MS Windows
briani 27239
Hvad fjerner msconfig ?
Fra : Hagar

Dato : 20-10-08 01:10

Hej i gruppen

Jeg har haft nogle underlige problemer med min Pc med XP Pro på, noget med
drivere og andet. Jeg har så scannet med Adaware, spybot og AVG uden at
finde noget af betydning. Så ville jeg lige kigge på hvad der startede med
op når Windows startede og ville køre msconfig, men den var væk. Så gik jeg
på nettet og fandt en msconfig.exe, efter råd fra en tidligere tråd og smed
den ind i Windows. Nu kunne jeg så køre den, men Windows brokkede sig, for
den mente ikke det var et Windows program, men den virkede nu som den
skulle, og jeg har så fået lukket for nogle ting jeg ikke kunne genkende, og
nu ser det ud til at det hele virker igen. Men hvad pokker er det der har
fjerne msconfig.exe filen, og hvorfor pokker vil XP Pro ikke kendes ved den,
den har jo været der før ?

Hagar

Fra : N_B_DK

Dato : 20-10-08 07:14

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der startede med op når Windows startede og ville køre msconfig, men
> den var væk. Så gik jeg på nettet og fandt en msconfig.exe,

Øhh hentede du msconfig til xp ??? (det er allerede indbygget i XP)....

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-08 10:40

N_B_DK wrote:
> [...]

Har du prøvet at læse hvad Hagar skrev ? Citat: "Så ville jeg lige kigge på
hvad der startede med
op når Windows startede og ville køre msconfig, men den var væk." Citat
slut.

Noget kunne tyde på at Msconfig er slettet, enten ved et uheld, eller
muligvis ved en af Windows' "hickups", så den er gået til i korrupt
filsystem. ( Blot et skud fra hoften, der er sikkert masser af andre
muligheder ).

Mvh Ebbe

Fra : Hagar

Dato : 20-10-08 11:23

> [...]
> muligvis ved en af Windows' "hickups", så den er gået til i korrupt
> filsystem. ( Blot et skud fra hoften, der er sikkert masser af andre

Ja, jeg ved ikke hvad der er sket, men væk var den, det er nu det mest
underlige der kan forekomme på en maskine

Hagar

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-10-08 09:17

"Hagar" skrev

> Jeg har haft nogle underlige problemer med min Pc med XP Pro på, noget med
> drivere og andet.

> Men hvad pokker er det der har fjerne msconfig.exe filen

Prøv at køre housecall
http://housecall.trendmicro.com/

Knægten fik et ondartet virusangreb der gjorde at systemadministration var
stort set umulig, da den havde være ind og pille i en masse policy regler
Der findes en masse falske og ondartede visruscannere og regclean værktøjer
på nettet
Får man en af disse ind på maskinen så er man tæt på at være pwnd bigtime
Vi valgte en reinstall efter et par forsøg på at redde maskinen ...

- Peter

Fra : Hagar

Dato : 20-10-08 11:24

> [...]
> Får man en af disse ind på maskinen så er man tæt på at være pwnd bigtime
> Vi valgte en reinstall efter et par forsøg på at redde maskinen ...

Takker, den er i gang med at scanne, så må jeg se om det finder noget, men
jeg tvivler, skulle det komme noget, så skal jeg nok give lyd

Hagar