Thunderbird - mappeplaceringer flyttes? ma~
Fra : Sven

Dato : 22-10-08 23:19

Hej.
Jeg ønsker at få alle mine emails og nyhedsgrupper væk fra mit C-drev.
Det er lykkedes med emails, men ikke med nyhedsgrupper. jeg har prøvet
at sætte den til "Lokale mapper", men de "lokale mapper" som TB bruger i
nyhedsgrupper er ikke de samme som emails. Jeg har fundet mappen på mit
c-drev, men jeg kan ikke finde en indstilling til at ændre stien til
f.eks. I:\NEWS\"gruppenavne".
Hvordan gør man?

Hvordan kan det være, at ind i mellem modtager jeg en mail, hvor
emnelinien er eneste tekst? Gælder både på min udbyder-email og på min
Gmail. Mht Gmail prøvede jeg efterfølgende via webmail, og der kunne jeg
så se hele den email som TB kun fik emnelinien af. Hvorfor sker sådan noget?

Sven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 09:52

Sven skrev:

> Jeg ønsker at få alle mine emails og nyhedsgrupper væk fra mit C-drev.

Ikke direkte svar på dit spørgsmål:

Hvis ikke du finder anden løsning, kan du sadle om til
Thunderbird Protable. Det er en parallel version af Thunderbird
som netop er beregnet på kun at rode på sit eget lokale drev så
man f.eks. kan have den på en hukommelsespind.

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-08 10:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> Thunderbird Protable. Det er en parallel version af Thunderbird

Portable, skulle der stå

Jesper Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 11:11

Jesper Poulsen skrev:

> Portable, skulle der stå

Næ, det har du misforstået. Version Protable benytter en
avanceret tabelstruktur i sin opbygning.

--
Bertel

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-10-08 13:04

Bertel Lund Hansen wrote:

> Næ, det har du misforstået. Version Protable benytter en
> avanceret tabelstruktur i sin opbygning.

Det er godt at se at du har humor, Bertel. Jeg er bare bange for at det
forvirrer Sven mere end godt er.

Jesper Poulsen

Fra : Sven

Dato : 23-10-08 15:57

Jesper Poulsen skrev:

> Det er godt at se at du har humor, Bertel. Jeg er bare bange for at det
> forvirrer Sven mere end godt er.

Hehe, jeg fangede den nu godt . Men findes den ikke på dansk? Jeg kan
kun finde den som engelsk eller svensk. Eller er det mig der leder et
forkert sted?

Sven

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 16:07

Sven skrev:

> Hehe, jeg fangede den nu godt . Men findes den ikke på dansk? Jeg kan
> kun finde den som engelsk eller svensk.

Jeg har kun fundet den på engelsk, men måske Kim Ludvigsen har et
fif til hvordan man installerer dansk sprogpakke?

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-10-08 23:52

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg har kun fundet den på engelsk, men måske Kim Ludvigsen har et
> fif til hvordan man installerer dansk sprogpakke?

Sprogpakken kan hentes her:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird

En lettere forældet installationsvejledning:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-thunderbird-trin-udvidelser-installation.php
Den er skrevet til Thunderbird 1.5, og der er lavet lidt om
på systemet siden da. Udvidelsesboksen åbnes nu via
menupunktet Funktioner => Tilføjelser.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Screamer Radio: Hør og optag din yndlingsmusik via

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-10-08 16:18

Sven skrev:

> [...]
>nyhedsgrupper er ikke de samme som emails. Jeg har fundet mappen på mit
>c-drev, men jeg kan ikke finde en indstilling til at ændre stien til

Mit bud er at kigge i kontoindstillingerne for din nyhedsgruppekonto,
kigge ved serverindstillinger og lægge mærke til at der både er en newsrc
fil ( der er også en msf fil med samme fornavn som newsrc-filen der nok
skal flyttes med) og en lokal mappe, når du har fundet placeringen for
disse burde det kunne lade sig gøre at flytte dem til en anden mappe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Sven

Dato : 23-10-08 21:32

> [...]
> skal flyttes med) og en lokal mappe, når du har fundet placeringen for
> disse burde det kunne lade sig gøre at flytte dem til en anden mappe

Hmmm, det ville den ikke. Den starter så bare forfra med at hente indlæg
igen, og lægger dem i mappen ....\news. Thunderbird er nu opgivet, så jeg
prøver Outlook 2007, men den driller også. Se evt. næste tråd.

Sven

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-10-08 12:25

Sven wrote:

> Hmmm, det ville den ikke. Den starter så bare forfra med at hente indlæg
> igen, og lægger dem i mappen ....\news. Thunderbird er nu opgivet, så jeg

Du har husket at rette profiles.ini ?
Den fil må du kun flytte såfremt du husker at angive stien til den i den
genvej der starter TB.
Hvis filerne ikke ligger lokalt skal "IsRelative=0".

Her er indholdet af min (læg mærke til "/media/hda5" der angiver at
profilen ligger på en anden partition end den lokale - sådan ser det ud
i Linux):

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=Default User
IsRelative=0
Path=/media/hda5/Documents and Settings/Administrator/Application
Data/Thunderbird/Profiles/qc2va6v0.default
Default=1

Den tilsvarende i Windows (læg mærke til profilnavnet. Det er de samme
profildata jeg bruger i både Windows og Linux.):

[General]
StartWithLastProfile=1

[Profile0]
Name=default
IsRelative=1
Path=Profiles/qc2va6v0.default

Som det ses ovenfor er "IsRelative=1", da profilen ligger lokalt i Windows.

Hvis du flytter profilen til en anden partition skal du angive den
fuldstændige sti, samt sætte IsRelative=0.

Jesper Poulsen