K12RS Ventiljustering + knastkæde
Fra : tp

Dato : 17-10-08 06:37

Så blev R11'eren solgt, og det blev straks udnyttet til at hente en K1200 i
tyskerlandet, man skal jo ikke være uden mc vel

Nå, men et par spørgsmål til jer hvis der er nogen derude der har sådan en
fætter

1 - ventil justering. Jeg har haft mange cykler og altid klaret alt, men når
jeg læser i bmws manual om ventil justering på denne + alt muligt speciel
værktøj. Puha!!.. Er der nogen der vil dele erfaringer om dette?

2 - Raslen. Der er lidt raslen. Det lyder som om det er en knastkæde. Er
det et issue på sådan en? Jeg ved godt at tørkobling etc snakker, men hvis
jeg fx prøver at sætte igang i 2. eller 3. gear, så bliver den raslen
markant, og her er kobling jo i drift, så umiddelbart konkluderer jeg, at
det ikke er den. Når men som ex- cbr1000 ejer, så er knastkæder jo noget
man har et forhold til :)

Mvh TP
K1200RS

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-10-08 10:57

Hej.
Tillykke med den, det er en dejlig cykel

Det er uhyre sjældent der er noget at komme efter ved ventiljustering,
så ta lige og mål om der er noget ? det kan du sagtens selv gøre, men
ellers er det jo shims der ligger under knasterne og lige der havde
jeg (heller) ikke lyst til at lege hjemme mekanikker, så det fik jeg
lavet hos autoriseret forhandler, det var en af grundene til at min
K1200 blev byttet til en R 1150, så jeg er gået lige den anden vej end
dig

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : tp

Dato : 17-10-08 11:50

> [...]
> autoriseret forhandler, det var en af grundene til at min K1200 blev
> byttet til en R 1150, så jeg er gået lige den anden vej end dig

Takker for linkene !

jo en R11 er sgu velkørende, jeg savnede bare lige lidt "sug i maven"
Men det kan da meget vel være at jeg havner på en r11/r12 igen en dag. Har
da prøvet en HP2, og der er RIGELIGT sug i maven til trods for at det er en
boxer. Den er bare ikke særlig komfortabel... nå jah, og så er der det med
prisen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 17-10-08 11:01

Hej igen.

Der er en her der selv har skiftet knast kæde + div

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=6246&ShowType=1&PAGE=1

håber at du kan få lov til at følge linket !

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-10-08 12:11

Dennis Hellan Pedersen skrev:

> håber at du kan få lov til at følge linket !

Virker godt nok; ellers:

http://kortlink.dk/
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 17-10-08 12:39

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> når jeg læser i bmws manual om ventil justering på denne + alt muligt
> speciel værktøj. Puha!!.. Er der nogen der vil dele erfaringer om dette?

Hvis den har kørt over 100k km kan du da godt skifte knastkæde og
de 3 plastikstyr.Det er nemt men tager tid,så det er et vinter job.Pris for
dele
ca 600 kr.På min k11 checker jeg ventilerne efter ca 40k,men de skal normalt
ikke justeres.
En i bmw klubben kørte 270k km på en k100 16v uden at der skulle justeres
ventiler,så
det er ikke det store problem.

> [...]
> det ikke er den. Når men som ex- cbr1000 ejer, så er knastkæder jo noget

Kan være en utæt udstødning.Prøv at efterspænde boltene ved topstykke,da en
lille utæthed der kan lyde som knast/ventil problemer.En anden mulighed er
de
gummi klodser der er mellem motor og generator,de kan være blevet hårde
eller
bare gået i opløsning,det giver også nogle rasle lyde.Når rasle lyden bliver
kraftigere
når motoren belastes lyder det ikke som et ventil problem,så mit gæt er utæt
udstødning ved topstykket.
Prøv at bruge castrol tws 10w-60 olie og se om det hjælper. kan købes her
http://www.mapodo.de/index.php/cPath/161_172
Det har bragt mit olie forbrug ned fra 1l pr 2000 km til ikke at efterfylde
på 6500 km + mindre
støj fra motoren.Det er på en motor der har gået 184000 km uden rep.

M.v.h. Palle.

Fra : tp

Dato : 17-10-08 13:03

> [...]
> utæt udstødning ved topstykket.
> Prøv at bruge castrol tws 10w-60 olie og se om det hjælper. kan købes her

Det olie blev jeg også rådet af skoda til at hælde på min olieslugende
1.9sdi bil engang, så jeg skynder mig fluks at købe. Har dog ikke kørt mere
end 10km på bimmeren, så om den bruger olie har jeg ingen ide om.

Da jeg har et "mellemværende" med T&S på denne cykel, og da den snart bliver
et år ældre i deres system, så er der dømt "vinter" nu