MS Windows
briani 27239
Windows XP klienter + Samba fil server + d~
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-10-08 12:34

Hej Ng

Jeg har en stak windows klienter, der logge på en samba fil server, med en
batfil hvor der er nogle net use kommandoer... alt virker sådan set som det
skal... Men et kæmpe irretations moment, er at hver gang en bruger vil
slette, flytte eller kopiere en fil fra eller til serveren får de denne
besked "Internet Explorer - Vil du flytte eller kopiere filer fra denne
zone?".

Her kan man så svarer enten ja eller nej, og filen bliver kopieret. Men
hvordan får jeg den kasse væk?

Jeg har en dhcp og dns server kørende, så når en klient får en ip adresse
bliver klientens navn registreret i dns serveren under et intranet domæne...
Det er nok det Windows ikke helt kan kapere... Jeg har så forsøgt at
indtaste intranet domænet under websteder der er sikkerhed til under
internet indstillinger, men lige lidt hjælper det...

Jeg har for en sikkerhedsskyld også testet fra en af vores linux bærbare...
her er der ingen problemer...

Er der nogen der har set dette før og ved hvordan man får windows til at
opføre sig ordenligt?

Mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 13:37

"Jacob d'Andrade" <jacob@REMOVEbastard.dk> wrote in message

> [...]
> zone?".
>
> Her kan man så svarer enten ja eller nej, og filen bliver kopieret. Men

Jeg har ikke mulighed for at afprøve dette forslag, men jeg er overbevist om
at det hænger sammen med sikkerhedsindstillinger for IE. Selvom du smider
fil-serveren i den laveste sikkerheds-zone ("trusted sites") så tror jeg du
får spørgsmålet. Men prøv så lige at gå i IE, Tools, Internet Options,
Security, Custom Level og find punktet "Drag, drop or copy and paste files".
Sæt denne indstilling til "Enable" hvis den står på "Prompt". Evt. check
også punktet "Launching programs and files in an IFRAME".

I princippet kan du jo prøve at sætte ALT til enable og se om dit problem
derved forsvinder. Derfra kan du tage punkterne en ad gangen til du finder
det der skal skiftes.

mvh
///M

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 18-10-08 20:35

"///M" <nomail> skrev i en meddelelse

> [...]
> derved forsvinder. Derfra kan du tage punkterne en ad gangen til du finder

Hej

Mange tak for dit svar, jeg forsøgte dog at sætte alle til enable, uden at
det hjalp... men at tillade url'en file://*.server/ afhjalp problemet...
hvordan kan jeg ikke lige gennemskue da jeg mapper et share på
\\server\homedir\jacob ... men nevermind, vi er fri for popup'en

Mvh Jacob