IE7 vil ikke installeres
Fra : stefansksk@gmail.com

Dato : 18-10-08 11:02

Jeg har geninstalleret Windows (XP), og jeg vil gerne have Internet
Explorer 7 installeret igen.
Selv om jeg først afinstallerer IE (i Windows' tilføj/fjern Windows-
komponenter), lukker antivirus-programmer, Messenger og hvad der
ellers er af programmer med forbindelse til internettet, vil IE7 bare
ikke installeres. Jeg har også prøvet at installere, uden at den
automatisk installerer de seneste opdateringer.
Jeg ved ikke, hvordan det førhen er lykkedes mig at installere IE7.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-08 18:28

stefansksk@gmail.com skrev:
> Jeg har geninstalleret Windows (XP), og jeg vil gerne have Internet
> Explorer 7 installeret igen.

Hvad sker der, når du prøver? Giv os eventuelle fejlmeddelelser.

Hvordan prøver du at installere IE7?

Hvilket styresystem har du - højreklik på Denne
computer/Computer og vælg Egenskaber - fortæl os, hvad der
står under System på fanen Generelt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Stefan783326

Dato : 18-10-08 14:22

On Oct 18, 7:27 pm, Kim Ludvigsen <use...@kimludvigsen.dk> wrote:

> Hvad sker der, når du prøver? Giv os eventuelle fejlmeddelelser.
>
> Hvordan prøver du at installere IE7?

Jeg installerer IE7 via den downloadede installationsfil "IE7-
WindowsXP-x86-dan".
Installationen går fint - og det lader til, at den får installeret det
meste - indtil den i installationsprogrammet skriver "Installationen
af Internet Explorer blev ikke fuldført" samt at jeg skal genstarte
computeren for at fjerne eventuelle ændringer, som
installationsprogrammet har foretaget.

> Hvilket styresystem har du - højreklik på Denne
> computer/Computer og vælg Egenskaber - fortæl os, hvad der
> står under System på fanen Generelt.

Jeg har som nævnt geninstalleret Windows XP, så styresystemet er
Windows XP
Nærmere betegnet Home Edition, Sevice Pack 3.

Det lader i øvrigt ikke til, at det er et almindeligt problem. Jeg
synes ikke umiddelbart, at jeg har kunne finde præcis samme problem
omtalt nogle steder.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-08 21:45

Stefan783326 skrev:

> Jeg har som nævnt geninstalleret Windows XP, så styresystemet er
> Windows XP
> Nærmere betegnet Home Edition, Sevice Pack 3.

Hm, jeg troede, man automatisk fik IE7 ved installation af
Service Pack 2/3.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-10-08 22:19

Kim Ludvigsen udtrykte præcist:

> Hm, jeg troede, man automatisk fik IE7 ved installation af Service Pack 2/3.

Det gør man ikke, men er den installeret så bliver den opdateret.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : N/A

Dato : 18-10-08 21:45

Fra : Knud Erik

Dato : 18-10-08 22:15

<stefansksk@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej
Jeg er ikke sikker på du skal afinstallere IE6 først.

Prøv at kigge her.
http://support.microsoft.com/kb/917925

Knud Erik

Fra : Mr.Larsen

Dato : 18-10-08 22:20

stefansksk@gmail.com skrev:
> [...]
> automatisk installerer de seneste opdateringer.
> Jeg ved ikke, hvordan det førhen er lykkedes mig at installere IE7.

IE6 skal ikke afinstalleres.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-10-08 00:13

Mr.Larsen <mrlarsen,@, post.cybercity.dk> skrev :

>IE6 skal ikke afinstalleres.

Man kan heller ikke afinstallere IE 6, kun fjerne genveje.
--
Kerim

Fra : Stefan783326

Dato : 19-10-08 10:39

On Oct 18, 11:15 pm, "Knud Erik" <kepFJ...@postkasse.net> wrote:
> [...]
>
> Hej
> Jeg er ikke sikker på du skal afinstallere IE6 først.

Jeg har nu prøvet alle foreslåede metoder af, men jeg ender stadig det
samme sted.
Jeg fatter ikke, hvad der kan være galt, og hvorfor det skal være så
besværligt at installere noget så basalt.

Fra : Knud Erik

Dato : 19-10-08 20:38

"Stefan783326" <stefansksk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg fatter ikke, hvad der kan være galt, og hvorfor det skal være så
besværligt at installere noget så basalt.

Der er en her som det lykkedes for
http://www.eksperten.dk/spm/841307

Fra : Stefan783326

Dato : 19-10-08 16:04

On Oct 19, 9:37 pm, "Knud Erik" <kepFJ...@postkasse.net> wrote:

> [...]
> Jeg fatter ikke, hvad der kan være galt, og hvorfor det skal være så
> besværligt at installere noget så basalt.

Tak for linket.
Her var der endelig noget, der kunne bruges.
Det, der tilsyneladende manglede, var bare, at jeg skulle ind i
registreringsdatabasen og give administratoren/mig selv lov til at
installere IE7...
Meget kan man sige om Microsoft og deres browser, men særlig
brugervenligt har jeg i hvert fald ikke fundet installationen af
denne.
Tak til dig og de andre for hjælpen.