Rottweiler i søgelyset
Fra : oz3bto

Dato : 21-10-08 12:21

Ja np div. kamphunde ikke laver unoder så må de små landsby samfund jo
finde andre hunde de kan være bange for kik
http://www.tvsyd.dk/regionalt-nyhedsmagasin-255?clip_id=41350

Nu kender jeg tilfældigvis pågældende rotte og der er INTET ondt skabt i den
Hønsehunden som skulle være blevet angrebet Er aggrasiv og når de har
passeret huset så gør osv. den af rotten bag vinduerne

De børn en har mødt har den altid været venlig over for ... Den vil
hellere end gerne lege med børn .. dog kan den tiltider være lidt voldsom

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-10-08 13:21

In news:gdkdva$suq$1@newsbin.cybercity.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:
> [...]
>
> De børn en har mødt har den altid været venlig over for ... Den vil
> hellere end gerne lege med børn .. dog kan den tiltider være lidt

Det er jo så sandt hvad den kære H. C. Andersen skrev om den lille fjer der
blev til syv høns.

I et lille landsbysamfund kan hysteriet vokse med lynets hast, når bare et
par stykker af beboerne har udtalt sig negativt. Jeg har læst indlæggene i
linket, og der er da absolut ikke noget der tyder på en aggressiv hund -
tværtimod skulle den være kælen, sød og glad for børn.. Det er sikkert nogle
af landsbyens beboere der har noget imod ejeren, og så skal han kanøfles.
Jeg har desværre oplevet det adskillige gange her i vores lille landsby. Man
må græmmes.

Jeg har aldrig været bange for hunde, men var selv en smule betænkelig ved
rottweilere for nogle år siden, men lærte så et par stykker at kende, og så
var jeg solgt. Det var de sødeste og mest kælne vovser man kunne ønske sig.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Leyna

Dato : 21-10-08 14:07

On Tue, 21 Oct 2008 14:20:31 +0200, "Tove Krieger" <minimiv@privat.dk>
wrote:

>In news:gdkdva$suq$1@newsbin.cybercity.dk,
>oz3bto <no@in.dk> typed:

>Det er jo så sandt hvad den kære H. C. Andersen skrev om den lille fjer der
>blev til syv høns.

Sandt nok. Min fredelige Vaks er skam osse blevet til en "kamphund"
her i nabolaget. Hvorfor aner jeg ikke, for han har ved gud aldrig
gjort nogen noget, men han er jo nok den største hund på vejen og
dermed automatisk farlig. *SUK*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : lh

Dato : 21-10-08 15:18

Nu er der så meget om diverse hunderacer og på nogen punkter er jeg også
betænkelig ved f.eks kamphunde. Nu har jeg gået til hundetræning gennem
nogle år efterhånden og der er rigtig mange racer blandet sammen også
rottweilere, schæfere og diverse "farlige" hunde. Men jeg må være ærlig at
de gange der er hunde der har været problemer med, det har altså været
labradorer, især hvis det er en blandingshund. På tiden har vi en ægte
labrador (tæve) som bider de andre hunde - uden varsel. Og den slipper ikke
igen! Det skal dog siges at den ikke slippes løs mere og heller ikke har
været på træningspladesen siden sidst det gik galt. Jeg siger ikke hermed at
labradorene er de værste til at bide, men mine oplevelser gør at jeg ikke
stoler på den hund (racen) mere.

lh

Fra : ager

Dato : 21-10-08 19:13

"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hermed at labradorene er de værste til at bide, men mine oplevelser gør at
> jeg ikke stoler på den hund (racen) mere.

sjovt, for det er også min erfaring på mine to hold som jeg træner(hvalpe og
unghunde) hvor de leger den første del af timen.
lige for tiden er der en eng. staff. terrier, en "muskelhund-e-blanding" på
65 kg, og lidt andet i den kategori, men det er en stor labradorhan og div.
blandinger der laver balladen.
på Loui`s hold (øvede hunde) er han blevet bidt voldsomt af en berner
sennen, uprovokeret. Også her er der hunde i "den farlige" kategori, nårhh
ja, Loui er vel også farlig, han også en muskelhund -boxer?.
så jeg har heller ikke dårlige erfaringer med disse "farlige" hunde.

Mvh. marie

Fra : lh

Dato : 22-10-08 05:17

Problemet ligger måske i at de mennesker (de fleste) der har de "voldsomme
hunde" er lidt mere opmærksom på at de har en hund der måske skal opdrages,
hvorimod en labrador har ry for at være godheden selv. alletiders
familiehund osv og derfor måske bare er der i familien uden at man mener den
behøver at blive stimuleret og afrettet. Labradoren er nok en af de mest
aktive hunde der findes, så det er en stor fejl hvis den ikke får muligheden
for at få brugt noget energi.

lh

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-10-08 08:35

lh skrev:
> Men jeg m� v�re �rlig at
> de gange der er hunde der har v�ret problemer med, det har alts� v�ret
> labradorer, is�r hvis det er en blandingshund. P� tiden har vi en �gte
> labrador (t�ve) som bider de andre hunde - uden varsel. Og den slipper ikke
> igen! Det skal dog siges at den ikke slippes l�s mere og heller ikke har
> v�ret p� tr�ningspladesen siden sidst det gik galt. Jeg siger ikke hermed at
> labradorene er de v�rste til at bide, men mine oplevelser g�r at jeg ikke
> stoler p� den hund (racen) mere.

Det svarer desværre også stort set til min oplevelse af labrador
retriever. Jeg genkender ikke den haledikkende superfamiliehund som
andre åbenbart oplever. Mine oplevelser begrænser sig ikke til en
hund, men en ti stykker, hvoraf der kun var én potentielt god hund
iblandt. Den led så en grum skæbne på grund af en autistisk søn i
familien. Resten var nærmest utilregnelige.

De rottwelilere jeg har oplevet har grundlæggende været OK, igen med
en undtagelse og den kan tilskrives folkene bag. Nu har de fået en
spaniel af en slags, og den er lige så tosset og opfører sig ligesom
deres rottweiler.

Det er en gængse opfattelse blandt byboere at hvis man vil have fred
og ro, og ikke forstyrres af naboer, så skal man ud på landet. Den
holder ikke. De keder sig ude på landet, og hvis der ikke sker noget
må man jo sætte noget i gang. Det går som regel ud over
nytilflytterne.

Hilsen Kim

Fra : battlefields

Dato : 21-10-08 15:55

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

>holder ikke. De keder sig ude på landet, og hvis der ikke sker noget
>må man jo sætte noget i gang. Det går som regel ud over

Hej

Jeg tror at netop mange labradors havner hos mennesker, der måske ikke burde
have haft hund, fordi de ofte bliver anbefalet som begynderhunde. Da den
desuden er en af de mest udbredte racer vil der nødvendigvis være flere
dårlige eksemplarer imellem og rigtig mange blandinger, som måske ikke har
arvet labradorens temperament.
Men de fleste labradors har da heldigvis stadig det vinunderlige venlige
temperament, som de skal have.
Labradoren er en apporterende hunderace, som uden problemer skal kunne
gebærde sig på en jagt, sammen med adskillige artsfæller. Enhver gnist at
dårligt temperament bliver straffet hårdt på markprøverne. Heldigvis er det
noget der nærmest ikke ses her.
Hilsen Vibeke, Labrador ejer siden 1966

Fra : Hm

Dato : 21-10-08 16:10

> [...]

>andre åbenbart oplever. Mine oplevelser begrænser sig ikke til en
>hund, men en ti stykker, hvoraf der kun var én potentielt god hund

Jeg kender kun gode labber -alle er af den gammel type.

Formel 1- lab- tror jeg mange gange der kan blive problemer med, da folk
køber dem p.g.a. de er mindre, og derfor også tror, at de ikke kræver så
meget, når de er mindre - samme grund som nogle køber spaniels og får sig en
slem overraskelse.

Hanne/ som aldrig får en lab.

Fra : Pwh

Dato : 21-10-08 18:44

Hm, skrev:
> "Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kender kun gode labber -alle er af den gammel type.

Kan heller ikke mindes jeg har mødt en agrassiv Lab,
og her i Rødovre kan man fodre svin med dem

/Jens (med 2 rimeligt fredelige Labblandinger)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-10-08 18:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> writes:

> Kan heller ikke mindes jeg har mødt en agrassiv Lab,

Det havde vi heller ikke - indtil der pludselig sad en i struben af
Siri! Men en svale gør ingen sommer, så jeg synes stadig labber er
dejlige.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Pwh

Dato : 21-10-08 21:26

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Det havde vi heller ikke - indtil der pludselig sad en i struben af
> Siri!

Det havde den ikke overlevet her i huset

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 21-10-08 18:42

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> holder ikke. De keder sig ude på landet, og hvis der ikke sker noget
> må man jo sætte noget i gang. Det går som regel ud over

Hov, hvad mener du med det
Det er jo netop bla. for at få lidt fred for naboer
at jeg vil flytte på landet.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 21-10-08 18:36

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> betænkelig ved rottweilere for nogle år siden, men lærte så et par
> stykker at kende, og så var jeg solgt. Det var de sødeste og mest

Nemlig Tove, du er min ven
Da jeg startede med hund selv var Rotter min haderace nr 1
pgr at jeg som barn oplevede at vores hund blev overfaldet af en.
Sidenhen er Rotter som bekendt blevet en af mine yndlingsracer,
så man har et standpunkt til man tager et nyt

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-10-08 19:32

In news:gdl3u4$15qj$1@newsbin.cybercity.dk,
Pwh <kkkjhh@email.dk> typed:

> [...]
> Sidenhen er Rotter som bekendt blevet en af mine yndlingsracer,
> så man har et standpunkt til man tager et nyt

Jo, det er rigtigt nok, men jeg tror min tidligere tilbageholdenhed overfor
racen skyldes at min ældste svigersøns far havde en rottweilertæve medens vi
havde Asia. Magen til frådende monster skulle man lede længe efter, og den
ville da også meget gerne have fat i Asia. Det nåede den heldigvis ikke, for
han fik ikke lov at have hunden med når han kom hos os (sjældent heldigvis).
Vi kunne ikke engang selv komme i nærheden af den, kun ejeren.

Det viste sig også senere, at den var sindssyg, og han måtte have den
aflivet. Stakkels hund, for den kunne jo ikke selv gøre for det, men hold da
op hvor jeg var bange for den.

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-10-08 12:26

battlefields skrev:

> Jeg tror at netop mange labradors havner hos mennesker, der m�ske ikke burde
> have haft hund, fordi de ofte bliver anbefalet som begynderhunde.

Ok, den tanke har også spøgt lidt hos mig.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-10-08 12:51

Tove Krieger skrev:

> Jo, det er rigtigt nok, men jeg tror min tidligere tilbageholdenhed overfor
> racen skyldes at min �ldste svigers�ns far havde en rottweilert�ve medens vi
> havde Asia. Magen til fr�dende monster skulle man lede l�nge efter, og den
> ville da ogs� meget gerne have fat i Asia.

Der har været en del dårlige rottweilere for år tilbage, før det blev
in med karaktertest. Jeg kan også erindre nogle ubehagelige hunde, men
det er længe siden at jeg har set en rigtig møg-rottweiler.

Hilsen Kim

Fra : ager

Dato : 22-10-08 11:36

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen

Tove Krieger skrev:

> [...]

in med karaktertest. Jeg kan også erindre nogle ubehagelige hunde, men
det er længe siden at jeg har set en rigtig møg-rottweiler.

Synes generelt at der var mange, specielt brugshunderacerne der var nogle
hårde nitter for år tilbage.
De mest velafballancerede hunde jeg har haft i dette år på mine hold, har
faktisk været rotter og store blandinger.
Har haft en enkelt kæmpe schæferhan der var lidt probs med, men han var nu
undskyldt, gammel ejer der ikke magtede ham, og hunden var så
understimuleret, det var sgu synd.
Mvh. Marie

Fra : Pwh

Dato : 22-10-08 12:05

ager, skrev:
> Har haft en enkelt kæmpe schæferhan der var lidt probs med, men han
> var nu undskyldt, gammel ejer der ikke magtede ham

Det var vel ikke tilfældigvis John og Milo

/Jens

Fra : Hm

Dato : 22-10-08 12:44

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det var vel ikke tilfældigvis John og Milo
>
> /Jens

Åh, nej Jens

Hanne/ som syntes at Jens er rigtig modig.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-10-08 13:18

In news:58cc6$48ff11ee$551837a2$5275@news.arrownet.dk,
Hm <mishama@hongnet.dk> typed:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, nej Jens
>
> Hanne/ som syntes at Jens er rigtig modig.

Kald du det bare modig. Jeg ved godt hvad det hedder. LOL

Fra : Pwh

Dato : 22-10-08 17:06

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, nej Jens

Når Marie nu ligefrem bøjer det i neon

/Jens

Fra : jopa

Dato : 22-10-08 13:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det var vel ikke tilfældigvis John og Milo

Jeg er hverken særlig gammel eller understimuleret

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : ager

Dato : 22-10-08 14:09

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det var vel ikke tilfældigvis John og Milo

LOL..
størrelsen på den omtalte var nok som Milo, aldrig har jeg set så stor en
schæfer før.
Jeg vil skyde på, at ejermanden var omkring de 70 år, frisk og rørig mand..
iøvrigt en der "altid" har haft schæfer, men nok aldrig sådan en mundfuld
som ham her var.

Fra : jopa

Dato : 22-10-08 17:49

"ager" <big@city.dk> skrev

> LOL..
> størrelsen på den omtalte var nok som Milo, aldrig har jeg set så stor en
> schæfer før.

Ork har set flere

> Jeg vil skyde på, at ejermanden var omkring de 70 år, frisk og rørig
> mand.. iøvrigt en der "altid" har haft schæfer, men nok aldrig sådan en
> mundfuld som ham her var.
De kan være svære at tumle i den størrelse.
Den er sikkert bare Damp og glad som min, og så kan det være nødvendigt at
råbe lidt højt en gang i mellem.
Konen siger så som sædvanlig : lad dog være at skælde det lille pus ud

--
Mvh. John
http://web-graphic.dk

Fra : ager

Dato : 23-10-08 05:36

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "ager" <big@city.dk> skrev

> Ork har set flere

> De kan være svære at tumle i den størrelse.
> Den er sikkert bare Damp og glad som min, og så kan det være nødvendigt at
> råbe lidt højt en gang i mellem.
> Konen siger så som sædvanlig : lad dog være at skælde det lille pus ud
>
>Jaja, han ar bare overstadig og totalt understimuleret lømmel på 8-9 mdr.
>der aldrig havde haft omgang med andet end manden og hans kone, så omgang
>med andre hunde og mennesker for den sags skyld, var nogen han skulle lære.
Hunden ænsede ikke manden et blik på noget tidspunkt, han var som luft for
hunden.

Mvh. Marie

Fra : Ralph

Dato : 21-10-08 16:05

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kender jeg tilfældigvis pågældende rotte og der er INTET ondt skabt i
> den

Sådan en Rottweiler besøger jeg også engang imellem, jeg er IKKE medlem af
flokken, besøger den ca. 10 minutter et par gange om måneden, og vi har det
sjovt, den får nogen "tæsk", jeg bliver "bidt" og det er kun konen i huset
der synes det er lidt vildt.
Jeg kender også en kvik ung mand som dagligt cykler forbi Samson, han er
bange for den, og den jagter ham ofte (indtil den blev kørt ned under en
jagt, så nu er den ikke så gesvindt, men lysten er der).
Cyklisten kan GODT lide mine store sorte hunde, så jeg tror ikke han har
haft "dårligt kropssprog" før hunden første gang angreb ham.

--
Ralph

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-10-08 20:14

"oz3bto" skrev
> Ja np div. kamphunde ikke laver unoder så må de små landsby samfund jo
> finde andre hunde de kan være bange for

Meget apropo så sender kanal 4/QTV/Pernille Aalund i aften kl 22:00 et
talkshow over temaet "Dræberhundene"
http://www.kanal4.dk/programoversigt/

"Dansk talkshow med Pernille Aalund.
Husker du avisoverskrifterne med den 5-årige Nicole, der blev skambidt af to
rottweilere på Bornholm og som blev holdt i koma i flere uger på
Rigshospitalet. Vi har Nicoles far Dennis i studiet. Hør om Nicoles kamp for
at komme tilbage til livet og familiens forfærdelige sorg. Mød også 26-årige
Katinka, der som 15-årig blev overfaldet og bidt af to rottweilere. Hun så
sig ikke i spejlet i over et år efter ulykken. Mød Hanne, der gik tur med
sine to små døtre og pludselig blev overfaldet af tre hunde. Hanne meldte
sagen til politiet, men i dag er hundene stadig ikke aflivet. Og endelig kan
du møde Bettina, som elsker sine to hengivne muskelhunde. Hun er led og ked
af omverdens fordømmelser af racen. "

- Peter

Fra : ager

Dato : 22-10-08 11:40

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Rigshospitalet. Vi har Nicoles far Dennis i studiet. Hør om Nicoles kamp
> for at komme tilbage til livet og familiens forfærdelige sorg.

Jeg får kvalme af den far.. mage til selvretfærdige og løgnagtige stodder,
føj siger jeg bare!.
nå, det var bare lige en sidebemærkning...

Mvh. Marie

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-10-08 22:54

> http://www.tvsyd.dk/regionalt-nyhedsmagasin-255?clip_id=41350

Citat fra TVSYD's hjemeside

>Dyrlæge Bille Ruwald, Hokkerup, har erfaring med politihunde.
>- Rottweilere er som en tiggende bombe, hvis de ikke er under konstant kontrol, fastslår han.

Bille Ruwald har det emd at skulle være alle steder på same tid. Men
jeg er altså nødt til at more mig over hans "Tiggende bombe".

Der ser jeg en stor tromletyk Rottweiler sidde ved middagsbordet og
savle i lange baner.

En tikkende bombe derimod er tidsinstillet til at gå af på et bestemt
tidspunkt. Men det er vist ved at være længe siden at den slags bomber
virkelig har tikket.

Hilsen Kim

Fra : oz3bto

Dato : 24-10-08 12:54

Ude & Hjemme har været forbi og skriver snart arktikel om hunden ... spændt
på hvor meget fis de fyre af der