Asus P3B-F m/ celeron : 466 --> 700 - Sort~
Fra : Fenris

Dato : 24-07-01 20:14

Har lige udskiftet en celeron 466 med en Celeron 700 på et
Asus P3B-F, der efter sigende skulle kunne klare ALLE Celerons.
Men ved opstart kommer jeg ikke engang ind i BIOS.
Har prøvet at sætte BIOS til 700 inden isættelse af processoren, men
det hjalp heller ikke. Skærmen når aldrig at få et signal.

Blæseren på processoren kører også fint.

Kører i Jumperfree mode.

Lyder det som om der er noget galt med processoren?

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Tue Nørgaard

Dato : 24-07-01 21:06

Hejsa!

> [...]
> Har prøvet at sætte BIOS til 700 inden isættelse af processoren, men
> det hjalp heller ikke. Skærmen når aldrig at få et signal.

Jeg havde nogenlunde det samme problem da jeg satte en PIII i ovenstående
board.

Hvad version af Bios kører du?

Jeg måtte flashe til en nyere bios..

Mvh

Tue

Fra : Fenris

Dato : 25-07-01 08:59

From "Tue Nørgaard" <tue@bitnisse.dk> came:

>Hvad version af Bios kører du?
>Jeg måtte flashe til en nyere bios..

Ja, jeg overvejede godt nok om det skulle være det, men jeg kunne
jo snildt vælge 700MHz i BIOS, og da jeg så bootede op, kom jeg slet
ikke ind i BIOS...

Men jeg prøver lige at kigge på det...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-07-01 09:10

Fenris <fenris@mail.tele.dk> wrote in

> Lyder det som om der er noget galt med processoren?

Nej. Det lyder som om din bios ikke har den opdaterede microkode der
er nødvendig for at benytte en coppermine CPU.

Så i med den gamle CPU igen, hente nyeste bios til motherboardet og
flashe bios, så skulle du kunne benytte din nye Celeron.

Nyeste biose fås lige her:

http://www.asus.com/Products/Motherboard/bios_slot1.html#p3b-f

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ: