Det går fremad
Fra : Leyna

Dato : 21-10-08 11:13

Jeg er løbet ind i nogle vægtproblemer (altså udover mine egne) efter
at Vaks og Oy blev kastreret. Vaks kom op på 48,5 kg og var faktisk
blevet temmelig lasket. Jeg satte dem allesammen ned i fodermængde og
i går havde jeg så Vaks på vægten igen. 46,3 kg, så noget har det
altså hjulpet. Jeg syntes ellers ikke at jeg har overfodret, men det
har jeg åbenbart, for ikke nok med at de alle 3 har fået noget mere
facon, men de er også alle 3 steget i aktivitetsniveau. Vaks og Oy har
der ellers været rimeligt meget krudt i altid, men deres niveau faldt
drastisk efter kastrationen. Energien er så tilbage nu, og Hans er
skam kommet med i puljen. Han lægger selv op til leg, og viste mig
forleden at han rent faktisk kan løbe fra Oy. Det var jeg temmelig
imponeret over, for Hans har været udpræget sofahund og dovendyr de
sidste par år.

Lige i dag holder vi så store hviledag, for de tog alle 3 en strejftur
i går aftes (på egen pote). Hans kom hjem da der blev fløjtet. Vaks
kom hjem, da han var træt, men Oy måtte jeg ud at lede efter i
bælgragende mørke. Jeg fandt ham først da jeg kom hjem. Da sad han
foran huset og ventede på at blive lukket ind. MØGHUND!
Men Vaks halter altså lidt i dag (tror han har overanstrengt sig) og
Oy har fundet et eller andet han ikke kunne tåle derude, så han
kastede op 3 gange i nat. Så der er dømt stuearrest til hele banden i
dag.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 21-10-08 12:20

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Hej Leyna

Så vidt jeg husker, er der en hel del labrador i dine hunde (?), og en
nedsættelse af fodermængden for en lab er vist det værste, den ved

Jeg har haft held til at slanke mine to labber ved hjælp af Olivers Weight
Loss-foder, hvor det er kalorieindholdet mere end fodermængden, man skærer
ned på.

Blot til din orientering

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 21-10-08 14:01

On Tue, 21 Oct 2008 13:19:56 +0200, "A. S. Nielsen"
<nilleFJERNDETTE@jubii.dk> wrote:

>Så vidt jeg husker, er der en hel del labrador i dine hunde (?), og en
>nedsættelse af fodermængden for en lab er vist det værste, den ved

De ligner labs, men hvor meget lab der reelt er i dem vides ikke.
De virker bestemt ikke utilfredse.

>Jeg har haft held til at slanke mine to labber ved hjælp af Olivers Weight
>Loss-foder, hvor det er kalorieindholdet mere end fodermængden, man skærer
>ned på.

Har prøvet slankefoder uden den store success. De ku' ikke li' det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-10-08 18:31

Leyna, skrev:
> On Tue, 21 Oct 2008 13:19:56 +0200, "A. S. Nielsen"

> Har prøvet slankefoder uden den store success. De ku' ikke li' det.

Begge mine Labblandinger har faktisk tabt sig på barf,
Tyson ligger på optimale 41kg og Angel på perfekte 39kg.
Jeg vil tro at de ca æder +1kg foder dagligt.
Jeg har en uunderbygget teori om at deres stofskifte lige skulle
stilles ind på barf, for til at starte med buldnede de vildt ud på
ca samme mængde som de får nu.

Så måske skal du give barf en chance igen Leyna,
med de mængder kød du skal bruge bør du kunne finde en god deal.

/Jens (hvis hunde lige har guffet 1 kg kallun/gisehaler/el-kama hver)

Fra : Leyna

Dato : 21-10-08 20:10

On Tue, 21 Oct 2008 19:30:58 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Så måske skal du give barf en chance igen Leyna,
>med de mængder kød du skal bruge bør du kunne finde en god deal.

Vi har faktisk fundet en slagter, som gør sig i barf, og det til en
rimelig penge, men med de erfaringer jeg allerede har i rygsækken, så
skal jeg ikke prøve igen. Hans var totalt uformelig på barf og det på
trods af at de alle fik en god sjat under den anbefalede mængde.
Men det går jo osse stille og roligt den rigtige vej på tørfoder, så
ingen grund til panik. Iøvrigt har Hans' hud været hel og fin meget,
meget længe nu, så jeg spkulerer på om hans eksem mon osse er lidt
nervøst betinget... lige som mit eget. (Har osse haft fin og hel hud
meget længe - dog uden at have skiftet til hverken barf eller
tørfoder)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 21-10-08 21:24

Leyna, skrev:

> [...]
> skal jeg ikke prøve igen. Hans var totalt uformelig på barf og det på
> trods af at de alle fik en god sjat under den anbefalede mængde.

Jamen så er mit næste bud for lidt motion.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-10-08 16:03

On Tue, 21 Oct 2008 22:24:10 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Jamen så er mit næste bud for lidt motion.

Det tror jeg altså ikke at de taber sig af, søde Jens!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Hm

Dato : 22-10-08 16:55

> On Tue, 21 Oct 2008 22:24:10 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk>

> Det tror jeg altså ikke at de taber sig af, søde Jens!

ærgerligt jeg var lige gået igang, med det

Hanne/ som aldrig kommer af med de kg.