MS Windows
briani 27239
Fjerne startikon i Vista
Fra : Sten Axelsen

Dato : 22-10-08 14:33

Hej

Nederst til højre på skærmen findes en linie med programmer, der automatisk
starter op, når PC'en startes.

Hvordan sørger jeg for, at programmet ikke startes automatisk?

Mvh
Sten Axelsen

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-10-08 14:43

"Sten Axelsen" <sten@nets.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> automatisk starter op, når PC'en startes.
>
> Hvordan sørger jeg for, at programmet ikke startes automatisk?

Start søg skriv = msconfig vælg faneblad start slå programmerne fra der .
Kurt

Fra : Ole C

Dato : 22-10-08 14:53

Sten Axelsen skrev blandt andet:

> Nederst til højre på skærmen findes en linie med programmer, der
> automatisk starter op, når PC'en startes.

Du mener meddelelsesområdet ved uret?

> Hvordan sørger jeg for, at programmet ikke startes automatisk?

Ofte kan det stilles i selve programmet under "Preferences" eller lignende.
Der kan også være en genvej til programmet i Startmenuens mappe "Start" som
kan fjernes - og du kan skrive "msconfig" (uden anførselstegnene) i "Kør.."
og se under fanebladet "Start".
Men visse programmer skal jo starte automatisk for at have mening -
antivirusprogrammer for eksempel - men jeg er enig i at alt for mange
programmer vil have lov til at køre helt eller delvis i baggrunden.
Hvilket program er det specifikt du ikke vil have startet automatisk?

--
vh
Ole C

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 23-10-08 23:38

> [...]
> automatisk starter op, når PC'en startes.
>
> Hvordan sørger jeg for, at programmet ikke startes automatisk?

Hen programmet CrapCleaner far CCleaner.com
Det løser dit problem