visir
Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 20-10-08 21:23

Jeg har lige købt en ny Shubert hjelm. Sælgeren sagde at jeg kun måtte rense
visiret med vand og ikke sulfo/vinduesrens.
Er det rigtigt, jeg har altid renset mit visir med vinduesrens med succes
Hvad gør i?

--
Med Venlig Hilsen
Henrik Kolle Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 21:40

On Mon, 20 Oct 2008 22:23:14 +0200, Henrik Kolle Rasmussen wrote:

> [...]
> visiret med vand og ikke sulfo/vinduesrens.
> Er det rigtigt, jeg har altid renset mit visir med vinduesrens med succes

Det er rigtigt, og brug kun et absolut minimum af vand på indvendige side.
Indvendig sidder en antidug belægning, og den er ret sart, grænsende til
hysterisk med vand i visse tilfælde.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : MKS - 74

Dato : 20-10-08 21:48

On Mon, 20 Oct 2008 22:40:10 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Det er rigtigt, og brug kun et absolut minimum af vand på indvendige side.
>Indvendig sidder en antidug belægning, og den er ret sart, grænsende til
>hysterisk med vand i visse tilfælde.

Ja mon ikke, det er ret latterligt, jeg har bl.a en Schuberth S1
morfarhjelm og belægningen gik i opløsning bare af den infinitesimale
smule vand der trængte ind ved hjelm/visir overgangen, rimeligt ringe
IMO, bortset fra det en fin hjelm.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 06:04

On Mon, 20 Oct 2008 22:47:56 +0200, MKS - 74 wrote:

> [...]
> morfarhjelm og belægningen gik i opløsning bare af den infinitesimale
> smule vand der trængte ind ved hjelm/visir overgangen, rimeligt ringe

Og min S1 nærmer sig to år, og fejler stadig intet, og den har godnok set
en del vand. Men det er ingen garanti for næste visir :-/

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-10-08 06:23

MKS - 74 skrev:

> [...]
> morfarhjelm og belægningen gik i opløsning bare af den infinitesimale
> smule vand der trængte ind ved hjelm/visir overgangen, rimeligt ringe

hvad dævlen er nu en "morfar-hjelm"?

Er der hul til piben eller hvad??

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-10-08 07:49

J.C.Kløve wrote:
> hvad dævlen er nu en "morfar-hjelm"?
>
> Er der hul til piben eller hvad??

Næh - til werthers echte. Og sovebeslag på siderne, så man kan nappe en
"morfar" på havnen

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 21-10-08 10:33

On Tue, 21 Oct 2008 07:22:52 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>hvad dævlen er nu en "morfar-hjelm"?
>
>Er der hul til piben eller hvad??

He-he, jah kunne det måske godt ha' været, men nu mere at den
designmæssigt er en lille smule klodset/gammelsmølfagtig IMO , men
bortset fra visiret altså (virkelig ringe - Bliver skiftet til et
pinlock snarest, skulle være noget bedre end std S1-visiret) en fin
hjelm med bl.a lavt støjniveau, fin indvendig pasform og god komfort.

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-08 07:23

> [...]
> morfarhjelm og belægningen gik i opløsning bare af den infinitesimale
> smule vand der trængte ind ved hjelm/visir overgangen, rimeligt ringe

Dvs den hjelm er ubrugelig under danske forhold til andet en søndagstur i
godt vejr ?

/A - stadig rimeligt tilfreds med den Uvex med termoviser jeg købte for
nogle måneder siden. Den støjer ad #%¤"%" til men visiret opvejer den ulempe
(og jeg kører altid med ørepropper alligeivel)

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 09:51

On Tue, 21 Oct 2008 08:22:41 +0200, Anders Majland wrote:

> Dvs den hjelm er ubrugelig under danske forhold til andet en søndagstur i
> godt vejr ?

Måske, der findes også eksempler som min, som klarer dansk vejr udmærket.
Det er vist lidt af et lotteri. Til gengæld byttes visirer omkostningsfrit
såvidt jeg er informeret.

Men i øvrigt er det en "kold" hjelm, som gør sig bedst på sommerdage.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-10-08 16:15

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> såvidt jeg er informeret.
>
> Men i øvrigt er det en "kold" hjelm, som gør sig bedst på sommerdage.

Var det ikke også i en S1 du fik indbygget centralvarme, og
afdugningsanlæg for nogel år siden?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 21:42

On Tue, 21 Oct 2008 17:14:34 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Var det ikke også i en S1 du fik indbygget centralvarme, og
> afdugningsanlæg for nogel år siden?

Naeh, det var den fine klap-concept. Dejlig varm hjelm, fremragende
klapfunktion, solbrille, og pasform. Men desværre et rent støjhelvede :-/

Afdugning: http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/schuberth/index.html

Orla Pedersen, som overvejer concepten disse efterårsdage.

Fra : versicoloured@gmail.~

Dato : 21-10-08 02:27

On 20 Okt., 22:23, "Henrik Kolle Rasmussen" <kolle...@tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> visiret med vand og ikke sulfo/vinduesrens.
> Er det rigtigt, jeg har altid renset mit visir med vinduesrens med succes

Hvis du lukker visiret helt, inden du sprøjter vinduesrens på, sker
der ingenting, det er nemlig kun den invendige anti-dug coating der er
sart.

Den indvendige side må derimod kun aftørres med en hårdt opvredet klud
- ikke særlig smart eller effektivt.
Jeg prøvede at nedsænke mit visir i lunken vand med lidt sulfo - her
skallede den indvendige coating straks af som blød husblas.

Du kan købe en anden type visir til bla. S1 med en slags dobbeltglas
der modvirker dug, lidt dyrere men her slipper man for coating.

mvh
Ole

Du kan

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-08 12:28

> Du kan købe en anden type visir til bla. S1 med en slags dobbeltglas
> der modvirker dug, lidt dyrere men her slipper man for coating.

Har du et link til det visir ?

/A

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 21-10-08 22:00

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=20014776

--
MVH

Peter Jakobsen

Fra : Arne Rohr Pedersen

Dato : 21-10-08 22:09

Fra : Anders Majland

Dato : 22-10-08 11:00

> http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=20014776

Øv det er bare et pinlock

/A

Fra : Gimbal

Dato : 22-10-08 11:19

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> rense visiret med vand og ikke sulfo/vinduesrens.
> Er det rigtigt, jeg har altid renset mit visir med vinduesrens med succes

Jeg har aldrig været ude for et insekt som ikke kunne fjernes med lidt varmt
vand på en blød klud, og har ikke problemer med at få højglansen frem på mit
spejlvisir med samme midler, så hvorfor overhovedet bruge kemikalier?