Thunderbird 5 spørgsmål
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 21-10-08 01:38

Kan Thunderbird ikke gøre så når man forlader en gruppe, så markeres
alle indlæg som læst ?

Kan den ikke vise fulde gruppenavne, i stedet for feks. d.e.i.s.mail+news ?

Kan man ikke flytte rundt på grupper, sådan så de står i ønsket rækkefølge ?

Kan man ikke selv bestemme hvilke headeroplysninger der skal vises i
forbindelse med et indlæg ?

Hvordan læser man yenc indlæg med Thunderbird ?

Puha det var sangen

På forhånd tak
/ BV

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-10-08 17:27

Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> forbindelse med et indlæg ?
>
> Hvordan læser man yenc indlæg med Thunderbird ?

Udmærkede spørgsmål, hvoraf jeg kun kender svaret på et (at sortere
grupper). Det har Kim Ludvigsen svaret på nogle gange (en omstændelig
ændring i en konfigurationsfil).

Min version af Thunderbird er 2.0.0.17. Er der kommet en nyere? Næh, jeg
var lige inde og se på http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/,
det er stadig version 2.0.0.17. Hvorfor skriver du Thunderbird 5? Man
kan selvfølgelig håbe at nogle af problemerne er løst når de engang når
så langt.

Jeg gik for nylig over til Thunderbird fra Windows Mail + OE-Quotefix
fordi sidstnævnte har nogle problemer, men det har Thunderbird så
sandelig også, så den ryger også snart på porten.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-10-08 17:42

Erik Olsen skrev:

>Hvorfor skriver du Thunderbird 5

det er vel med hvordan man læser emnet thunderbird 5 spørgsmål, jeg
placerede et usynligt , før 5 da jeg læste det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 21-10-08 17:47

Erik Olsen wrote:

> det er stadig version 2.0.0.17. Hvorfor skriver du Thunderbird 5?

Han skriver "Thunderbird 5 spørgsmål", og det skal du læse som "5
spørgsmål om Thunderbird".

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-10-08 17:49

Holst skrev:

> Han skriver "Thunderbird 5 spørgsmål", og det skal du læse som "5
> spørgsmål om Thunderbird".

Javel. Det giver selvfølgelig mening, men det faldt mig ikke ind da jeg
læste indlægget.

Fra : Holst

Dato : 21-10-08 18:00

Erik Olsen wrote:

> Javel. Det giver selvfølgelig mening, men det faldt mig ikke ind da jeg
> læste indlægget.

Det gik også først op for mig efter at have læst hele indlægget og tænkt
godt og grundigt over hvad pokker det var for et 5-tal.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-11-08 13:57

Holst skrev:

> Han skriver "Thunderbird 5 spørgsmål", og det skal du læse som "5
> spørgsmål om Thunderbird".

Ja sorry glemte komma :o/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-10-08 18:13

Erik Olsen wrote:

> det er stadig version 2.0.0.17. Hvorfor skriver du Thunderbird 5? Man

Hvor mange spørgsmålstegn tæller du i Brians indlæg?

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-10-08 17:52

http://ilias.ca/blog/2005/12/marking-foldersnewsgroups-read-on-exit/

http://www.mozilla.org/support/thunderbird/tips#app_expandnames

http://kb.mozillazine.org/Sorting_newsgroups

>Kan man ikke selv bestemme hvilke headeroplysninger der skal vises i
>forbindelse med et indlæg ?

pas

>Hvordan læser man yenc indlæg med Thunderbird ?

det klarer den selv (eller det gjorde den sidst jeg prøvede - det er længe
siden nu), men den er ikke noget værd til at samle meddelelser hvor filen
er delt over flere dele

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Holst

Dato : 21-10-08 17:59

Ivan V. Klattrup wrote:

> pas

Desværre ikke særlig godt. Nogle oplysninger er du tvunget til at se.
Andre kan du i configeditoren slå til fra (Organization, Sender,
UserAgent) (søg i configeditoren efter mailnews.headers.)

> det klarer den selv (eller det gjorde den sidst jeg prøvede - det er længe
> siden nu), men den er ikke noget værd til at samle meddelelser hvor filen
> er delt over flere dele

Nu er det snart længe siden TDC fjernede dk.binaer, men dengang oplevede
jeg ingen problemer med Thunderbird og yEnc.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-10-08 18:17

Holst <newsfeb08@shelter.dk> skrev :

>Nu er det snart længe siden TDC fjernede dk.binaer, men dengang oplevede
>jeg ingen problemer med Thunderbird og yEnc.

Så længe det ikke er splittede filer.
--
Kerim

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-11-08 13:26

Ivan V. Klattrup skrev:

> http://kb.mozillazine.org/Sorting_newsgroups

Kan bare ikke hitte ud af dette :o/

> det klarer den selv (eller det gjorde den sidst jeg prøvede - det er
> længe siden nu), men den er ikke noget værd til at samle meddelelser
> hvor filen er delt over flere dele

Virker ikke her

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-11-08 14:25

Brian Vestergaard skrev:

>Kan bare ikke hitte ud af dette :o/

Hvor du finder din profilmappe og navigerer i mac har jeg ingen anelse om

>Virker ikke her

Er der tale om beskeder a la
fytra.jpg [1/2]
fytra.jpg [2/2]

For så vil det som jeg fra start af skrev ikke virke

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 21-10-08 18:50

Brian Vestergaard <mail2brianvestergaard@gmail.dk> writes:

> Kan man ikke selv bestemme hvilke headeroplysninger der skal vises i
> forbindelse med et indlæg ?

Du kan vist med Mnenhy extension.

http://mnenhy.mozdev.org/customheaders.html

https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/2516