PIII 500 vs. Celeron 800
Fra : Troels Fibæk Bertel

Dato : 24-07-01 21:59

Hej!

Jeg har en Compaq PIII 500 Mhz og er netop blevet tilbudt en meget billig
Celeron 800 Mhz.

Hvad er egentlig at foretrække? Jeg mener, Celeron er så vidt jeg ved en
'billig' udgave af PIII, eller?

TFB

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-07-01 16:32

"Troels Fibæk Bertel" <tfbe00@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Celeron 800 Mhz.
>
> Hvad er egentlig at foretrække? Jeg mener, Celeron er så vidt jeg ved en

Hvis du har mulighed for at se 800'eren i levende live, så er det vel
hurtigt afgjort hvilken du bedst kan lide at arbejde ved

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 25-07-01 19:35

En tomelfingerregl er at celoron er lige så god som en PIII der er 200 mhz
langsommer. Men celeron 800'eren har en fsb på 100 hvilket ændre en del på
sagerne. Så mit gæt er at en PIII 800 er 10% hurtigere end en 800 Celeron.

mvh
Anders Lund

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-07-01 01:33

Celeron ER en PIII!
Den er bare droslet ned og har fået disablet en del af cachen. Derfor er det
rent "fup" når Intel sælger celeron til billigere penge da begge chips er
lavet på samme "samlebånd"

Hilsen
Thomas

PS. er du sikker på at en celeron 800 kan køre i din compaq?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 26-07-01 06:49

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Celeron ER en PIII!
> Den er bare droslet ned og har fået disablet en del af cachen.

Så *er* de jo heller ikke ens vel ?
Hverken opbygningsmæssigt og da slet ikke hastighedsmæssigt.

Skriv venligst under det citerede.
Jf. http://www.usenet.dk

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-07-01 02:03

> Så *er* de jo heller ikke ens vel ?
> Hverken opbygningsmæssigt og da slet ikke hastighedsmæssigt.
Det påstod jeg heller ikke, men opbygningen er nu den samme! det er bare
størrelsen af cachen der er mindre (*GGG* ok, lidt ordkløveri kan man vel
klare *G*)
> Skriv venligst under det citerede.
Jeg kan personligt bedst lide at skrive OVER det citerede, det gør det
nemmere at læse svar så man ikke skal til at scrolle ned for at finde ud af
hvad "folk" mener. Så kan www.usenet.dk skrive hvad de vil, så længe jeg
ikke X-poster, spammer og flooder. Jeg går udfra at læserne kan læse hvad
jeg skriver uanset hvor jeg skriver det i forhold til det citerede.

hilsen
Thomas

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 27-07-01 08:05

> [...]
> ikke X-poster, spammer og flooder. Jeg går udfra at læserne kan læse hvad
> jeg skriver uanset hvor jeg skriver det i forhold til det citerede.

Og og fejl-citering er netop spam IMO.
Når man skærer det væk som der ikke citeres, så minimerer man samtidigt
mængden af tekst, og dermed nødvendigheden af scroll (skal du virkeligt
scrolle på dette indlæg ????)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-07-01 23:14

*GGG*
Ja, det skal jeg faktisk....
men det er nok fordi min maskine med den "store" skærm er i stykker (får den
på mandag *S*)

Hilsen
Thomas

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-07-01 10:29

> *GGG*

*plonk*

find selv ud hvad det betyder...

/Søren

Fra : Madsen

Dato : 28-07-01 15:16

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev:

> *plonk*
>
> find selv ud hvad det betyder...

Ja, det er jo nok i sidste ende det smarteste at gøre.
Folk med en så egoistisk holdning har efter min mening heller
ikke fortjent ret meget bedre.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.