Clearwire - godt alternativ ved lille beho~
Fra : henrik.buus.jensen@g~

Dato : 22-10-08 09:50

Min YouSee internetforbindelse koster 935,- i kvartalet, fordi man
skal have en tv grundpakke med.
Man kan ikke få internet alene.
Derfor overvejer jeg alternativer.

Mit behov er: e-mail, diskussionsforum, downloade drivere og
musiknumre på få MB.

Ville Clearwire være en god løsning?

Har overvejet Fullrate, men har ikke tlf.kabel ind i lejligheden - det
blev hakket over (!) ved en fejl.
Skal jeg have f.eks. Fullrate, skal jeg derfor betale for dyrt
teknikerbesøg.

På forhånd tak.

Hilsen
Henrik

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 22-10-08 17:56

henrik.buus.jensen@gmail.com skrev:

> Har overvejet Fullrate, men har ikke tlf.kabel ind i lejligheden - det
> blev hakket over (!) ved en fejl.
> Skal jeg have f.eks. Fullrate, skal jeg derfor betale for dyrt
> teknikerbesøg.

Jeg vil tro hvem som helst kan hitte ud af at splejse et telefonkabel
sammen, og det er ikke engang ulovligt!

--
Niels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-10-08 17:58

henrik.buus.jensen@gmail.com skrev:

> Ville Clearwire være en god løsning?

Jeg ved ikke noget konkret om dem, men i mobilgruppen får
selskabet 3 rimeligt god omtale. Deres modem er en lille sag på
størrelse med en mus der sættes i USB-porten. At dømme fra
Clearwires forside er deres boks større og skal have ekstern
strøm.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-10-08 19:56

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
> størrelse med en mus der sættes i USB-porten. At dømme fra
> Clearwires forside er deres boks større og skal have ekstern

Men er der ikke lidt fordele ved WiMaxx (Clearwire) frem for UMTS/HSDPA?
Ellers er der jo også ice-net, der levere noget trådløst via CDMA2000.

- Chano Andersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-10-08 20:29

> Jeg ved ikke noget konkret om dem, men i mobilgruppen får
> selskabet 3 rimeligt god omtale. Deres modem er en lille sag på
> størrelse med en mus der sættes i USB-porten.

Men her er prisen snarere i nærheden af den han giver hos Yousee i dag -
Clearwire er nede på 99 kr. for en 1 Mbit forbindelse.

Clearwire dækker dog kun 7 større byer i Danmark, bor OP udenfor disse kan
han ikke forvente at bruge produktet - samtidig er der et max. forbrug på
5GB/mnd. men det lyder det til OP er klar over ud fra hans beskrivelse af
forbrug.

Hvis ikke Clearwire dækker har Sonofon mobilt bredbånd til ligeledes 99
kr./mnd. for op til 1 Mbit - her er forbrugsbegrænsningen dog 500 MB om
måneden, så det må man gøre op med sig selv om man kan klare sig med
(forbrug udover = 99 øre pr. MB op til max 399 kr./mnd.)

Ellers er der flere andre løsninger/leverandører af Mobilt bredbånd hvis man
ofrer det dobbelte (199 kr./mnd.)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Chano Andersen

Dato : 22-10-08 23:33

Michael Kjærsgård wrote:
> [...]
> måneden, så det må man gøre op med sig selv om man kan klare sig med
> (forbrug udover = 99 øre pr. MB op til max 399 kr./mnd.)

Tilgengæld er Sonofons 3G dækning væsentligt dårligere end 3's, hvorfor
det ikke er nær så attraktivt.

500 MB er i øvrigt hurtigt brugt, hvis man kigger på diverse hjemmesider
med masser af reklamer, specielt flash reklamer er traffik tunge.

> Ellers er der flere andre løsninger/leverandører af Mobilt bredbånd hvis man
> ofrer det dobbelte (199 kr./mnd.)

Hvor af jeg STADIG vil påstå, at 3's løsning giver bedst 3G dækning. Har
mobil hos Sonofon, og har konsekvent UMTS slået fra, da der ikke er ret
god dækning hvor jeg bor (Udkanten af Odense). Dog oplever jeg fin UMTS
dækning i midtbyen.

Tilgengæld har jeg fuld speed på 3's UMTS net hjemme, og har faktisk
hevet omkring 7 Mbit igennem deres net, i Holbæk på Sjælland. (Der er
tale om en erhvervs forbindelse vi har i firmaet, mener de tilbyder lidt
mindre til private.)

- Chano Andersen.

Fra : bannimann

Dato : 23-10-08 12:23

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (forbrug udover = 99 øre pr. MB op til max 399 kr./mnd.)
>
> Ellers er der flere andre løsninger/leverandører af Mobilt bredbånd hvis

Hvornår har Clearwire nedsat det mdr. max forbrug til 5 GB?
Da jeg første gang undersøgte muligheden for at skifte fra YouSee - ca. 1½
år siden - var grænsen 10 GB, også for privat kunder og det var, sådan set,
fair nok.

Men 5 GB er alt for lidt i dagens Danmark, da tendensen går imod mere og
tungere trafik og som nævnt andetsteds, så genererer flash reklamer olign,
ret meget trafik - selv mibilsekskaberne, har en fairuse grænse på 10 GB og
jeg kender ingen, der har fået lukket deres forbindelse, selvom de
overskrider markant.

Det synes som om Clearwire går den modsatte vej, af alle andre udbydere af
trådløst internet.. Underligt nok!

Fra : henrik.buus.jensen@g~

Dato : 22-10-08 23:43

Tak for svarene.

Én jeg kender, kan måske reparere telefonkablet, men det bliver godt
nok noget bøvl.
Der skal fjernes fliser og graves et pænt lille hul, før man kan komme
til kablet.

Mht. Clearwire, så bor jeg i Randers C.
Hvordan er dækningen her, er der nogen af jer, der ved det?
Deres maksimum på 5 GB trafik om måneden er jeg bekendt med.
Til mit brug tror jeg ikke, det bliver et problem.

3 mobil er også en mulig løsning, det ser ud til at være utrolig nemt
at sætte op.
Sonofon tror jeg til gengæld ikke dur for mig pga. grænsen på 500 MB.

Hvis dækningen på Clearwire er god her i Randers C, ville det jo være
det billigste.

Hilsen
Henrik

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-10-08 06:51

henrik.buus.jensen@gmail.com wrote in news:03f0726f-24db-4e6b-addc-
eca65c15827e@k30g2000hse.googlegroups.com:

> [...]
> Sonofon tror jeg til gengæld ikke dur for mig pga. grænsen på 500 MB.
>
> Hvis dækningen på Clearwire er god her i Randers C, ville det jo være

Hej Henrik

Clearwire dækker i Randers.

mvh
Lars