farveskift ved besøg
Fra : Per Andreasen

Dato : 22-10-08 16:09

Hvordan får jeg min IE til at skifte farve på et hyperlink, jeg har besøgt,
så jeg senere kan se, at jeg har besøgt dette sted. IE har kunnet denne
funktion før, men er pludselig holdt op med det på nogle sider (bl.a. EBay)

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-10-08 17:14

Per Andreasen wrote:

> funktion før, men er pludselig holdt op med det på nogle sider (bl.a. EBay)

Der var ingen bud for 12 dage siden, så der er sikkert heller ingen bud nu.

Jesper Poulsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-10-08 17:51

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> skrev:

> [...]
> funktion før, men er pludselig holdt op med det på nogle sider (bl.a. EBay)

Der er tre muligheder:

1. Du er kommet til at pille ved link-farverne så kolde og varme
links har samme farve.
2. Du har besøgt alle linkene på de pågældende sider så de vises
med samme farve.
3. Der er totalt kuk i din browser eller i dit system.

--
Bertel

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-08 21:10

On Wed, 22 Oct 2008 18:50:35 +0200, Bertel Lund Hansen
<unospamo@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
> med samme farve.
> 3. Der er totalt kuk i din browser eller i dit system.

4. Web-udvikleren har en mening om, at alle links (både visited,
unvisited og hovering) skal være samme farve, og har kodet siden til
det formål.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Per Andreasen

Dato : 23-10-08 14:00

Til Jesper: Jeg fik da et svar, selvom jeg intet fik ved første forsøg.
Man skal aldrig opgive.

Til Bertel og Asbjørn: Tak for hjælpen. Jeg hælder nok mest til Asbjørns
forklaring, da det kun er på enkelte sider (desværre de forkerte) at
funktionen mangler. Det ser derfor ikke ud til at være noget, jeg som bruger
har mulighed for at ændre.

Venlig hilsen Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-10-08 16:05

> [...]

> forklaring, da det kun er på enkelte sider (desværre de forkerte) at
> funktionen mangler. Det ser derfor ikke ud til at være noget, jeg som bruger

Giv et link til siderne. Så kan vi andre tjekke om vi ser det
samme.

I Opera og Firefox kan man sætte et hak der betyder at man
tvinger browseren til at vise links med ens egne farver, men det
er selvfølgelig ikke sikkert at det ser godt ud på alle sider.

I Opera kan man med et tastetryk skifte mellem egen opsætning og
sidens opsætning. Så kan man lure hvilke links man har besøgt.

--
Bertel

Fra : Per Andreasen

Dato : 23-10-08 22:11

Her er f.eks. et link i Ebay:
http://stamps.shop.ebay.com/items/Denmark-Faroe-Islands__W0QQ_armrsZ1QQ_mdoZStampsQQ_msppZQQ_pcatsZ4742Q2c260QQ_sacatZ3497QQ_sopZ10

mvh Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-10-08 06:53

On Thu, 23 Oct 2008 23:10:58 +0200, "Per Andreasen"
<per.andreasen(fjern.parantes)@gmail.com> wrote:

> Her er f.eks. et link i Ebay:
> http://stamps.shop.ebay.com/items/Denmark-Faroe-Islands__W0QQ_armrsZ1QQ_mdoZStampsQQ_msppZQQ_pcatsZ4742Q2c260QQ_sacatZ3497QQ_sopZ10

Hos mig (FF3) vises ubesøgte links med blå og besøgte links med lilla.
Hovering links (når man holder musen over linket) vises understreget,
uanset om linket er ubesøgt (blåt) eller besøgt (lilla).

Hvad har du sat i Tools > Options > Colors? Og hvad står der i Tools >
Options > Privacy > Keep my history for at least...? Er Always clear
my ... markeret i bunden af den samme dialogbox?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Per Andreasen

Dato : 24-10-08 13:50

Mange tak til Asbjørn. Det ser ud til, at mit problem er løst nu.

> Hos mig (FF3) vises ubesøgte links med blå og besøgte links med lilla.
> Hovering links (når man holder musen over linket) vises understreget,
> uanset om linket er ubesøgt (blåt) eller besøgt (lilla).

Sådan fungerer min IE også på de fleste andre sider, men ikke på denne før
nu.

> Hvad har du sat i Tools > Options > Colors? Og hvad står der i Tools >

Den stod på Windowsfarver. Jeg fjernede fluebenet og valgte herefter selv de
ønskede farver.

Der er stadig meget, man skal lære. Endnu engang tak for hjælpen.

mvh Per