De andre vil ikke lege med min amstaff i h~
Fra : Morten P

Dato : 18-10-08 19:28

jeg går meget i hudneparker og min amstaff kan med alle. så længe de ikke
prookerer ham. han kan godt lide at lege vildt og det kan de fleste godt
klare.
ahn er næsten aldrig oppe at slås, kun når han bliver angrebet. Så er det
også ok.
Idag kom en hund hen og han vilel ikke lege med den og knurrede den væk. så
knurrede den igen og det skal den selvfølgelig ikke når det er den der
kommer hen og så tog han lige lidt fat i den for at opdrage den. ejeren
kunne slet ikke se at det altså var hans hund der startede!!! og han sagde
jeg ikke skulle have en aggrasiv hund i fri hundepark. Det forstår jeg ikke,
det var jo hans hund der startede. Han kan jo bare holde den i snor hvis den
ikke må lege med de andre!
hvilke hundeparker i københavn og omegn kender I hvor man kan gå med sin
fredelig hund uden at blive angrebet???

Fra : Hm

Dato : 18-10-08 21:30

Hej Morten
det er nok et lidt ømtåeligt emne, men fint du spørger.
Du siger den gerne vil lege og kommer næsten aldrig op og slås, for mig er
"næsten" en gang faktisk for meget, jeg ville nok aldrig lade en amstaff
over 2 år "lege" med andre hunde af samme køn når den "næsten aldrig slås" -
jeg ved godt det ikke er det du spørger om, men du har altså valgt en race
som kan tænde ret meget af på andre hunde (rar mod mennesker) og derfor
mener jeg ikke at du bare kan lade din løbe hen til andre hunde, du må finde
nogle som du kan aftale med at de må lege.
Det kan godt være du mener det er en fredelig hund, men helt fredelig er den
jo ikke.
Jeg har selv en schæfertæve på 3 år som elsker at hilse på alle hunde, hun
har aldrig være oppe og slås, ikke engang "næsten" men alligevel udvælger
jeg hendes legekammerater med stor omhu, og hun ville aldrig få lov at lege
med en amstaff tæve, selv om jeg syntes de høre til de bedere af
muskelhundene.
Du har valgt den race og derfor må du vise hensyn, ligesom jeg må med en
schæfer -selvom min er meget venlig.

Hanne/ som nok ikke er i "kridthuset" lige nu

Fra : lh

Dato : 19-10-08 05:38

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> schæfer -selvom min er meget venlig.
>
> Hanne/ som nok ikke er i "kridthuset" lige nu

Jeg kan ikke være mere enig i hvad Hanne skriver! Min hund (af mindre race)
ville aldrig få lov til at lege med en amstaff. I vores lille hundeskov
kommer der en og slipper sådan to løs på én gang, det er særdelse utrygt.
Jeg har også en hund der gerne leger og snakker med de fleste hunde, men der
bliver altid spurgt først om det er ok, og jeg tager så lige en føler på
hvad det er for en hund og race og type og hvor meget styr en ejer har på
deres hunde.

lh

Fra : Kim Andreasen

Dato : 19-10-08 07:49

sådan en hund kan man ikke regne med den skal ikke i nogen som helst hunde
skov den skal være i snor konstant når den ikke er lukket forsvarligt inde
få dig da en lab i stedet for hvis du synes den skel lege det er min mening
synes de skal forbydes de hunde det bliver jo bevist gang på gang at ejerne
ikke har styr på dem alligevel de er totalt utilregnelige
kim

Fra : Lene Nielsen

Dato : 19-10-08 02:29

On 18 Okt., 20:28, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:
> [...]
> ikke må lege med de andre!
> hvilke hundeparker i københavn og omegn kender I hvor man kan gå med sin

Ud fra den måde du beskriver det på, kan jeg nu heller ikke se, at det
var hans hund, der startede det. Hans hund kommer hen for at lege, din
vil ikke lege og knurrer istedet af den. Den knurrer så tilbage, ja,
den kunne have gået væk istedet for, men det er dog stadig din, der
knurrer først.
Hvad mener du med, at han skal holde sin i snor, hvis den ikke må
lege, som jeg læser dit indlæg, er den jo netop kommet hen til din,
fordi den gerne vil lege. Det læser jeg da som om, den gerne både vil
og må lege, at din så ikke vil og vælger at knurre istedet er en anden
sag og viser bare lidt om hvor meget der kræves af en hund
temperamentmæssigt, hvis den skal gå løs i en hundepark/skov. Det er
virkelig for de meget fredelige hunde.

Lene N

Fra : Pwh

Dato : 19-10-08 17:52

Lene Nielsen, skrev:

> [...]
> vil ikke lege og knurrer istedet af den. Den knurrer så tilbage, ja,
> den kunne have gået væk istedet for, men det er dog stadig din, der

Til Morten's forsvar vil jeg indskyde at min Tyson (Lab/Schæfer)
kunne finde på det samme, og han bliver regnet for ret så fredelig.
En hund der kommer fisende hen må respekterer at den får af
vide at den altså af en eller anden grund ikke er velkommen af den anden hund,
nogle af dem er desværre så tungnemme at de skal føle når de ikke vil hører

Til forsvar for Amstaff vil jeg også indskyde at jeg endnu har til gode at
en af mine hunde er blevet chikaneret af sådan en race.
Schæfere og Boxere er klart problemhunde i den retning
som jeg indtil videre har oplevet det.

Bortset fra det fatter jeg heller ikke hvad folk vil med kamphunde,
jeg har som sagt til gode at mine er blevet chikaneret af dem.
Men jeg slapper aldrig af når de møder en, kender for mange
der har fået lavet deres hunde til hakkekød af det skrammel.
Min mening er at man burde værer holdt op med at avle dem dengang
hundekampe blev forbudt, de har ikke længere nogen eksistensberettigelse
efter min mening.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-10-08 18:02

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
> Bortset fra det fatter jeg heller ikke hvad folk vil med kamphunde,
> jeg har som sagt til gode at mine er blevet chikaneret af dem.

Herregud de kan stå under maven på Milo.
Køb en rigtig hund og den muler sådan en bette kamphund

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-10-08 18:15

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev >
>
> Herregud de kan stå under maven på Milo.

Kun hvis du klodser ham op i bagenden

> Køb en rigtig hund og den muler sådan en bette kamphund

Alt under 40kg er ikke at regne for en hund

/Jens (hvis Angel desværre kun vejer 39kg for tiden)

Fra : jopa

Dato : 19-10-08 18:35

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Kun hvis du klodser ham op i bagenden

Ha ha ja det er rigtigt.
Naboens venner har en Amstaff tæve med kuperede ører og hale.
Den ser yderst "farlig" ud på afstand men det er et lille pjosk når den er
sammen med Milo og ikke meget kamphund i den

OT hussalg ? sker der noget eller er det helt dødt i KBH ?
Herovre er huspriserne ikke faldet nærmere omvendt, men vi har jo heller
ikke levet over evne.
Jyder køber kun kontant eller bytter

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-10-08 18:58

jopa, skrev:

> OT hussalg ? sker der noget eller er det helt dødt i KBH ?

Har da lige haft et ungt par til fremvisning idag, så fik hundene sig
lige en bonusluftetur da jeg måtte fise hjem fra arbejde i formiddags
Problemet pt er at folk føler sig usikre på hvordan det kommer
til at gå med renten, det betyder jo meget for de fleste.

> Herovre er huspriserne ikke faldet nærmere omvendt, men vi har jo
> heller ikke levet over evne.

Det har jeg såmænd heller ikke, har heldigvis ingen usikre lån
eller har overbelånt mit hus, tværtimod.
Men bare rolig, prisfaldene skal nok komme til Gylland

> Jyder køber kun kontant eller bytter

Det satser jeg også på at gører næste gang

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-10-08 19:06

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det har jeg såmænd heller ikke, har heldigvis ingen usikre lån
> eller har overbelånt mit hus, tværtimod.
> Men bare rolig, prisfaldene skal nok komme til Gylland

Ejendomme som min stiger stadig i SdrJylland.
Nu skal jeg jo så dø her så intet problem for mig

Held og lykke med dit projekt

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-10-08 19:10

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ejendomme som min stiger stadig i SdrJylland.
> Nu skal jeg jo så dø her så intet problem for mig
>
> Held og lykke med dit projekt

Takker

/Jens

Fra : Hm

Dato : 19-10-08 19:35

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hund,
> nogle af dem er desværre så tungnemme at de skal føle når de ikke vil

Så I to OT `er

Jens, jo, jeg syntes nu der er en forskel, dine er jo ikke muskelhunde (ved
godt at du selv går og tror de er
Tyson vil sige fra og så er det, det.- og vil slippe igen.

Hanne/ som syntes det var godt med lidt OT nyt

Fra : jopa

Dato : 19-10-08 19:53

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev
> Så I to OT `er

Det var som sædvanlig Jensen der startede, men da der alligevel er lidt dødt
herinde er han nok tilgivet

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-10-08 20:18

jopa, skrev:
> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev
>
> Det var som sædvanlig Jensen der startede, men da der alligevel er
> lidt dødt herinde er han nok tilgivet

Alle herinde tilgiver mig alt, de andre har jeg skræmt bort

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 19-10-08 20:16

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Så I to OT `er
>
> Jens, jo, jeg syntes nu der er en forskel, dine er jo ikke
> muskelhunde (ved godt at du selv går og tror de er

Hvad er definitionen på en muskelhund da,
det er i mine øjne et moderne og forvrøvlet udtryk
Jeg skelner klart mellem kamphunde og alm hunde,
mine hører da til sidste kategori.
At Tyson så ikke altid kan styrer sit temperament skyldes
sikkert hans asociale tynde Schæferblod

> Tyson vil sige fra og så er det, det.- og vil slippe igen.

Kan love dig for at det kan se voldsomt ud når Tyson siger fra,
den sidste Lab der ikke respekterede ham fik en tur hen af græsset
med hans kæber om halsen, tror kun han stopper fordi jeg giver
ham kommando til det, så han kan skam værer ret bisset.
Angel skal disideret angribes før hun bliver muggen for alvor,
det har jeg kun oplevet 2-3 gange, men så bliver hun også vild

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-10-08 20:28

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]

den
> ikke må lege med de andre!
> hvilke hundeparker i københavn og omegn kender I hvor man kan gå med sin

Har du selv tal på, hvor mange gange du undskyldte din hund i dette indlæg.

For mig lød det som sagde du.... Jeg er skam ikke vanskelig, når bare jeg
får min vilje

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 20-10-08 02:25

> [...]
> hvis den ikke må lege med de andre!
> hvilke hundeparker i københavn og omegn kender I hvor man kan gå med sin

Min hund ville ikke få lov at lege med der ... Bare det at den har fat i den
anden hund viser jo at den bestemt ikke er fredelig og at du ikke kan
styre den..'

Og nej det var ikke den anden hund der startede men din.. Din knurrede den
anden svarede også røg din i flæsket på den/havde fat i den

Vores egen hund kan ikke lide andre hanhunde men trods det så kan jeg altid
stoppe ham inden har vil ha fat i den anden

Fra : Pwh

Dato : 20-10-08 05:15

oz3bto, skrev:

> Og nej det var ikke den anden hund der startede men din.. Din
> knurrede den anden svarede også røg din i flæsket på den/havde fat i
> den

Vil det sige at ens hund ikke har lov til at sige fra, men skal finde sig i alt ???

/Jens (hvis hunde ikke er opdraget til det)

Fra : oz3bto

Dato : 20-10-08 13:30

> Vil det sige at ens hund ikke har lov til at sige fra, men skal finde sig
> i alt ???
>
> /Jens (hvis hunde ikke er opdraget til det)

Nu er der også MEGET stor forskel på hunde.. Omtalte hund er af "kambkræ"
typen.. Hvis den først går på en anden hund er der stor sandsynlighed for at
det slår klik for den.. Nu mindes jeg du har schæfer .. Den skal nok slippe
den anden hund igen når den enten overgiver sig eller du råber højt nok
evt. tager fat i den.. En kamphund stopper ikke før den anden er dødhvis det
først har slået kilk for den
Samojede som vi har undgår helst slagsmål men ender den i det stopper den
når den anen overgiver sig

Som hun beskrev det så knurrede den anden igen hvilket jo er meget normalt
hvorefter hendes havde fat i den

Hvis en anden hund knurre eller gør af Bugsy så svare han sku også igen og
kommer der en han ikke kan lide så knurre han slevfølgelig også og svare
den anden så ryger han ikke bare på den

Dog er der visse hunden han ikke kan lide bla. de fleste hanhunde men da
nøjes han så heller ikke med at knurre da direkte gør han.. Iøvrigt også en
grund til at vi ikke kommer i hundeskove... Bor midt i en temlig stor skov
og har jævnligt besøg af andre hunde som Bugsy kender så ser ingen grunde
til at opsøge hundeskove for at lade ham rene fri

Fra : Pwh

Dato : 20-10-08 17:27

oz3bto, skrev:
> [...]
> overgiver sig eller du råber højt nok evt. tager fat i den.. En
> kamphund stopper ikke før den anden er dødhvis det først har slået

Det har jeg da hørt er sket nogle gange, så det har du nok ret i.
Derfor slapper jeg heller aldrig af når jeg møder kamphunde,
har jeg mulighed for det undgår jeg dem helt.
Bortset fra det er den en Lab/Schæferhan og en Lab/Rottweilertæve jeg har

> Samojede som vi har undgår helst slagsmål men ender den i det stopper
> den når den anen overgiver sig

Jeg stopper altid slagsmål inden det når at udvikle sig, så jeg aner faktisk
ikke om Tyson eller Angel ville stoppe selv hvis den anden overgav sig.

> Hvis en anden hund knurre eller gør af Bugsy så svare han sku også
> igen og kommer der en han ikke kan lide så knurre han slevfølgelig
> også og svare den anden så ryger han ikke bare på den

Det kunne Tyson godt finde på.
Jeg er dog heldigvis blevet så god til at læse ham at jeg 99% af gangene
kan stoppe det i opløbet. Angel skal direkte angribes før hun tænder af.

/Jens

Fra : Lene Nielsen

Dato : 20-10-08 00:29

On 20 Okt., 06:15, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Vil det sige at ens hund ikke har lov til at sige fra, men skal finde sig i alt ???
>
> /Jens (hvis hunde ikke er opdraget til det)

Nej, det skal den selvfølgelig ikke. Enhver hund har ret til at
forsvare sig, hvis den blive angrebet, eller sige fra hvis den bliver
generet. Nu var ingen af os til stede og kan ikke vide hvor pågående,
den anden hund var. Jeg læser det nu bare som en hund, der gerne ville
lege, og jeg har i hvert fald erfaring for at de fleste af mine hunde
godt kan signalere, at de ikke vil lege uden nødvendigvis at skulle
knurre eller angribe.

Lene N

Fra : Pwh

Dato : 20-10-08 17:17

Lene Nielsen, skrev:

> [...]
> forsvare sig, hvis den blive angrebet, eller sige fra hvis den bliver
> generet. Nu var ingen af os til stede og kan ikke vide hvor pågående,

Precis, ingen af os så hvad der skete.

> [...]
> lege, og jeg har i hvert fald erfaring for at de fleste af mine hunde
> godt kan signalere, at de ikke vil lege uden nødvendigvis at skulle

Personligt har jeg ingen probs med hvis mine hunde giver udtryk for mishag
med andre hunde ved at knurrer, men self skal de ikke angribe uprovokeret.

/Jens