ringede til SKAT i dag, for at være på den sikre side. Hun fandt
> en BMW R25/3 fra 1954 i deres arkiv, og kunne fortælle mig at afgiften
> ville løbe op i hele 811 kroner
>
>> - Motorcyklen er fra en tid før typegodkendelsen, hvorved at den kun
>> skal leve op til de allermest basale lovkrav anno 1953!
>
> Damen hos SKAT nævnte at den skulle igennem et "toldsyn", men det var
> ikke for at blive typegodkendt, men blot for at sikre at den "fremstod
> originalt" (for at undgå at folk køber en billig veteran og sætter en
> stor motor på og lignende).
>
>> - Forsikringen er lavere qua div. selskabers veteran-klasser!
>
> Talte lige med Tryg, de gav følgende cirka priser:
>
> Selvrisiko: 7600
> Ansvar: 2200
> Kasko+ansvar: 4300
>
> Selvrisiko: 3800
> Ansvar 2200
> Kasko+ansvar: 5000
>
> (Jeg ejer ikke andre køretøjer og har ikke nogen ancennitet)
>
>> - vægtafgiften er lavere!
>>
>> Bimsen er forøvrigt mit private bedste bud på veteran-ejerskab
>> eftersom jeg på ingen måde kan forestille mig på en af de BSA og
>> Matchless der er populære blandt min omgangskreds, ligesom at
>> Nimbus-muligheden er for dyr!
>
> Helt enig. Og så har BMWerne fra 50erne også det "look" jeg tror mange
> forbinder med klassiske motorcykler. Jeg har ikke så meget fidus til
> de britiske maskiner, da jeg ikke er fuldtidsmekaniker
>
>> Hvad venter du på???
>
> Skal lige have afklaret med mig selv om jeg køber en fra Tyskland
> eller DK, og om jeg skal satse på en /3 istedet for en /2:
>
> Den her ser fin ud (/2):
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56795986
>
> Det gør denne også (/2):
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56699250
>
> Men denne er bedst (/3):
> http://www.ostfrieslandonline.de/modules/automarkt/cw_automarkt.php?scriptaction=details&olfid=3448868
>
Se lige hos
http://www.xpedit.dk/
i deres annoncer er der en R26 fra 1956 til 29.900
(Jeg kan desværre ikke linke til siden med annoncen)
Men noget andet er, at hvis motorcykler importeres, er er indregistreret
første gang for over 35 år og er i original stand , så beregnes afgiften
ikke af nyværdien, men af "brugsværdien", hvad det så er for en fisk.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=117284
Stk. 4. 4) Den afgiftspligtige værdi af et køretøj, der er mere end 35
år gammelt, jf. § 4, stk. 8, og som fremtræder som ved første
registrering, er køretøjets brugsværdi.
;-(
--
Michael D
| |
Jørgen (27-10-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen |
Dato : 27-10-08 12:00 |
|
"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:2008102314311075249-nospam@invalidinvalid...
>
>> - Forsikringen er lavere qua div. selskabers veteran-klasser!
>
> Talte lige med Tryg, de gav følgende cirka priser:
>
> Selvrisiko: 7600
> Ansvar: 2200
> Kasko+ansvar: 4300
>
> Selvrisiko: 3800
> Ansvar 2200
> Kasko+ansvar: 5000
>
> (Jeg ejer ikke andre køretøjer og har ikke nogen ancennitet)
> Mvh,
> Newt Bridges
> Forge ahead! To the hilt!
>
Tilbuddet fra TRYG lyder umiddelbart ret dyrt.
Et opslag på nettet hos AlmBrand viser følgende priser for veteran MC (dvs.
fra før 1973) uden vinterkørsel:
Handelsværdi: Kr. 50.000,-
Ansvar alene: Kr. 184,-
Kasko + Ansvar: Kr. 618,-
Selvrisiko på kasko: Kr. 1.223,-
En veteranforsikring hos RUNA uden vinterkørsel vil, iflg. deres annoncer,
koste:
Handelsværdi: Kr. 50.000,-
Ansvar + Kasko: Kr. 632,-
Selvrisiko: Ikke oplyst i annoncen, men ligger sikkert omkring 5.000 kr..
Jeg har selv min klassiske MC (Honda CX500 fra 1981) forsikret hos RUNA og
betaler:
Handelsværdi: Kr. 25.000,-
Kasko + ansvar (med vinterkørsel): Kr. 1.421,-
Selvrisiko: Kr. 5.000,-
Kasko + ansvar (uden vinterkørsel) ville koste mig: Kr. 1.236,-
Selvrisiko: Kr. 5.000,-
if-forsikring har en aftale med BMW MC Klub Danmark om billige forsikringer.
Det forudsætter dog at du først er medlem af klubben (250 kr./år). Prøv at
kontakte klubben.
Som de siger i El-Giganten (selv når de ofte er dyrere end andre): "Det er
dumt at betale for meget".
Hilsen
Jørgen
| |
Jacob Bunk Nielsen (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 23-10-08 15:28 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Prøv forøvrigt lige at krydsreferere de priser med GF's prænier!
GF sælger desværre kun kasko-dækning til gamle røvhuller over 30.
--
Jacob, snart gammelt røvhul | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Futte&Co (23-10-2008)
| Kommentar Fra : Futte&Co |
Dato : 23-10-08 15:51 |
|
Newt Bridges skrev:
> Hej folkens,
>
> Faldt over en dejlig MC på mobile.de, og har i den forbindelse lidt
> spørgsmål. Det ender næppe med lige den model, men mine spørgsmål er
> lidt generelle. Udvalget i Tyskland er så meget større end i DK og
> priserne (inden afgift) virker meget mere tiltalende.
>
> Det drejer sig om denne MC til 3200 EUR: http://surl.dk/4v7/ (har
> forkortet URLen)
>
> 1) Er registreringsafgiften neglicérbar, når man tager i betragtning at
> maskinen er så gammel, eller skal man stadigvæk betale spidsen af en
> jetjager?
Du skal betale samme afgift som dengang cyklen var ny. De seneste
historier vedr. afgifter går på at det ikke koster noget i afgift lige pt.
> 2) Er der problemer med syn når man køber sådan en ældre model?
Her gælder reglerne for syn fra da cyklen var ny.
> 3) Er der problemer med forsikringsselskaber når man køber sådan en
> ældre model?
En veteranforsikring koster for min Victoria fra 1954, 384 kroner pr.
år, ansvar og kasko , gældende for 9 md.
Så er der nogle krav om opbevaring og daglig køretøj ud over
veterancyklen. Du kan læse mere her :
http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_f_NVF_produktoversigt
Der er flere udbydere af veteranforsikring.
> 4) Er der andre ting jeg skal være særligt opmærksom på?
Vægtafgift koster 1/4 af hvad alm. cykler koster, ellers er der vel ikke
andet end lidt besværligheder med at finde blyholdig bensin/2takbensin.
Og at reservedele er lidt pebrede og til tider svære at finde.
> Jeg har kigget tilbage i gruppen, men ikke fundet veteran-MC tråde der
> besvarede disse spørgsmål.
Det er heller ikke så ofte der er tråde om veteraner
Ellers er der et par magasiner, Klassisk bil & mc og Veteranposten.
Begge steder handles flittigt
--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70
Triumph Bonneville, 1969, aldeles ikke til salg
Victoria KR 26 N Aero, 1954, til salg
| |
Jørgen (27-10-2008)
| Kommentar Fra : Jørgen |
Dato : 27-10-08 12:26 |
|
"Futte&Co" <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:b3d5a$49008f50$5b6518d9$23395@news.arrownet.dk...
> Newt Bridges skrev:
>> Hej folkens,
>>
>> Faldt over en dejlig MC på mobile.de, og har i den forbindelse lidt
>> spørgsmål. Det ender næppe med lige den model, men mine spørgsmål er lidt
>> generelle. Udvalget i Tyskland er så meget større end i DK og priserne
>> (inden afgift) virker meget mere tiltalende.
>>
>> Det drejer sig om denne MC til 3200 EUR: http://surl.dk/4v7/ (har
>> forkortet URLen)
>>
>> 1) Er registreringsafgiften neglicérbar, når man tager i betragtning at
>> maskinen er så gammel, eller skal man stadigvæk betale spidsen af en
>> jetjager?
>
> Du skal betale samme afgift som dengang cyklen var ny. De seneste
> historier vedr. afgifter går på at det ikke koster noget i afgift lige pt.
>
>> 2) Er der problemer med syn når man køber sådan en ældre model?
>
> Her gælder reglerne for syn fra da cyklen var ny.
>
>> 3) Er der problemer med forsikringsselskaber når man køber sådan en ældre
>> model?
>
> En veteranforsikring koster for min Victoria fra 1954, 384 kroner pr. år,
> ansvar og kasko , gældende for 9 md.
> Så er der nogle krav om opbevaring og daglig køretøj ud over
> veterancyklen. Du kan læse mere her :
> http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_f_NVF_produktoversigt
> Der er flere udbydere af veteranforsikring.
>
>> 4) Er der andre ting jeg skal være særligt opmærksom på?
> Vægtafgift koster 1/4 af hvad alm. cykler koster, ellers er der vel ikke
> andet end lidt besværligheder med at finde blyholdig bensin/2takbensin. Og
> at reservedele er lidt pebrede og til tider svære at finde.
>
>> Jeg har kigget tilbage i gruppen, men ikke fundet veteran-MC tråde der
>> besvarede disse spørgsmål.
>
> Det er heller ikke så ofte der er tråde om veteraner
> Ellers er der et par magasiner, Klassisk bil & mc og Veteranposten.
> Begge steder handles flittigt
>
> --
> Jørgen, Brøndby
> http://www.dfmc.dk/?id=70
> Triumph Bonneville, 1969, aldeles ikke til salg
> Victoria KR 26 N Aero, 1954, til salg
Nu ikke så negativ
BMW er fremstillet i Tyskland og der kører rigtig mange R25'ere rundt
dernede.
Et hurtigt opslag på eBay.de på "Auto und Motorrad: Teile" med søgeordet BMW
R25/3 gav 37 annoncer. Søgeordet BMW R25 gav 85 annoncer.
Iøvrigt kan du finde de fleste reservedele hos Motorrad Stemler (kig på
http://www.motorrad-stemler.de/dcenter/down3_e.htm).
Jeg har selv for 1½ år siden haft en DKW RT250/2 fra 1955 og har købt mange
reservedele hos Motorrad Stemler og altid blevet betjent reelt og hurtigt.
Prøv også at kigge på disse sider:
http://www.vorholt-klein-bmw.de/DE/index.htm
http://www.rabenbauer.com/front/index.php
http://www.ulismotorradladen.de/englisch/englisch.htm
Go' fornøjelse med din nye (gamle) BMW )
Hilsen
Jørgen
| |
|
|