Dup ack?
Fra : Nicolai

Dato : 19-10-08 13:53

Kort spørgsmål:

Hvis en wireshark sniffer fortæller mig om jævnlige duplicate ack, hvad
fortæller det så om mit netværk?

Fra : Mads Petersen

Dato : 22-10-08 14:19

At du måske har meget pakke tab på linjen.
Er det særligt kun når du overføre filer?

Fra : Nicolai

Dato : 22-10-08 17:49

> At du måske har meget pakke tab på linjen.
Jeg er overbevist om jeg ikke har pakketab.

> Er det særligt kun når du overføre filer?

Det har jeg ikke checket.

Men vi er enige om det er usundt?

Fra : Mads Petersen

Dato : 23-10-08 14:05

Hvis du har det i store mængder, så er det ret usundt.
Jeg ved godt du har brugt wireshark, men prøv at download en trial af
observer fra networksinstruments.
Der kan du få et bedre overblink lettere.

Fra : Nicolai

Dato : 24-10-08 21:31

> Hvis du har det i store mængder, så er det ret usundt.
> Jeg ved godt du har brugt wireshark, men prøv at download en trial af
> observer fra networksinstruments.
> Der kan du få et bedre overblink lettere.

Jeg har ikke behov for et større networks-overvågning-system. Kun for at
vide om det er normalt med en dup ack hist og her eller det er et tydeligt
tegn på sygdom (og evt. hvad der kan være cause)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 24-10-08 21:38

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote:

>Jeg har ikke behov for et større networks-overvågning-system. Kun for at
>vide om det er normalt med en dup ack hist og her eller det er et tydeligt
>tegn på sygdom (og evt. hvad der kan være cause)

Det er et tegn på pakketab (f.eks. ved en overfyldt linje enten hos
dig eller i transit) eller out of order pakker. Der står lidt om det
her:

http://www.isi.edu/nsnam/DIRECTED_RESEARCH/DR_WANIDA/DR/JavisInActionFastRetransmitFrame.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Nicolai

Dato : 24-10-08 22:21

> Det er et tegn på pakketab (f.eks. ved en overfyldt linje enten hos
> dig eller i transit) eller out of order pakker. Der står lidt om det
> [...]

Foreløbig tak for link. Jeg kigger på det mandag i arbejdstiden ;)