MS Windows
briani 27239
Redde en WindowsXP Home med felj i C:\Wind~
Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-10-08 19:18

Hej,

Jeg har fået til opgave at redde en laptop med ovennævnte fejl.

Jeg prøvede at gen-installere Windows fra installations-CD'en på den
eksisterende partition og skulle senere bede om Repair af systemet.
Men ak og ve - den installerede bare en ny Windows ved siden af den
gamle uden at tilbyde reparation og den gamle windowsfolder blev omdøbt
til WINDOWS.0 - Sikkert fordi det er en præ-installeret Windows fra
fabrikanten.

Maskinen er en godt 3 år gammel tysk Gericom - et stort tungt skrummel i
selv selv.

Jeg vil foretrække at reparere den gamle Windows hvis det er muligt, men
ellers har jeg jeg sikkerhedskopiieret hele disken inden jeg gik igang
for at redde billeder, maildatabase og andre databaser i fald det ender
med at jeg omformattere hele harddisken.

Kan det lade sig gøre at fjerne den nye installation og reparere den
gamle? Jeg har søgt på nettet og set at det er et FAQ-spørgsmål men
uden at få mulighed for at dykke længere ned i problemet. (Min kone er
ret forhippet på at få sin maskine igen.)

/Lars

Fra : Knud Erik

Dato : 22-10-08 20:28

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:48ff6e54$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> gamle? Jeg har søgt på nettet og set at det er et FAQ-spørgsmål men uden
> at få mulighed for at dykke længere ned i problemet. (Min kone er ret

Hej
Måske er der noget du kan bruge her
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

Knud Erik

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-10-08 21:12

Knud Erik wrote:
> "Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
> [...]

Det var netop det jeg prøvede - men fik ikke muligeden for at vælge
repair. Så langt havde jeg nemlig læst..
Skal det "R" trykkes i upshift eller sådan noget på et bestemt tidspunkt
når installations-programmet er startet?

/Lars

Fra : Knud Erik

Dato : 22-10-08 21:44

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:48ff8917$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Skal det "R" trykkes i upshift eller sådan noget på et bestemt tidspunkt
> når installations-programmet er startet?

Så vidt jeg husker skal man vælge Repair første gang man får muligheden
for at reparere via genoprettelseskonsol - mener ikke der trykkes på noget.
Vil man reparere hele Windows installationen skal man først vælge at
installere Windows. Du vil så få muligheden for at reparere hele
installationen.

Har du prøvet at starte op Fejlsikret tilstand og vælge "Sidst kendte
fungerende
konfiguration (hvor systemet virkede)"

Du kunne også prøve Fejlsikret tilstand med kommandoprompt og indtast
følgende for at lave en systemgendannelse :
%systemroot%\system32\restore\rstrui.exe

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 07-11-08 22:37

Lars Peter Larsen wrote:
> [...]
> fabrikanten.
>
> Maskinen er en godt 3 år gammel tysk Gericom - et stort tungt skrummel i

Det må være på tide at berette om hvordan redningsforsøget forløb.
Maskinen blev nyinstalleret. Da der aldrig havde været lavet
restorepoints var der intet at komme efter.
Inden harddisken blev formatteret om blev den taget ud af maskinen og
via en USB-diskcontroller kopieret til en anden harddisk som backup for
at redde billeder og andre vitale data. (Længe leve NorthQ og ALDI der
solgte dem)

I øjeblikket mangler jeg faktisk kun at genetablere hendes mail-konto og
gamle maildatabase til Thunderbird.

/Lars

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-08 00:50

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4914b4da$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> dem)
>
> I øjeblikket mangler jeg faktisk kun at genetablere hendes mail-konto og

Næste gang du oplever samme problem skal du i stedet følge denne løsning:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19

Den har jeg brugt adskillige gange med succes.

Kurt

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 08-11-08 22:11

> Næste gang du oplever samme problem skal du i stedet følge denne løsning:
> http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no19
>
> Den har jeg brugt adskillige gange med succes.
>
> Kurt

Som jeg læser den vejledning forudsætter den at der er dannet
restorepoints - og det havde vi ikke - eller det var gået tabt. Det
restorepoint der ligger fra en nyinstalleret maskine kan ikke rigtigt
bruges da registreringsbasen vil være tilnærmelsesvis blank - dvs uden
de programmer vi selv installerer efterfølgende.

Men når vi er færdige sørger jeg for at der bliver lavet løbende kopier
af basen som det er nævnt i Spywarefris forum.

/Lars