Suzuki skrammel ?
Fra : Per

Dato : 20-10-08 15:39

Hej NG !

I gamle dage var Suzuki noget skrammelværk - det vidste alle og enhver -
nogen påstår at de er blevet bedre med årene.

Men mon ikke vi kan blive enige om, at Suzuki er det mindst holdbare af de 4
gængse mærker.

Se her.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1072611.ece

Spritny og med en enorm motor og alligevel "samme fejl som adskillige
andre VZR1800" - det er sgu for dårligt.

/ Per

Fra : Rene´

Dato : 20-10-08 08:56

Min egen personlige mening er at Suzuki har 3.pladsen og Yamaha kommer
nummer sjok.
Men hvis Suzuki fortsætter på denne måde bliver deres ry ikke bedre en
Hyosung´s.
Utrolig dårlig og arrogant kundeservice fra Suzuki´s side.

Fra : Knud Dam

Dato : 20-10-08 17:45

"Rene´" <ren.sth@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>Min egen personlige mening er at Suzuki har 3.pladsen og Yamaha kommer
>nummer sjok.

Hej Rene.

Den sved sgu Hvad bygger du din mening om Yamaha på ?

; - )

KD, FZ1-S, 73 kkm fejlfri kilometer.

Fra : Mureren

Dato : 20-10-08 18:42

> KD, FZ1-S, 73 kkm fejlfri kilometer.

Imponerende km-tal!

Mvh.
Mureren

Fra : Em See Intruder 1400

Dato : 20-10-08 16:03

Tjahhh, men det største problem for mig at se er efterhånden det danske
"retssystem". HVIS det var effektivt og retfærdigt, ville bl.a. sager som
denne ikke kunne opstå (her skriver jeg naturligvis med den forudsætning at
klager har fremlagt sagen objektivt).

Jeg har faktisk selv været møllen igennem. En meget simpel sag om en bil med
et utal af påviselige og erkendte mangler endte med at jeg efter 3 år og
knap 50.000 kr. fattigere valgte at opgive yderligere tiltag.

At Forbrugerklagenævnet ikke tager sagen skal han såmænd ikke være ked af.
Forbrugerklagenævnet er INTET bevendt i retslig sammenhæng. De kan udtale
sig om en sag, men det er også det eneste (jeg vandt min egen sag - men det
kom der intet ud af, for MD Biler mente ikke han skulle efterkomme
afgørelsen uden indvendinger - han havde haft 3 foregående forsøg, hvor der
istedet blot blev lavet yderligere fejl)

Jeg føler med ham og håber det bedste.

Min konklusion er desværre at det eneste der kan have en effekt er selvtægt.
Det danske retssystem er intet bevendt.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-10-08 16:10

Per skrev:
> [...]
>
> Spritny og med en enorm motor og alligevel "samme fejl som adskillige
> andre VZR1800" - det er sgu for dårligt.

Ser man på det i et lidt større perspektiv, må det vel konstateres at
det i højere grad er importørens evne til at servicere kunderne
ordentligt end det er mærkets "kvalitet" der er forskellen :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 16:59

On Mon, 20 Oct 2008 17:09:33 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Ser man på det i et lidt større perspektiv, må det vel konstateres at
> det i højere grad er importørens evne til at servicere kunderne
> ordentligt end det er mærkets "kvalitet" der er forskellen :-\

Hvilket vel heller ikke kan undre. Mange af den danske importørs slagtilbud
minder om restopkøb, (måske fra andre importører), der kan være ældre
modeller som fabrikanten ikke vil æde garantiforpligtigelser på længere. Og
så hænger det jo altsammen på den "stakkels" importør.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : MKS - 74

Dato : 20-10-08 18:05

On Mon, 20 Oct 2008 17:58:39 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:_

>...Og så hænger det jo altsammen på den "stakkels" importør.

*LOL* - Jah ham Reinhardt _er_ vel nok en "stakkel", meget passende
har han jo også en Bandit på programmet .

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 21:00

On Mon, 20 Oct 2008 19:05:10 +0200, MKS - 74 wrote:

> har han jo også en Bandit på programmet .

Hmmmm... Hva' bruger Nelleman som undskyldning ?

Fra : MKS - 74

Dato : 20-10-08 21:38

On Mon, 20 Oct 2008 22:00:11 +0200, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Hmmmm... Hva' bruger Nelleman som undskyldning ?

Fisk!

Fra : Jan A Jensen

Dato : 20-10-08 17:03

> [...]
>
> Spritny og med en enorm motor og alligevel "samme fejl som adskillige
> andre VZR1800" - det er sgu for dårligt.

Nu har jeg selv en vzr1800 og har været så heldig at den ALDRIG har fejlet
noget... og jeg kender nogle stykker som også har en magen til... Ud af dem
jeg personlig kender der har en vzr1800. Er der heldigvis kun en som har
problemer med hans kobling.
men i EB sriver de at der er problemer med dem ALLE.. og det passe da
heldigvis ikke :-/

--
Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : MKS - 74

Dato : 20-10-08 17:54

On Mon, 20 Oct 2008 18:02:54 +0200, "Jan A Jensen"
<jaj@webnetmail.detteskalfjernes.dk> wrote:

>men i EB sriver de at der er problemer med dem ALLE..

Gør de - Hvor?

De skriver

"Jan Olsens Suzuki VZR1800 lider af de samme fejl som adskillige andre
VZR1800'ere:"

De skriver godt nok også -

"Sidste uge fortalte BILER om en række uheldige
Suzuki-motorcykelkøbere. De har alle købt modellen VZR1800, og de
oplever alle de samme problemer med maskinerne:"

Hvilket jo _ikke_ er ensbetydende med at de mener at alle VZR1800'ere
har problemer, men blot at flere har haft identiske problemer med
cyklen.

>og det passe da heldigvis ikke :-/

Altid noget .

Fra : Jan A Jensen

Dato : 20-10-08 21:14

________________________________________________ Med venlig hilsen: Jan A
Jensen. Home
"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvilket jo _ikke_ er ensbetydende med at de mener at alle VZR1800'ere
> har problemer, men blot at flere har haft identiske problemer med

nej det har du ret i ... Det læste jeg vist lidt for hurtigt

Fra : Armand

Dato : 20-10-08 23:27

Jan A Jensen skrev:

> [...]
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i meddelelsen

> nej det har du ret i ... Det læste jeg vist lidt for hurtigt

- - - Eller med §5-brillerne påsat :-/

--
Armand.

Fra : Rene´

Dato : 20-10-08 13:10

Knud Dam skrev:

> Hej Rene.
>
> Den sved sgu   Hvad bygger du din mening om Yamaha på ?
>
> ; - )
>
> KD, FZ1-S, 73 kkm fejlfri kilometer.

Yamaha er kendt for svage gearkasser, olieforbrug og vibrationer i
stellet.. Så fik du den.
Nu snakker vi kun om nyere mc´er og ikke fra før 2000. Når det så er
sagt, har jeg selv flere gange været lun på en Yamaha.
Men alle mærker har jo deres mandagsmodeller. Nu var min 1. mc en
Suzuki, så jeg jo nok lidt skabsSuzuki fan, selvom jeg kører Kawasaki
nu.

Fra : Knud Dam

Dato : 20-10-08 21:41

>Yamaha er kendt for svage gearkasser, olieforbrug og vibrationer i
>stellet.. Så fik du den.

Min bruger under 1/4 l olie pr. 10.000 km. indtil nu og 95 % af gearskiftene
sker uden brug af kobling, så helt ringe kan det ikke være.

>Nu snakker vi kun om nyere mc´er og ikke fra før 2000. Når det så er
>sagt, har jeg selv flere gange været lun på en Yamaha.

Klart

>Men alle mærker har jo deres mandagsmodeller. Nu var min 1. mc en
>Suzuki, så jeg jo nok lidt skabsSuzuki fan, selvom jeg kører Kawasaki
>nu.

Jeg var også meget glad for min Suzuki Bandit.

; - )

KD

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 05:35

Din er fra 05 ik Knud?

Hygge PD CBR1100t

Fra : Knud Dam

Dato : 21-10-08 19:44

"Poul Dam" <pouldamhyggeadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Din er fra 05 ik Knud?
>
> Hygge PD CBR1100t

Fra foråret 2006 .... jeg købte den i december 2006.

; - )

KD

Fra : Anders Majland

Dato : 21-10-08 09:20

> Klart

Et godt argument for at være god mod de gamle øg ....

Fra : PMH

Dato : 21-10-08 07:24

> [...]

>Nu snakker vi kun om nyere mc´er og ikke fra før 2000. Når det så er
>sagt, har jeg selv flere gange været lun på en Yamaha.

Hvis det forholder sig sådan, så kan det undre lidt, at Yamaha er
de eneste der står ved kvaliteten af det de laver, i form af
5 års garanti på ALLE deres modeller, og ikke de latterlige 2 år
som resten af flokken giver

Nu kører jeg på den 3. nye Yamaha i år, og ingen af dem har
haft problemer med hverken olieforbrug, vibrationer eller svage
gearkasser.
Og skulle gearkassen stå af på min FJR 1300 efter 4 år og
11 mdr. og 120.000 km. på klokken, så monteres der en ny
på garantien.
Mon det samme vil ske på en Skraldsuki..??

PMH

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-10-08 10:06

PMH wrote:
> Og skulle gearkassen stå af på min FJR 1300 efter 4 år og
> 11 mdr. og 120.000 km. på klokken, så monteres der en ny
> på garantien.

Det håber du da.
Ligesom VZR-ejerne mente at de ville få reppet deres mc når koblingen gik
efter mindre end et år.

Hvis forhandler/importør vil tørre deres kunder er det jo ligegyldigt om der
er 2 eller 5 års garanti.

/jim

Fra : Ole Schultz

Dato : 21-10-08 12:59

On Tue, 21 Oct 2008 08:23:43 +0200, "PMH" <tjaa@tjaa.dk> wrote:

> [...]
>de eneste der står ved kvaliteten af det de laver, i form af
>5 års garanti på ALLE deres modeller, og ikke de latterlige 2 år

Passer ikke, MC-Giganten giver også op til 5 års garanti på Suzuki.

Går ud fra at vilkårende kræver at man ikke køre baneræs og at service
overholdes. Men det er også rimelige krav IMO.

http://www.mcgiganten.dk/mcgiganten.asp

" OP TIL 5 ÅRS GARANTI

Hos mc giganten får man fra 3 til 5 års ekstra garanti, når du køber
en helt ny Suzuki motorcykel.
Og det bedste af det hele...................................det koster
ikke dig noget.
Ring til din nærmeste MC Gigant hvis du vil vide mere om den udvidede
garanti ordning og vilkårene herfor"

mvh Ole

'07 Bandit 1250 SA

Fra : MKS - 74

Dato : 21-10-08 13:16

On Tue, 21 Oct 2008 13:58:54 +0200, Ole Schultz
<schultz@fj3rnd3tt3.pc.dk> wrote:

>Passer ikke, MC-Giganten giver også op til 5 års garanti på Suzuki.

Ja tak, men det må vel så være et lidt åbent spørgsmål hvad den
garanti reelt er værd idet -

"MC-Giganten er en helt ny sammenslutning af førende
Suzuki-forhandlere i Danmark.
En række motorcykelforhandlere, der omfatter Allans MC i Hillerød,
Bikecenter i Nykøbing Falster, BikX i Næstved, Carstens MC i Varde,
Enghave Motor i København, og Motorhjørnet i Viborg, har dannet
MC-Giganten for danske motorcyklister."

Og den forhandler der her tilsyneladende er problemer med, er en af
"de førende Suzukiforhandlere i Danmark" ....BikX i Næstved. Man tør
næsten ikke tænke på, hvordan forholdene så er hos de
Suzuki-forhandlere der ikke er førende .

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-10-08 16:11

MKS - 74 skrev:
> [...]

> Bikecenter i Nykøbing Falster, BikX i Næstved, Carstens MC i Varde,
> Enghave Motor i København, og Motorhjørnet i Viborg, har dannet

Motorhjørnet i Viborg?? - førende?? hmmm

> [...]
> næsten ikke tænke på, hvordan forholdene så er hos de
> Suzuki-forhandlere der ikke er førende .

Ja for min egen forhandlers vedkommende (han er ikke en "Gigant") er
servicen udsøgt - og det mindste vrøvl, så rettes der uden diskussion,
ihvertfald for mit vedkommende, men det er så min oplevelse, andre kan
måske være af en anden opfattelse.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-10-08 07:37

Rene´ wrote:

> Yamaha er kendt for svage gearkasser, olieforbrug og vibrationer i
> stellet.. Så fik du den.

Nu må jeg krybe til korset (ikke korsét) - her er mine MC'ers fejlliste

TDM 900 (22 kkm, '06)

Har ikke målbart olieforbrug
Har rystelser i stellet (by design - 270grader twin
Har dårlig lakering på venstre motorskjold (jeg slås med forhandleren om
garantien)
Havde defekt forlygte ved levering (justeringsmekanisme defekt skiftet
på garanti)
Har lækket fra kølesystemet 2 steder (fejlmontering af o-ringe - sjusk -
lavet på garanti)
Forbremsen vibrerer/ryster lidt, som hvis skiven havde fedtpletter

Og så har den stadig knap 3 års garanti på motor og el tilbage. Herligt
med en maskine der er betalt før garantien udløber

FJ1100 (90 kkm, '84)

Har haft en del småfejl pga. slidt mekanik. Kun en gang har jeg måtte
efterlade den mens jeg hentede nye NGK tændrør, og en gang måtte jeg
køre hjem med fjernlys, da nærlystråden brændte over :D

Ingen af dem har bøvl med gearkassen udover det typiske lidt klodsede
gearskift.
Ingen af dem har problemer med ladesystemet (nudge, nudge).

--
vh
Torben

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 20-10-08 13:50

On 20 Okt., 16:39, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Spritny og med en enorm  motor  og alligevel "samme fejl som adskillige
> andre VZR1800" - det er sgu for dårligt.

Ja ja. Hvis en hyosung ejer får problemer, får han af vide han ikke
kan forvente samme kvaitet som den SV den prøver at ligne. For det er
jo discount.
Ligeledes kan VZR ejeren heller ikke forvente han har fået kvalitet,
når nu hans MC er discount ifht resten af klassen...
Eller...

Fra : N/A

Dato : 21-10-08 07:37

Fra : N/A

Dato : 21-10-08 07:37

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 21-10-08 07:00

On 20 Okt., 16:39, "Per" wrote:

> [...]
> nogen påstår at de er blevet bedre med årene.
>
> Men mon ikke vi kan blive enige om, at Suzuki er det mindst holdbare af de 4

Håber de er ok, for sidste år købte jeg for første gang en Suzuki. Har
kun kørt 7.600 km, men har intet at udsætte på den endnu. Tingene
virker bare.

Min første mc var en Honda CX650E som jeg fik kørt 57.400 km. på, og
den havde jeg meget bøvl med. Der gik mange ting i stykker, der burde
have holdt længere. Dårlig kvalitet på nogle punkter.

Den næste var en Yamaha XJ900 som jeg fik kørt 17.900 km. på, så det
er jo for lidt til at bedømme den. Men bortset fra en lidt svag
affjedring, var der intet at udsætte på den. Alt fungerede som det
skulle og kvaliteten virkede fin nok, og den overvintrede endda
udendørs den ene vinter jeg havde den. I tilgift havde den blinklys
der selv slog fra, og det virkede bare perfekt. Forstår ikke hvorfor
det ikke er standard på flere mc'er, for det lader sig åbenbart fint
gøre at lave det, i hvert fald for Yamaha.

Så havde jeg en Honda TransAlp i mange år og fik kørt 157.300 km. på
den. De første 79.500 km. var der ikke noget, og det er jo godkendt.
Ved omkring 100.000 fik den et seriøst olieforbrug, og det endte med
jeg fik en ny motor sat i. Ellers opstod der ikke rigtig nogen fejl,
men den blev jo ret nedslidt. Jeg kørte også en del vinterkørsel og en
lille smule offroad på den, så det er godkendt. Solid maskine.

Havde også en Yamaha DT125R samtidig med TransAlp'en, men den tæller
ikke i regnskabet. Blev kun brugt til offroad, og den fik BANK.

Så jeg har meget varierende erfaringer med Honda, gode erfaringer med
Yamaha (men på et for lille grundlag), og gode erfaringer med Suzuki
(på et alt for lille grundlag).
Suzuki'en ser stadig ny ud, bortset fra støv og fluelig. Der kan ikke
konstateres alderdomstegn endnu efter 15 måneder og 7.600 km. (aargh
det er alt for lidt).

Har for øvrigt i mange år også haft en Suzuki FZ50 (knallert), og den
holder fint sammen på sig selv uden at få nogen særlig opmærksomhed,
og triptælleren har været rundt til 0 flere gange (går kun til 9.999),
så jeg ved ikke hvor langt den har kørt, men det er en del. Den er af
fin kvalitet.
--
Hilsen Niels
http://pein.dk/mc/mineegne.htm

Fra : Armand

Dato : 21-10-08 14:43

Per skrev:
> [...]
> Spritny og med en enorm motor og alligevel "samme fejl som adskillige
> andre VZR1800" - det er sgu for dårligt.

Alle har(/-haft) vel hver især deres problembørn :-/
Det er let at scanne modellisterne igennem og finde de kortlivede
modeller hvis korte eksistens ofte skyldes problemer der fik kunder til
at fravælge lige dén model!
Ellers er her lige et par remindere:
- Honda er nok dem der qua VF-serien står med det største mekanisk
betingede slagsflop i nyere tid.
Det er et bemærkelsesværdigt at VFR750 lykkedes at rette op på
forbrugertilliden til såvel Honda som V4-motorerne!
- Suzuki sendte TL1000 på gaden tilsyneladende uden selv at have prøvet
at køre på den, og det til trods for at man havde brudt grænserne med en
ny art støddæmper samt ultrabrede dæk. Allerede de første journalister
der prøvede den dømte den ude p.g.a. fatal tendens til at gå i slinger
ved højere hastigheder, hvormed der var dømt salgsflop!
I erkendelse af hvor svært det er at rette op på sådan en fejl gjorde
Suzuki intet forsøg på at modificere sig ud af problemet, men brugte
senere den ellers bomstærke motor i er storesøster til den modsat
popolære SV650; men der hænger en aura over 1000'er-twin'en som har
holdt populariteten nede for selv SV1000
- Kawasakis GPZ900R kunne have svært ved at holde olie på det fjerneste
plejlleje (hvilket er dét der under alle omstændigheder går på enhver
motorcykel når/hvis smøringen svigter!) ved voldsom brug!
Sært nok bevarede dén motor købernes gejst og blev sidenhen brugt til
talrige modeller på op til 1100ccm og så sent som 13 år efter
lanceringen af 900'eren
- Yamaha's FZR1000 har alle dage været en oliebrænder uden at man
magtede/gad at gøre noget ved dét problem ved de flerfoldige
modelskifte's dén motor har været brugt til; men modellen har jo også
solgt godt alligevel :-/
Generelt har Yamaha markedet værste traktor-gearkasser og det er også
dét der koster et 2.gear indimellem - Hér har V-Max været det store
problembarn, sikkert foranlediget af brugsmønsteret på sådan en model;
men også FJ'erne har haft deres 2.gears-problemer!

For lige at blive hængende ved subj. så tror jeg at det der er skrammel
ved Suzuki generelt er finishen :-/

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-10-08 15:56

Armand skrev:

> For lige at blive hængende ved subj. så tror jeg at det der er skrammel
> ved Suzuki generelt er finishen :-/

Hvilket igen undrer (ja finishen på SV'eren kunne bestemt være beder á
et par lag klarlak, så den var bedre resistent over for daglig brug -
men ellers er den nu ganske fin)næ undren kommer af at jeg ved flere
lejligheder har set Honda skoset på UK markedet for dårlig finish - hvor
de her hjemme får lutter ros???
Mon der er markedsbetingede forskelle??

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 16:16

On Tue, 21 Oct 2008 16:55:55 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Mon der er markedsbetingede forskelle??

Jup, i Sverige, og Danmark ruster BMW motorcykler, de har konstantfarts
ujævn motorgang, lækker olie, og er vind og skæve. I tyskland er BMW
motorcykler absolut fejlfri.

Seriøst, jo jeg tror at forskelle er muligt landene imellem.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-10-08 16:21

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> motorcykler absolut fejlfri.
>
> Seriøst, jo jeg tror at forskelle er muligt landene imellem.

men... men... din BMW er da lavet i plastic, kan det ruste??

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Mureren

Dato : 21-10-08 16:22

> For lige at blive hængende ved subj. så tror jeg at det der er skrammel
> ved Suzuki generelt er finishen :-/
>
> --
> Armand.

Du er ved at blive gammel Armand...jeg havde bestemt ventet at GSX-F
modellernes knaster figurerede på den liste

Mvh.
Mureren

Fra : Armand

Dato : 21-10-08 17:45

Mureren skrev:

> Du er ved at blive gammel Armand...jeg havde bestemt ventet at GSX-F
> modellernes knaster figurerede på den liste

Hvad er der nu galt i at variere sin harme?

--
Armand.

Fra : Mureren

Dato : 21-10-08 18:50

> Hvad er der nu galt i at variere sin harme?

Ingenting...det er bare et tegn på fremskreden alder *G*

Mvh.
Mureren

Fra : Gimbal

Dato : 21-10-08 23:47

!

> For lige at blive hængende ved subj. så tror jeg at det der er skrammel
> ved Suzuki generelt er finishen :-/

Suzuki har da oppet sig med finishen på det seneste:

http://i24.photobucket.com/albums/c11/cwilson_18/PinkMotorcycle.jpg

Fra : Thore Jensen

Dato : 21-10-08 17:38

Per skrev:
> [...]
> nogen påstår at de er blevet bedre med årene.
>
> Men mon ikke vi kan blive enige om, at Suzuki er det mindst holdbare af

Jo det kan vi...
men jeg kan da som glad (muligvis tosset!) ejer af 3 italienere kun
skelne misundeligt til holdbarheden hos Suzuki

Thore

Fra : Bo Nielsen

Dato : 22-10-08 16:51

"Thore Jensen" <thore@snaps.dk> skrev i en meddelelse

> Jo det kan vi...
> men jeg kan da som glad (muligvis tosset!) ejer af 3 italienere kun
> skelne misundeligt til holdbarheden hos Suzuki
>
> Thore

- men alligevel beholder du jo nok dine nuværende maskiner

ScooterBo

Fra : Geneser

Dato : 03-11-08 03:50

On 20 Okt., 17:02, "Jan A Jensen"

> [...]
> problemer med hans kobling.
> men i EB sriver de at der er problemer med dem ALLE.. og det passe da

Yep.. jeg er også den Glade ejer af en Suzuki 1800.
Koblings snakken har eksisteret i lang tid, men det er skide svært at
finde noget konkret om problemet, og jeg var da også lidt nervøs ved
at købe den. Al nervøsitet forsvandt dog da jeg prøvekørte den...solgt
på stedet.
har kun 16.000km på hjulet, men har ikke nogen indvendinger endnu.
Det skulle da lige være de bærende bolte som holder udstødningen...de
Ruster!!!
måske et vinterprojekt at skifte dem ud (nogen som har erfaringer med
det, for de bolte skal vel kunne tåle lidt af hvert)

/Geneser

Fra : Gimbal

Dato : 04-11-08 02:00

"Geneser" <geneseren@gmail.com> wrote in message
On 20 Okt., 17:02, "Jan A Jensen"
[...]

Køb nogle nye af samme slags og giv dem en ordenlig omgang WD40 inden brug?

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-08 07:09

On Tue, 4 Nov 2008 01:59:41 +0100, Gimbal wrote:

> Køb nogle nye af samme slags og giv dem en ordenlig omgang WD40 inden brug?

WD40 og varme ?! Bestemt ikke mit valg :-/ Nej, rustfaste bolte A2, og så
Klüber montagepasta.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08