Koyo/SKF kuglelejer hvor i Odense?
Fra : MKS - 74

Dato : 18-10-08 13:34

Jeg overvejer lidt at skifte hjullejer - Umiddelbart koster sådan
nogle jo ikke alverden fra Max (70-75 kr. pr Koyo-leje), men da jeg
har 4-5 fælge kunne det jo være, at man kunne få det lidt billigere et
andet sted, f.eks hvis man nu købte 10?

(dem jeg skal bruge er 6204-2RS og 6004-2RS)

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Armand

Dato : 18-10-08 13:54

MKS - 74 skrev:
> [...]
> andet sted, f.eks hvis man nu købte 10?
>
> (dem jeg skal bruge er 6204-2RS og 6004-2RS)

Sanistål eller hvad der nu ligger af tekniske forretninger lige i nærheden!

--
Armand.
Der engang, v.h.a. Bager's venlige assistance, fandt ud af fornødne

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-10-08 13:56

> (dem jeg skal bruge er 6204-2RS og 6004-2RS)

59,- hos Thansen
Varenr.: 99363502207 og 22101492003

Godt nok FAG, men heller ikke ringe

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Rasmus

Dato : 18-10-08 15:45

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> wrote in news:48f9dce9$0$56769
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> 59,- hos Thansen
> Varenr.: 99363502207 og 22101492003
>
> Godt nok FAG, men heller ikke ringe

Vi bruger FAG og SKF på lige fod, hvor jeg arbejde (stor industri). Så til
hjullejer burte det være underordnet, da begger sikkert er C3 lejer!

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-10-08 17:56

Rasmus skrev:

> Vi bruger FAG og SKF på lige fod, hvor jeg arbejde (stor industri). Så til
> hjullejer burte det være underordnet, da begger sikkert er C3 lejer!

Men C3 er et specialleje. Er du sikker det skal være det til hjul?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-10-08 22:29

Ib Jakobsen skrev:

> Men C3 er et specialleje. Er du sikker det skal være det til hjul?.

Special og special det ved jeg nu ikke

C2 finere intern tolerance
- normal intern tolerance
C3 større intern tolerance
C4 endnu større intern tolerance
C5 størst intern tolerance

for 6204:(d20 D47)
tolerance i mymeter:
C2 min 0 max 10
- min 5 max 20
C3 min 13 max 28
C4 min 20 max 36
C5 min 28 max 48

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-10-08 23:31

J.C.Kløve skrev:

> Special og special det ved jeg nu ikke

Jeg ville også have skrevet "ikke standard".

> C2 finere intern tolerance
> - normal intern tolerance
> C3 større intern tolerance
> C4 endnu større intern tolerance
> C5 størst intern tolerance
>
> for 6204:(d20 D47)
> tolerance i mymeter:
> C2 min 0 max 10
> - min 5 max 20
> C3 min 13 max 28
> C4 min 20 max 36
> C5 min 28 max 48

Jeps. Har lige bestilt et antal miniput lejer til en specialmaskine. De
skulle laves specielt til lejligheden. Ikke alle kan fåes med ekstra slør.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 18-10-08 23:37

Ib Jakobsen skrev:

> Jeps. Har lige bestilt et antal miniput lejer til en specialmaskine. De
> skulle laves specielt til lejligheden. Ikke alle kan fåes med ekstra slør.

Nu er der jo andre der laver maskiner end dig!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-10-08 00:44

Armand skrev:

> Nu er der jo andre der laver maskiner end dig!

Jo og nej, men lige den type maskine er jeg helt sikker på ikke der er
andre der laver.

Men jeg havde fat i de gængse lejefabrikater. Kun FAG turde byde ind på
at lave dem. Og det som specialfremstillet. Men på den anden side så har
de vel nogen i standardrækken som har for meget slør, og så sælger de
dem vel som C3.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 19-10-08 13:40

Ib Jakobsen skrev:

> Jo og nej, men lige den type maskine er jeg helt sikker på ikke der er
> andre der laver.

Jeg tror at du høfligt overså fornærmelsen i min udtalelse!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-10-08 15:55

Armand skrev:

> Jeg tror at du høfligt

Høflig er man vel. Plejer da at tage piben ud af munden inden jeg tæver
konen.

overså fornærmelsen i min udtalelse!

Hmmmm, den kan jeg ikke lige gennemskue?. Kan man købe en vokal?. Jeg
har ikke nogen venner jeg kan ringe til.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 19-10-08 16:32

Ib Jakobsen skrev:

> [...]
>

> Hmmmm, den kan jeg ikke lige gennemskue?. Kan man købe en vokal?. Jeg
> har ikke nogen venner jeg kan ringe til.

Jeg må have mistet taget

Jeg forsøgte at anfægte at fabrikanterne fremstiller lejer til maskiner
der passer (á "de andre") og derfor må specialfremstille lejer til folk
som dig, der har brug for lidt slup!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-10-08 21:38

Armand skrev:

> Jeg må have mistet taget

Det er sgu nok alderen.

> Jeg forsøgte at anfægte at fabrikanterne fremstiller lejer til maskiner
> der passer (á "de andre") og derfor må specialfremstille lejer til folk
> som dig, der har brug for lidt slup!

Nå, det var det du mente. Ikke fordi det er en dårlig maskine i den
forstand, men der kan være omstændigheder der kan være årsag til der
kræves lidt mere "frihed". Eller som det hedder i fagsproget "tillader
lidt større vinkelfejl". Omstændighederne gør at der ikke er ret meget
plads. Faktisk taler vi om lejer der måler 14x7x3,5mm. Til gengæld
sidder de med 120mm afstand. Det gør så at standardlejer ikke kan bruges
på grund af selv samme vinkelfejl. For at det ikke skal være løgn skal
de kun køre 1/5 omgang frem og tilbage. Det skal de så gøre mange gange.
Som om det ikke er nok, så er de udsat for stødende radial
belastning. Derfor er man nødt til at lade dem klemme lidt ekstra i hus
og på aksler. Det gør at "kører med klumper". Det har i mange år været
et problem. Man har bare ikke spekuleret at der er noget der lejer med
øget spillerum. Før opgaven faldt i mine hænder.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-10-08 23:49

Ib Jakobsen skrev:
> [...]

Nu du siger "til hjul"

Min gamle XJ600 havde et C3 leje siddende i selve kædehjulskoblingen til
bagfælgen, ikke at der er noget mystisk i det, men - ja tanken slog mig
(av)

> Jeg ville også have skrevet "ikke standard".

Jup

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 19-10-08 00:52

J.C.Kløve skrev:

> Nu du siger "til hjul"
>
> Min gamle XJ600 havde et C3 leje siddende i selve kædehjulskoblingen til
> bagfælgen, ikke at der er noget mystisk i det, men - ja tanken slog mig
> (av)

Ja, slå du dig selv lidt over fingerene.

Men det er rigtigt at man som regel bruger C3 lejer der. Jeg har set man
har brugt standardlejer og de er brændt af. Men ser man lidt på
baggrunden så er det vel heller ikke helt i skoven. Stort radial
belastning kræver stramme pasninger, og det går ud over frigangen i lejet.

Ved også at MZ motorer ikke har det så godt med standardlejer. De holder
også bedre med C3 eller C4. Af samme årsag, og så kan man vel heller
ikke udelukke at lejepasningerne ikke er helt på linie. Og der så
kræves at der er kompenseres med større vinkelfrihed.

--
MVH

Ib Jakobsen