MS Windows
briani 27239
Kommandop "Åbn med" virker ikke
Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 19-10-08 18:22

Re-send (er dette den forkerte gruppe at stille spørgsmålet i? eller er der
bare ingen der har et bud på hvad der kan være galt?)

Jeg har Windows XP og har lige måtte have en ny harddisk.
Fint nok, men jeg kan ikke længere få kommandoen "Åbn med" til at associerer
med PhotoShop.
(alt andet virker som det skal)
Jeg har prøvet med andre programmer, som den godt vil åbne med, men ikke med
PS.

Når jeg vælger Photoshop.exe er det som om den ikke husker det og så vælger
at åbne med det program som var valgt sidst. Det virker hverken hvis jeg
vinger af i "brug altid dette program" eller ej

Jeg kan godt åbne billedet hvis jeg åbner PS først og så finder billedet
derfra.

Nogle ideer?

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-10-08 23:38

Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor skrev:
> [...]
> vinger af i "brug altid dette program" eller ej
>
> Jeg kan godt åbne billedet hvis jeg åbner PS først og så finder billedet

Måske er det bedre at spørge i en fotonørdgruppe eller Photoshop-forum?
Men vil I - og alle dyrene - virkelig altid have billeder åbnet i
Photoshop? Det lyder ikke videre smart, for programmet skal vel kun
startes når et billede skal redigeres?

Jeg har tre muligheder med billeder i XP på min simple maskine (uden
PS): Eksempel, som tager standardbilledfremviser (almindeligvis Windows
billed og fax-fremviser), Rediger, som i mit tilfælde starter Paint, da
der ikke er installeret mere sofistikerede programmer. Endelig kan der
vælges Åben med, som du har forsøgt, og når jeg benytter muligheden Vælg
program kan jeg få systemet til at bruge en anden standardfremviser, der
formentlig godt kunne være et program til redigering, så jeg næste gang
får åbnet et billede af denne type med pågældende program.

Lav lidt forsøg om I ikke kan få det til at virke med fx Paint i stedet.
Hvis det virker og det hede ønske er altid at åbne billeder i Photoshop
- forstå det hvem der vil - så benyt Adobe's udmærkede support.

--
Niels

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 29-10-08 21:27

> [...]
> Men vil I - og alle dyrene - virkelig altid have billeder åbnet i
> Photoshop? Det lyder ikke videre smart, for programmet skal vel kun

Nej, for jeg kan godt styre at åbne hvad jeg vil i PS, sprøgsmålet var,
hvorfor kan jeg ikek associerer PhotoShop med JPG-filer - altså vælg "åbn
med" når jeg godt kan få det til at virke med andre programmer

Men tak for at tage dig til til at svare :))

Venlig hilsen
Heidi

http://choco.dk