MS Windows
briani 27239
Genoprettelse af XP Home på HP PC
Fra : Jens Jespersen

Dato : 22-10-08 08:06

Hej i gruppen.

Hej har en HP PC (type a1219.dk) hvor harddisken er død. Jeg har fået reddet
mine data ved at lave en kopi af disken (Partition Magic) inden den døde
helt - den kan dog ikke starte XP op. XP forsøger at starte - blå bjælke der
bevæger sig i bunden af skærmen, og stopper så hvor der normalt skal vælges
bruger, men der er ingen brugere at vælge mellem.
Forslag til hvordan jeg kommer videre ?
Alternativt kan jeg jo geninstallere XP - dog kan jeg ikke komme i kontakt
med recovery-partitionen på den "døde" harddisk.

Er der nogen af jer som ved om (hvor) en recovery cd kan hentes på nettet
? - product-key'en har jeg selvfølgelig

Mvh. Jens Jespersen (der nu fortryder at jeg aldrig fik brændt de
recovery-cd'ere som jeg sikkert blev mindet om et par gange da pc'en var ny)

Fra : Ole C

Dato : 22-10-08 11:15

Jens Jespersen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Mvh. Jens Jespersen (der nu fortryder at jeg aldrig fik brændt de
> recovery-cd'ere som jeg sikkert blev mindet om et par gange da pc'en

Hvis du absolut vil have recovery CD'er, skal du nok henvende dig til HP -
eller eventuelt prøve at efterlyse dem i en markedsgruppe.
Jeg er imidlertid ikke i tvivl om, at jeg i dit sted hellere ville anskaffe
mig en "rigtig" Windows XP CD og lave en frisk installation.
Der er intet i vejen for at låne og evt. kopiere en sådan CD fra naboen -
heller ikke i forhold til Microsofts regler. Vær dog opmærksom på at CD'en
skal være af samme "model" - altså for eksempel Windows XP Home OEM - ellers
virker din product-key ikke.

--
vh
Ole C

Fra : Jens Jespersen

Dato : 22-10-08 11:28

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> heller ikke i forhold til Microsofts regler. Vær dog opmærksom på at CD'en
> skal være af samme "model" - altså for eksempel Windows XP Home OEM -

Jeg vil ikke nødvendigvis have recovery CDerne, en "alm." XP vil være okay
med mig - drivere mm. skal jeg nok finde. Problemet er bare at jeg endnu
ikke har kunnet finde en XP Home hos venner og bekendte, men jeg må jo søge
videre......
Mon en recovery CD fra en anden HP (anden model) kan bruges ?

Jens

Fra : Peter

Dato : 22-10-08 11:41

"Jens Jespersen" <jens_jespersenSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon en recovery CD fra en anden HP (anden model) kan bruges ?
>
> Jens
Det kan den kun, hvis de forskellige modeller kører med samme bundkort,
ellers vil chipset driverne være forskellige.

PeterB

Fra : Ole C

Dato : 22-10-08 14:59

> [...]

> okay med mig - drivere mm. skal jeg nok finde. Problemet er bare at
> jeg endnu ikke har kunnet finde en XP Home hos venner og bekendte,

Se her:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=43774&searchArea=&Soegeord=
584 kr. leveret i din postkasse. Jeg ved ikke hvad HP tager for
recovery-CD'er, men mon ikke lige så meget?

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-10-08 15:38

Jens Jespersen skrev:

>en "alm." XP vil være okay med mig - drivere mm. skal jeg nok finde.
>Problemet er bare at jeg endnu ikke har kunnet finde en XP Home hos venner
>og bekendte, men jeg må jo søge videre......

Hvis du havde haft en emailadresse der kunne sendes til, kunne jeg have
hjulpet dig, har prøvet både med og uden SLET i adressen og får mailene
retur, men så kan du sende mig en mail, hvor du bruger en adresse der
virker, for ellers kan jeg ikke svare dig

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Jespersen

Dato : 23-10-08 07:48

> [...]
> retur, men så kan du sende mig en mail, hvor du bruger en adresse der
> virker, for ellers kan jeg ikke svare dig

Den skulle virke igen nu - det var åbenbart for længe siden jeg havde brugt
den Hotmail

Jens

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-10-08 08:07

Jens Jespersen skrev:

>Den skulle virke igen nu

mail sendt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-08 11:18

"Jens Jespersen" <jens_jespersenSLET@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mvh. Jens Jespersen (der nu fortryder at jeg aldrig fik brændt de
> recovery-cd'ere som jeg sikkert blev mindet om et par gange da pc'en var

Du kan købe dem hos HP
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph07143&lc=en&dlc=dk&cc=us&lang=da&product=1817290
Prøv evt. at ringe til dem
http://welcome.hp.com/gms/dk/da/contact_us.html

--
med venlig hilsen / best regards
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-08 15:18

Jens Jespersen wrote:
> [...]

Jeg har da mine tvivl om det er harddisken der er død. Er det ikke blot
selve Windows der er gået kage i ?

Mvh Ebbe