E-Mail
webnoob 5265
Intro til Xnews?
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 21-10-08 14:55

Findes der ikke en god introduktion til Xnews på nettet et sted?

1. Manualen til Xnews er ikke så god fordi alle screenshots der er linket
ikke eksisterer mere.

2. Når jeg googler bliver jeg druknet i tutorials til hvordan man henter
binaries i Xnews. Det jeg leder efter er en guide til tekst-news.

Fra : Jesper Lund Stocholm

Dato : 21-10-08 21:32

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote in

> [...]
>
> 2. Når jeg googler bliver jeg druknet i tutorials til hvordan man
> henter binaries i Xnews. Det jeg leder efter er en guide til

Jeg kender ikke til nogen specifik guide til programmet andet end den
informtion du kan finde på xnews.newsguy.com, men jeg bruger selv XNews, så
du kan jo prøve at spørge, så skal jeg se, om jeg kan hjælpe.

--
Jesper Lund Stocholm
http://idippedut.dk

Fra : Lars Klintholm

Dato : 21-10-08 22:04

Den 21 okt 2008 skrev Thomas Jespersen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Findes der ikke en god introduktion til Xnews på nettet et sted?
>
> 1. Manualen til Xnews er ikke så god fordi alle screenshots der er
> linket ikke eksisterer mere.

Det er meget småt med guides, men her er et par stykker:

http://www.slyck.com/xnews.php

http://abmefaq.net/XNews_Primer.html

http://www.dslreports.com/forum/remark,9030016

Der er ikke mange danskere, der bruger Xnews. Men der er god hjælp at
hente i nyhedsgruppen news.software.readers

Det er langt fra alt, der kan sættes op, via menuerne. MAnge af de lidt
mere avancerede opsætninger skal foretages ved at ændre i nogle *.ini
filer (fx. xnews.ini, server.ini, groups.ini eller score.ini)

Iøvrigt er det en temmelig gammel version, du kører med. 5.04.25 er
vist mere end 5 år gammel. Hent i stedet 2006.08.24, det er den nyeste

Lars Klintholm

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-08 21:50

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er meget småt med guides, men her er et par stykker:
>
> http://www.slyck.com/xnews.php
>
> http://abmefaq.net/XNews_Primer.html
>
> http://www.dslreports.com/forum/remark,9030016

Der er også nogle stykker derudover, fx dem jeg har links til på min
nedenstående side. Søg (på siden, dvs. Ctrl+B :) efter "Introsider".

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm