Hill's - hvad pokker tænker de på ....?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 19-10-08 21:12

Hej gruppe,

Vi fik i sommers en herlig cairn han - han er efterhånden ikke så lille
mere, men er blevet en herlig gavtyv!

Da vi fik ham, fik vi en hvalpepakke fra Hill's Prescription diet med, og
han er da også sidenhen blevet fodret med Hill's hvalpefoder.
I pakken var der en brochure som beskrev at man kunne registrere hunden på
deres website - og så ville man løbende få mails med gode råd ang. hunden,
efterhånden som den voksede... dette gjorde jeg..

I dag fik jeg så en mail, hvor de konstaterede at nu var vores lille jo ikke
helt så lille, og så var der ellers et råd om soignering - og så ellers
kasteaktion... - ordlyden var:

"Alt, du skal vide om kastrering
Medmindre du planlægger at bruge XXXXX til avl, er kastrering det bedste, du
kan gøre for at hjælpe ham med at få det bedste ud af livet."

Hvad pokker tænker de på ?? - Er det virkelig en gængs holdning at alle
hanhunde som ikke lige skal være avlshanner, skal kastrereres for at få et
godt liv ??

Jeg kan i hvert fald godt love at ingen skal få lov til at røre ved Namu's
klokkeværk med en skalpel...

Denne mail gør i hvert fald at jeg nok ikke køber mere af deres produkter,
når han har gnavet sig igennem den 7½ kg's sæk vi har taget hul på...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jopa

Dato : 19-10-08 21:28

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev

> Jeg kan i hvert fald godt love at ingen skal få lov til at røre ved Namu's
> klokkeværk med en skalpel...

Fornuftigt synspunkt.
Det er moderne indenfor visse dyrlægekredse og så tjener de jo også på det.
Hvad fanden er det for en indstilling at skære i et raskt dyr.
den er født med klodser og der er vel en grund til det

Mener at vide at en del dyrlæger handler med det produkt

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-10-08 17:35

jopa, skrev:
> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev

> Fornuftigt synspunkt.

Enig.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-10-08 14:31

Andreas M. Hansen skrev:

> Hvad pokker t�nker de p� ?? - Er det virkelig en g�ngs holdning at alle
> hanhunde som ikke lige skal v�re avlshanner, skal kastrereres for at f� et
> godt liv ??
>
> Jeg kan i hvert fald godt love at ingen skal f� lov til at r�re ved Namu's
> klokkev�rk med en skalpel...
>
> Denne mail g�r i hvert fald at jeg nok ikke k�ber mere af deres produkter,
> n�r han har gnavet sig igennem den 7� kg's s�k vi har taget hul p�...

I USA er det meget almindeligt at man gør sådan. Der har endda været
nogle såkaldte dyreværnsforeninger der ville have det indført ved lov
- inden hundene blev 4 måneder!

Jeg er så uheldig at have en af de dyrlæger der kan løse alt med
Hills, og kastrerede hunde kan få pelsproblemer, og problemer med
overvægt. Men så har Hills jo sikkert det helt rigtige foder der kan
klare de problemer...?

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-10-08 14:35

Forøvrigt havde jeg en gang en dyrlæge der var helt vild med at
kastrere.
For at være på den sikre side skrev jeg "FINGRENE VÆK" på bemeldte
sted, inden jeg skulle til dyrlæge.
Mens jeg sad i venteværelset lå Bjørn på gulvet, og jeg kunne se at
ordet FINGRENE var blevet gnidret og ulæseligt....

Hilsen Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 20-10-08 12:03

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
> Hej gruppe,
>
> "Alt, du skal vide om kastrering
> Medmindre du planlægger at bruge XXXXX til avl, er kastrering det bedste,
> du kan gøre for at hjælpe ham med at få det bedste ud af livet."

Hørte også hende hundeguruen "Lise Lotte Etellerandet" sige noget af det
samme. Noget med at en hanhund aldrig finder sig helt tilrette i en menneske
familie, med mindre altså, den får baghjulene afmonteret.

Bjarne K.

Fra : jopa

Dato : 20-10-08 13:25

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev

> Hørte også hende hundeguruen "Lise Lotte Etellerandet" sige noget af det
> samme. Noget med at en hanhund aldrig finder sig helt tilrette i en
> menneske familie, med mindre altså, den får baghjulene afmonteret.

Sikken dog noget vrøvl.
Hun er jo kun hundeguru fordi nogen fjolser tror på hende

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 20-10-08 09:14

> H�rte ogs� hende hundeguruen "Lise Lotte Etellerandet" sige noget af det
> samme. Noget med at en hanhund aldrig finder sig helt tilrette i en menneske
> familie, med mindre alts�, den f�r baghjulene afmonteret.

Er det ikke hende den omvandrende reklamesøjle fra DKK?
Gad vide om hun er ved at bane vejen for et lovforslag om at
tvangskastrere alle hunde, bortset fra dem der tilhører DKK opdrættere
selvfølgelig. Sådan for at højne standarden og dyrevelfærd - siger de
- og får en DF'er som ikke kan se forskel på en brisling og en briard,
med på vognen ;)
Det er muligt at hendes evner som hundeguru kun rækker til at skære
problemerne væk?

Hilsen kim

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 02-12-08 18:42

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>med på vognen ;)
>Det er muligt at hendes evner som hundeguru kun rækker til at skære

Øh, er du ikke glad for din hund, skal vi så ikke blive ved det - og så gå
efter bolden (=Hills)?

Nu er DKK den eneste stambogsførende organisation, som er godkendt af den
internationale FCI, det er også den største i DK.

Lise Lotte Christensen er IKKE fortaler for at lade kuglerne falde,
medmindre det er et sidste forsøg på ikke at lade en adfærdsvanskelig hund
aflive. Det har jeg hørt hende personligt sige. Til gengæld siger hun, at
hvis en opdrætter, opdrætter syge hvalpe (psykisk og eller fysisk), skal man
som opdrætter være sig sit ansvar bevidst og anvende andre avlsdyr.

I USA neutraliserer man alle hunde med stamtavle, medmindre de skal anvendes
i avl.
Jeg tror ikke at der er noget andet land i verden, der er så angste for at
deres stambogsførte hvalpe skal indgå i avl på hvalpefabrikker - og derfor
ikke udleverer stamtavle til hvalpekøbere - før de kan fremvise en
dyrlægeattest, der dokumenterer at hunden er neutraliseret.

Hilsen Jeannie
http://ckcs.dk