Internet forbindelse m.m.
Fra : Peter Falk

Dato : 24-07-01 21:35

Jeg har flere spørgsmål omkring Linux, som jeg håber en eller anden kan
svare på - her er et par:
1. Hvordan kan det være, at internet-browseren kommer med fejlmeldingen
"Vært www.xxx.dk ikke fundet" til trods for at der er forbindelse til
nettet?
2. Hvad er årsagen til at min Linuxconf er "semigrafisk" og absolut ikke
ligner den Linuxconf, der f.eks. er afbilledet i IDG-hæftet "Linux -
friheden til systemadministration"? (Jeg benytter KDE).

På forhånd tak!
Peter

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-07-01 22:05

Peter Falk wrote:
> 1. Hvordan kan det være, at internet-browseren kommer med fejlmeldingen
> "Vært www.xxx.dk ikke fundet" til trods for at der er forbindelse til
> nettet?

Du har måske ikke sat DNS op. Har du din ISP's DNS-servere i
/etc/resolv.conf ?

> 2. Hvad er årsagen til at min Linuxconf er "semigrafisk" og absolut ikke
> ligner den Linuxconf, der f.eks. er afbilledet i IDG-hæftet "Linux -
> friheden til systemadministration"? (Jeg benytter KDE).

Du må vist beskrive problemet mere detaljeret, hvis vi skal vide hvad du
mener.

--
Lars Kongshøj

Fra : Steen Suder

Dato : 25-07-01 07:25

Peter Falk wrote:

> [...]
> svare på - her er et par:
> 1. Hvordan kan det være, at internet-browseren kommer med fejlmeldingen

Hvad er indholdet af din /etc/resolv.conf?

> 2. Hvad er årsagen til at min Linuxconf er "semigrafisk" og absolut ikke
> ligner den Linuxconf, der f.eks. er afbilledet i IDG-hæftet "Linux -
> friheden til systemadministration"? (Jeg benytter KDE).

Linuxconf har flere interfaces: X/gui/grafisk, text, kommandolinie og
web.
Udseendet afhænger af hvorledes den startes og hvad der er installeret.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Peter Falk

Dato : 25-07-01 18:24

Indholdet af resolv.conf er:
nameserver 195.82.195.101
nameserver 129.142.7.101

Fra : Steen Suder

Dato : 26-07-01 21:24

Peter Falk wrote:

> Indholdet af resolv.conf er:
> nameserver 195.82.195.101
> nameserver 129.142.7.101

OK, det er tilsyneladende to NS'er hos get2net.
Er browseren sat op til proxy?