Bluetooth og sikkerhedskode.
Fra : Kasper Lund

Dato : 17-10-08 09:31

Hej med jer.

Jeg er den glade ejer af et parrot bluetooth håndfrit telefonsystem i
min bil, det virker perfekt.

Mit problem er nu at jeg på min nokia E65 har installeret mail for
exchange der synkroniserer mail og kalender aftaler med en exchange
server. I den forbindelse er det påkrævet at jeg har en sikkerhedskode
på telefonen, der skal indtastes hver gang telefonen ikke har været
brugt i 10 minutter.

Denne kode skal også tastes hvis jeg vil tilgå min telefonbog via mit
bluetooth sæt, hvilket er fu*@&% irriterende.

Så nu spørger jeg om der er nogen her i forummet der kender et program
der kan fikse det for mig?

Altså et program der sørger for at der ikke skal indtates kode hvis jeg
bare vil tilgå min telefonbog via bluetooth.

Mvh.

Kasper

Fra : Stig Christensen

Dato : 17-10-08 11:48

"Kasper Lund" <fake@usenet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Altså et program der sørger for at der ikke skal indtates kode hvis jeg
> bare vil tilgå min telefonbog via bluetooth.

Har samme problem, og har endnu ikke fundet anden løsning,
end at undvære mail på telefonen..

Fra : Kasper Lund

Dato : 17-10-08 13:57

Stig Christensen skrev:

> Har samme problem, og har endnu ikke fundet anden løsning,
> end at undvære mail på telefonen..

Ok, det var drastisk :)

Jeg lever indtil videre med at taste låsekoden ind når jeg vil ringe,
men der må da findes en løsning....

/Kasper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-08 14:14

Kasper Lund skrev:

> Jeg lever indtil videre med at taste låsekoden ind når jeg vil ringe,
> men der må da findes en løsning....

Jeg kan ikke hjælpe dig, og jeg har ikke erfaring med den
opsætning du snakker om, men det lyder for mig som om den løsning
du efterlyser, vil kompromittere den sikkerhed der ellers skulle
have været.

--
Bertel

Fra : none

Dato : 17-10-08 17:04

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> opsætning du snakker om, men det lyder for mig som om den løsning
> du efterlyser, vil kompromittere den sikkerhed der ellers skulle

Det kan du have ret i, det er sådan set også derfor jeg efterspørger en
løsning der giver adgang til telefonbogen.

Sikkerhedskoden er der for at beskytte mine mails.

Fra : Stig Christensen

Dato : 17-10-08 16:16

"Kasper Lund" <fake@usenet.dk> skrev i meddelelsen

> Ok, det var drastisk :)
>
> Jeg lever indtil videre med at taste låsekoden ind når jeg vil ringe, men
> der må da findes en løsning....
>
> /Kasper
Så er fidusen ved håndfri betjening i bilen jo væk

Fra : none

Dato : 17-10-08 17:02

Stig Christensen wrote:

> Så er fidusen ved håndfri betjening i bilen jo væk

Ja, men det er trods alt bedre at skulle taste 4 tal ind hvorefter alt
virker som normalt, end at sidde og lede efter et nummer i telefonbogen.

Fra : Pallejc

Dato : 17-10-08 19:04

"Kasper Lund" <fake@usenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Altså et program der sørger for at der ikke skal indtates kode hvis jeg
> bare vil tilgå min telefonbog via bluetooth.

Har du prøvet at sende hele din telefonbog til Parrot'en via BT?

Det gjorde jeg da jeg havde min 6110'er

Pallejc

Fra : Stig Christensen

Dato : 18-10-08 10:17

"Pallejc" <pjc@image.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at sende hele din telefonbog til Parrot'en via BT?
>
> Det gjorde jeg da jeg havde min 6110'er
>
> Pallejc
den løsning bruger jeg med min E51, problemet kommer
når den skal ringe op, hos mig sendte den de 3 første tal,
herefter lagde 'parrot' på igen..

Fra : Pallejc

Dato : 18-10-08 10:58

"Stig Christensen" <stigc-fjernmig-@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> "Pallejc" <pjc@image.dk> skrev i meddelelsen

> den løsning bruger jeg med min E51, problemet kommer
> når den skal ringe op, hos mig sendte den de 3 første tal,
> herefter lagde 'parrot' på igen..

Det havde jeg ikke problemer med.....

Pallejc